Дата зміни інформації:

Джога Д. С. “ІНФОРМАЦІЙНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ – ЯК ВИМОГА ЧАСУ”

І курс магістратури, факультет фізики, математики та інформатики

Науковий керівник:

Усятюк Я. В., викладач кафедри інформатики та ІКТ

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

 

Українська система освіти в даний час реформується в умовах політико-економічних перетворень і виходячи з нових потреб інформаційного обслуговування інтелектуальної діяльності. Для того, щоб система освіти змогла готувати громадян інформаційного суспільства, вона сама повинна стати інформаційною.

Вимога сьогоднішнього часу – використовувати сучасні інформаційні технології в управлінській діяльності освітньої установи. Актуальність проблеми обумовлена низкою факторів:

  • радикальними соціально-економічними змінами, що відбуваються в нашій країні: демократизацією, гуманізацією суспільства, концепцією безперервної освіти, пошуком нових творчих підходів для підвищення ефективності навчання і виховання. Все це вимагає здійснення нових підходів у навчанні та управлінні навчальними закладами.
  • повною комп’ютеризацією шкіл та підключенням їх до мережі Інтернет;
  • нагальною потребою в організаційному впорядкуванні апарату шкільного управління, у встановленні оптимальної кількості суб’єктів управління, в забезпеченні пропорційності їх прав та обов’язків з відповідальністю, з практичною необхідністю в спеціалізації і кооперації праці педагогів, а також в гармонійному поєднанні всіх функцій управління.
  • обсяг інформації про хід протікання та результати освітнього процесу стають ширшими, ніж рівень достатнього розуміння цієї інформації;
  • робота освітнього закладу в інноваційному режимі вимагає багатогранного аналізу освітньої діяльності, простежування динаміки змін і своєчасної корекції [1].

На даний час розробляються структурно-функціональні моделі внутрішкільного управління з використанням різних програмних засобів, які дозволять забезпечити освітню установу:

  • цілеспрямованою інформацією;
  • ресурсами та умовами, необхідними для її нормального функціонування;
  • узгодженістю діяльності як на рівні: дошкільний навчальний заклад  школа, так і всередині освітньої установи;
  • підвищує стійкість системи управління проти випадкового або навмисного спотворення інформації;
  • забезпечує доступ керівництва до первинних даних і підвищує загальний рівень його компетентності при прийнятті рішень;
  • включає освітній заклад в єдиний інформаційний простір України [2].

Така модель допоможе підняти ефективність навчально-виховного процесу в цілому, підвищити рівень соціальної зрілості колективу, розширити взаємодію освітньої установи і середовища, забезпечить можливість оптимізації діяльності всього керованого колективу освітньої установи та здійснюваного ним педагогічного процесу.

Функція організації управління із застосуванням ЕОМ значно ускладнилася і випередила у своєму розвитку існуючу систему управління освітнім закладом. Нові завдання й обсяг діяльності, її специфіка вимагають оптимізації організаційного управління освітньою установою, і це знайшло відображення в різних проектах управління освітньою установою.

Керівники освітніх установ сьогодні змушені вирішувати не тільки педагогічні та господарські проблеми, а й соціально-педагогічні, економічні, правові та фінансові питання.

У сформованих умовах однією з цілей підвищення кваліфікації та стимулювання самоосвітньої діяльності керівника освітньої установи стало не тільки оволодіння ним базовими навичками в галузі інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ), а й умінням творчо застосовувати ці навички (базова ІКТ-компетентність).

Професійна спрямованість освіти та самоосвіти керівника стимулює розвиток його педагогічної компетентності і дозволяє в практичній діяльності формувати предметно-орієнтований рівень ІКТ-компетентності, так необхідної в процесі організації системи управління інформаційним середовищем.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Гуревич Р.С. Інформаційні технології навчання: інноваційний підхід : навчальний посібник / Р. С. Гуревич, М. Ю. Кадемія, Л. С. Шевченко; за ред. Гуревича Р. С. – Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2013. – 348 с.
  2. Роберт И. В. Теоретические основы развития информатизации образования современных условиях информационного общества массовой глобальной коммуникации / И. В. Роберт // Информатика и образование. – 2008. – № 5. – С. 3-15.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *