Дата зміни інформації:

Боярко Ігор “ОСОБЛИВОСТІ ТЕХНОЛОГІЇ КОНТРОЛЬНО-НАВЧАЛЬНОГО ТЕСТУВАННЯ ЗАСОБАМИ СЕРВІСУ HOT POTATOES”

 

ІІ курс, факультет фізики, математики та інформатики

Науковий керівник:

Бондаренко Т. В. кандидат педагогічних наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

 

В умовах інформатизації навчального процесу поступово входять у освітню галузь тестові технології, інформаційні засоби для оцінювання та контролювання знань. Завдяки своїй доступності, мобільності, кросплатформенності вони стають невід’ємним інструментом сучасної методики навчання.

Серед найбільш розповсюджених автоматизованих контрольно-діагностичних систем слід виділити наступні: Crossword, My Test, AD Tester 2.88.4, Hot potatoes.

У своїй переважній більшості ці програмні засоби застосовуються для автоматизованого отримання, обробки, зберігання, аналітики контрольних результатів та їх опрацювання.

Зручним засобом для проведення педагогічного контролю є програма «Hot potatoes», яка була розроблена у 1998 року науковцями центру інформаційних технологій в гуманітарній освіті університету Вікторія (Канада).

«Hot potatoes» – це насамперед оболонка для створення тестових завдань, кросвордів унікальність якої полягає у тому, що усі вправи компілюються у HTML-сторінки. Тобто для того, щоб виконати тести учень має бути забезпечений доступним Інтернетом.  

Використання програмного засобу «Hot potatoes» дозволяє:

  • створювати різноманітні види тестових завдань (обрання однієї чи декількох відповідей, встановлення послідовності, завдання відкритої форми);
  • додавати до тестових завдань мультимедійні файли, такі як відео та аудіо, графічні зображення;
  • забезпечувати перевірку заданого тексту на наявність орфографічних помилок;
  • здійснювати форматування тексту;
  • додавати посилання на певні сторінки в мережі інтернет, а також HTML-таблиці.

За допомогою програмного засобу «Hot potatoes» можна створювати інтерактивні вправи у п’яти форматах:

  • JCloze
  • JCross
  • JMix
  • JQuiz
  • JMatch

JCloz – це засіб, за допомогою якого створюються питання відкритого типу, тобто учень сам вписує відповідь в комірку. Ці завдання допомагають вчителеві перевірити якість знань, а також засвоєння вивченого матеріалу. Такий вид контролю найчастіше використовується під час тематичних підсумкових робіт.

JCross – ця функція використовується для створення HTML-кросвордів. Насамперед, кросворд можна використовувати на уроках будь-якого типу: комбінованих; засвоєння нових знань; формування навичок і вмінь; узагальнення і систематизації; контролю і корекції, а також на будь якому етапі заняття: перевірці домашнього заняття; підготовці учнів до сприймання нової теми, а також для закріплення пройденого матеріалу.

JMix – надає можливість користувачеві створювати тестові завдання на встановлення послідовності. Найчастіше такі форми завдань використовують під час підсумкових, контрольних робіт. Доречним такий тест буде і як вид домашньої роботи.

JQuiz – за допомогою цього додатку можна створювати завдання, в яких, серед запропонованих відповідей потрібно обрати одне або декілька значень. Є можливість встановлювати обмеження в часі для виконання завдання.

JMatch – утиліта для створення тестів, в яких потрібно встановити узгодженість між яким-небудь поняттям чи визначенням. Такий спосіб перевірки знань використовується на різних рівнях навчання (під час контрольної роботи, в кінці уроку для перевірки засвоєння викладеного матеріалу, для систематизації та узагальнення вмінь та навичок, а також з метою корекції знань).

Крім наведених вище основних блоків програми, ще є додаток «The Masher», за допомогою якого можна об’єднувати створені завдання в єдиний тест або курс.

«Hot potatoes» має ряд переваг і найважливішою є та, що ця програма безкоштовна, а ще, учневі не потрібно встановлювати оболонку «Hot potatoes», йому достатньо, щоб на комп’ютері був присутній браузер (програма, яка забезпечує перегляд Інтернет-сайтів на комп’ютерних пристроях).

У онлайн-тестуванні, яке здійснюється засобами «Hot potatoes» є ряд переваг. Зокрема, це такі:

  • зменшення затрат часу на перевірку отриманих результатів;
  • результат учня не залежить від настрою вчителя;
  • під час створення завдання можна використати велику кількість інформації;
  • малі затрати часу на створення тесту.

Отже, успішність засвоєння навчального матеріалу залежить від багатьох умов, серед яких важливу роль відіграє контрольно-навчальне тестування засобами сервісу «Hot potatoes». При правильній організації контролюючих заходів досягається показник оцінювального результату оволодіння учнем навчальним матеріалом, виявляються проблемні питання, над якими потрібно більше попрацювати. Подальші дослідження передбачаються з питання діагностики та оцінювання навчальних знань учнів засобами «Hot potatoes» під час уроків інформатики.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Словник української мови [Електронний ресурс] Академічний тлумачний словник (1970-980). – Режим доступу: http://sum.in.ua/s/test, вільний. – Мова: укр. – Електронна версія «Словника української мови» в 11 томах. – Дата перегляду: 09.11.2018. – Том 10, 1979. – С. 102.
  2. Hot Potatoes [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://hotpot.uvic.ca/. Дата перегляду: 09.11.2018.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *