Природничо-географічний факультет
Науковий керівник:
Бойко І.С., викладач-стажист
Уманський державний педагогічний університет
імені Павла Тичини
Інформаційні технології є невід’ємною частиною сучасного світу, вони значною мірою визначають подальший економічний та суспільний розвиток людства. У цих умовах революційних змін вимагає й система навчання. Звідси можна сказати, що актуальність даного питання має місце у сучасному освітньому середовищі, адже нині якісне викладання дисциплін не може здійснюватися без використання засобів і можливостей, які надають комп’ютерні технології та Інтернет [1].
Використання ІКТ дає можливість вирішувати такі актуальні питання:
- використовувати у навчанні здобутки новітніх інформаційних технологій;
- удосконалювати навички самостійної роботи студентів в інформаційних базах даних, мережі Інтернет;
- інтенсифікувати освіту, поліпшити засвоєння студентами знань, зробити процес навчання цікавішим і змістовнішим.
Використання ІКТ в комплекті з традиційним підручником сприяє наступному:
- забезпечує особистісно-орієнтований та диференційований підхід у навчанні;
- забезпечує реалізацію інтерактивного підходу (постійне спілкування з ПК, постановка запитань, які цікавлять студентів та отримання відповідей на них);
- підвищує пізнавальну активність студентів за рахунок різноманітної відео та аудіо інформації;
Існуючі недоліки та проблеми застосування ІКТ:
- відсутність наявного програмного забезпечення;
- відсутність комп’ютера в домашньому користуванні учнів і вчителів, відповідно потрібен додатковий час для самостійних занять у комп’ютерних класах;
- додаткові вимоги до вчителя для підготовки до заняття, на якому використовуються комп’ютери;
- не вистачає комп’ютерного часу на всіх [2].
Прикладом успішної реалізації ІКТ стала поява Інтернету – глобальної комп’ютерної мережі з її практично необмеженими можливостями збирання та збереження інформації, передавання її індивідуально кожному користувачеві.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
- Використання соціальних медіа на уроках. – [Електронний ресурс]. –Режим доступу: http//osvita.ua.
- Морзе Н.В. Як навчати вчителів, щоб комп’ютерні технології перестали бути дивом у навчанні? / Н.В. Морзе // Комп’ютер у школі та сім’ї. – №6 (86). – 2010. – С.10-14.