ІІ курс, факультет фізики, математики та інформатики
Науковий керівник:
Медведєва М.О., кандидат педагогічних наук, доцент
Уманський державний педагогічний університет
імені Павла Тичини
Дистанційне навчання набуває все більшої популярності в світі. Багато університетів долучаються до навчання студентів дистанційно, створюються центри дистанційної освіти. Під дистанційним навчанням розуміється індивідуалізований процес набуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчального процесу у спеціалізованому середовищі, яке функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій [1].
Moodle є одним з основних навчальних платформ які допомагають студентам навчатися. Moodle – навчальна платформа призначена для об’єднання педагогів, адміністраторів і учнів (студентів) в одну надійну, безпечну та інтегровану систему для створення персоналізованого навчального середовища [2]. В Moodle є набір функцій які допомагають студентам та педагогам: оцінювання; обмін повідомленнями з вчителем; календар подій; он-лайн тестування та олімпіади; завантаження файлів; новини та анонси подій (для різних рівнів: сайт, курс, навчальна група); Вікі; дискусійні форуми; журнал оцінок; здача навчальних робіт.
Основні позитивні характеристики Moodle, які дали змогу стати визнаним лідером серед навчальних технологій цього типу:
- Розширена функціональність (викладення матеріалів, перевірка знань, вмінь та навичок, аналіз активності студентів, простота оновлення контенту; можливість створення копій).
- Низька вартість впровадження,сама система безкоштовна, відсутні обмеження за кількістю ліцензій на учнів (студентів) та підтримуваних курсів.
- Витрати на впровадження системи, розробку курсів і супровід – мінімальні, вони не потребують спеціальних технічних знань.
- Наявність вбудованих засобів розробки та редагування навчального контенту, інтеграції різноманітних освітніх матеріалів різного призначення та підтримка міжнародного стандарту SCORM – основи обміну електронними курсами, що забезпечує перенесення ресурсів в інші системи (з інших систем).
- Модульність – наявність в навчальних курсах набору блоків матеріалу, які можуть бути використані в інших курсах.
- Зручність та простота використання, інтуїтивно зрозумілий інтерфейс та технологія навчання .
- Наявність веб-сайту moodle.org, який виступає в ролі централізованого джерела інформації, дискусій та співпраці серед користувачів Moodle – системних адміністраторів, викладачів, дослідників, проектувальників і, звісно, розробників. Подібно Moodle, сайт постійно розвивається, щоб забезпечувати потреби суспільства [4].
У платформі Moodle студенти мають доступ до:
- перегляду результатів проходження дистанційного курсу;
- перегляду результатів проходження тесту;
- спілкування з викладачем через чат;
- використаннянагадувань про події у курсі;
- групової роботи;
- навчальних матеріалів;
- завантаження файлів з виконаними завданнями.
Для того, щоб попрацювати з будь-яким ресурсом, студенту достатньо зайти в систему Moodle під своїм логіном і паролем, знайти потрібний навчальний курс, записатися на нього, відкрити (завантажити) необхідний ресурс [3]. Система Moodle була створена для дистанційного навчання, але з часом стало видно, що її можна використовувати в процесі денної форми навчання.
Отже, застосування нових технологій дає змогу студентові підвищити свій рівень знань та зацікавлення до навчального процесу.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1.https://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13