Дата зміни інформації:

Нагорна Ю.В. “РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ В УЧНІВ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ ЗА ДОПОМОГОЮ ВЕРБАЛЬНИХ МЕТОДІВ”

IV курс Природничо – географічний факультет

Науковий керівник:

Дегтярьова Н.В., кандидат педагогічних наук

Сумський державний педагогічний університет

імені А.С. Макаренка

 

У сучасній освіті проблема розвитку мовленнєвих здібностей виходить на перший план поряд з питаннями формування умінь пізнавальної діяльності, інтелектуальних умінь та іншого. Це пов’язано з появою нових засобів і способів спілкування між людьми, заснованих на впровадженні інформаційно-комунікаційних технологій в різні сфери життєдіяльності людини, розвитком і вдосконаленням педагогічних і психологічних наук.

Як відомо розвинути мовленнєві здібності у дітей на уроках інформатики дуже складно, оскільки діти більше часу працюють за комп’ютером, ніж спілкуються з вчителем та між собою. Але необхідно за допомогою вербальних (словесних) методів розвивати мовлення в учнів і на уроках інформатики також.

   Вербальні методи, включають в себе як подання матеріалу вчителем (лекція, розповідь, пояснення, бесіда), так і роботу учнів з книжкою (підручником, довідковою, науково-популярною і навчальною літературою) та комп’ютерними програмами чи глобальною мережею Інтернет [1].

   Під час подання матеріалу вчителем можна застосувати такий метод, як бесіда, створивши діалог з кожним із учнів, задаючи питання. Ефективність бесіди залежить від уміння вчителя навчити учня формулювати і ставити запитання.

   При вивченні теми « Базові поняття програмування » доцільно використовувати роботу в парах. Учні задають питання подібні до: «Який оператор виводу, вводу даних ви знаєте?» «Які помилки програмування ви знаєте?». Інший учень висловлює власну думку і обґрунтовує її. Таким чином виховується толерантність, терпимість до іншої думки, уміння аргументувати власні твердження. Отже, за допомогою вербальних методів можна розвинути мовленнєві, комунікативні навички на уроках інформатики.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Тищенко В. А., 2006. Тищенко В. А. Формирование коммуникативных умений учащихся средствами информатики. Информатика и образование.   № 5. С. 114–119.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *