Дата зміни інформації:

Зумер С.В. “ВИКОРИСТАННЯ ІКТ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ОСНОВ ГЕОМЕТРІЇ”

ІІІ курс, факультет фізики, математики та інформатики

Науковий керівник:

Махомета Т.М., кандидат педагогічних наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

Однією із складових системи професійної підготовки сучасного вчителя математики є фундаментальна математична підготовка, що включає в себе знання з математичних дисциплін та уміння застосовувати набуті знання у професійній діяльності.

Однією із математичних дисциплін, яка входить до циклу професійної підготовки є основи геометрії. Дана навчальна дисципліна відіграє важливе значення у системі підготовки вчителя математики, адже їм (майбутнім учителям математики) досить важливо знати, що лежить в основі математичних дисциплін, розуміти: різні підходи до обґрунтувань науки, етапи її розвитку; вибір системи аксіом; чому одне твердження є саме аксіомою, а інше – теоремою; як утворюються основи геометрії, її база тощо [1]. Для засвоєння основ геометрії майбутній вчитель математики повинен володіти інтегрованими знаннями із суміжних математичних дисциплін, таких як, аналітична геометрія, проективна геометрія (тут розглядається й елементи афінної геометрії), диференціальна геометрія та топологія. Крім цього, мати добре розвинену просторову уяву і просторове мислення, без яких неможливо інтерпретувати аналітично отримані результати до певного геометричного об’єкта.

У зв’язку з вище сказаним, виникає об’єктивна необхідність удосконалення процесу навчання основ геометрії шляхом активного використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ).

Робочою програмою дисципліни «Основи геометрії» у педагогічному ЗВО передбачено лекційні та практичні заняття, зміст яких показати побудову геометрії на аксіоматичній основі; виробити вміння аксіоматичного методу обґрунтування наукової геометричної системи; ознайомити з неевклідовими геометріями (гіперболічною, сферичною, еліптичною). Використання ІКТ у процесі навчання основ геометрії студентів урізноманітнює традиційну лекційно-практичну систему навчання, підвищує її результативність, сприяє кращому усвідомленню та засвоєнню матеріалу, забезпечує реалізацію принципу наочності. Наприклад, використання, створених за допомогою спеціалізованих програм для геометричних побудов (GeoGebra, Cabri 3D тощо), рисунків та динамічних моделей, надає викладачу можливість під час лекцій та практичних занять наочно продемонструвати конструювання ліній та поверхонь, побудову дотичних до ліній, нормальної і стичної площин тощо.

Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі спрямована на досягнення наступних цілей:

1) збільшення ефективності всіх видів освітньої діяльності студентів при використанні інформаційних технологій;

2) підвищення якості професійної підготовки майбутнього вчителя математики;

3) формування якісно нового мислення здобувачів освіти, що задовольняє умовам інформаційного суспільства.

Такий вплив інформатизації на цілі навчання спирається на потенційні можливості комп’ютера як засобу пізнавально-дослідницької діяльності студента, що забезпечує особистісно-орієнтований підхід до навчання.

Ефективність навчання основи геометрії майбутніх вчителів математики значно підвищиться, якщо паралельно з лекційними та практичними заняттями проводити факультативні заняття з цієї дисципліни в комп’ютерних аудиторіях з використанням інструментарію

Використання ІКТ у процесі підготовки майбутніх учителів математики є перспективним шляхом розвитку та удосконалення навчального процесу у педагогічному ЗВО.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Заїка О. В. Практикум з основ геометрії: навчальний посібник для студентів фізико-математичних спеціальностей педагогічних університетів / укл. О. В. Заїка, Т.М. Махомета – Умань: ФОП Жовтий О. О., 2016. – 132 с.
  2. Махомета Т.М. Використання проектних технологій під час вивчення основ геометрії у педагогічних ВНЗ / Т.М. Махомета, І.М. Тягай. – Електронний ресурс. – Режим доступу: https://phm.cuspu.edu.ua/ojs/index.php/NZ-PMFMTO/article/viewFile/1176/1155

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *