Дата зміни інформації:

Касьяненко О. Д. “ЕЛЕКТРОННІ ЗАСОБИ НАВЧАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ”

ІІ курс, факультет фізики, математики та інформатики

Науковий керівник:

Медведєва М.О., кандидат педагогічних наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

 

При сучасному інтенсивному розвитку комп’ютерів та інформаційних технологій особливо важливим є використання електронних засобів навчання (ЕЗН) при викладанні у школі.

У різних наукових джерелах знаходимо різні визначення електронних засобів навчання, проте С.Буртовий подає таке визначення: «Електронні засоби навчання – це навчальні об’єкти, побудовані за допомогою комп’ютерних, телекомунікаційних, або Інтернет-комунікаційних технологій для використання в освітньому процесі».

ЕЗН поділяються на 4 класи:

І клас ЕЗН – засоби теоретичної і технологічної підготовки: електронний підручник; комп’ютерна навчальна програма; комп’ютерна система контролю знань.

ІІ клас ЕЗН – засоби практичної підготовки: електронний задачник; комп’ютерний тренажер; експертні навчальні системі; інтелектуальні навчальні системі.

ІІІ клас ЕЗН – допоміжні засоби: комп’ютерний лабораторний практикум; комп’ютерний довідник; мультимедійне навчальне заняття; сервісні програмні засоби загального призначення.

ІV клас ЕЗН – комплексні засоби: комп’ютерний навчальний курс для підготовки за певною дисципліною, електронний освітній ресурс.

Електронні засоби навчання мають свої переваги та недоліки під час використання. До переваг ми відносимо підвищення інтересу до навчання; оптимізуємо свою роботу, як вчителя; керуємо діяльністю учнів та розвиваємо у них критичне мислення; створюємо сприятливу психологічну атмосферу на уроці. Значним недоліком використання ЕЗН є підвищення роботи за ПК і, як наслідок, швидка втомлюваність очей.

Одним із видів електронного засобу навчання є електронний підручник. Відповідно до наказу МОН «Про затвердження Положення про електронний підручник, е-підручник – електронне навчальне видання із систематизованим викладенням навчального матеріалу, що відповідає освітній програмі, містить цифрові об’єкти різних форматів та забезпечує інтерактивну взаємодію. Перевагами даного засобу навчання є можливість внесення змін, використання мультимедіа, змінення розміру шрифту. Однак, використання електронного підручника можливе лише при використанні комп’ютера, планшету, смартфону і з використанням відповідного програмного забезпеченням, а також сконцентрованість на навчальному матеріалі буде значно нижчою, ніж під час користування традиційним підручником.

Сучасний світ інформаційних технологій – це безперервний потік даних, який оточує людину, впливає на її спосіб існування, метою якого є сформулювати, навчити та виховати повноцінну особистість, яка матиме можливість орієнтуватись у соціальному просторі та отримувати міцні знання.

Використання ЕЗН підвищує наочність представлення матеріалу, а також дає можливість використовувати його людям, що мають різні патології (порушення зору, слуху і т.п.). Електронні засоби навчання дають можливість перейти від пізнавальної моделі освіти до прагматичної, у якій той, кого навчають, стає активним об’єктом освіти.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Захарова И. Г. Информационные технологии в образовании: учеб. пособ. для студ. высш. пед. учеб. заведений. – М. : Издательский центр «Академия», 2003. – 192 с.
  2. Зощук О. Актуальні питання оптимізації процесів навчання шляхом впровадження найсучасніших інформаційно-комунікаційних технологій // О. Зощук / Наукові праці Донецького національного технічного університету. – Донецьк : ДВНЗ «ДонНТУ», 2008. – Вип. 2. – С. 105 – 109.
  3. Карташова Л. Нові підходи до проектування педагогічних програмних засобів та їх застосування / Карташова Л., Лапінський В. // International Conference «Strategy of Quality in Industryand Education». – Дніпропетровськ : Пороги. – 2005. – С. 287–290.
  4. Лапінський В. Принцип наочності і створення електронних засобів навчального призначення : [Електронний ресурс] / В. Лапінський. – Режим доступу : http://www.narodnaosvita.kiev.ua/vupysku/9/statti/lapinskiy.htm.
  5. Положення про підготовку навчальних видань та електронних засобів навчального призначення [Текст] / [уклад. В. Т. Горбенко, Г. І. Лоза, І. О. Мікульонок]. – К. : НТУУ “КПІ”, 2008. – 48 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *