IV курс Природничо – географічний факультет
Науковий керівник:
Дегтярьова Н.В., кандидат педагогічних наук
Сумський державний педагогічний університет
імені А.С. Макаренка
У сучасній освіті проблема розвитку мовленнєвих здібностей виходить на перший план поряд з питаннями формування умінь пізнавальної діяльності, інтелектуальних умінь та іншого. Це пов’язано з появою нових засобів і способів спілкування між людьми, заснованих на впровадженні інформаційно-комунікаційних технологій в різні сфери життєдіяльності людини, розвитком і вдосконаленням педагогічних і психологічних наук.
Як відомо розвинути мовленнєві здібності у дітей на уроках інформатики дуже складно, оскільки діти більше часу працюють за комп’ютером, ніж спілкуються з вчителем та між собою. Але необхідно за допомогою вербальних (словесних) методів розвивати мовлення в учнів і на уроках інформатики також.
Вербальні методи, включають в себе як подання матеріалу вчителем (лекція, розповідь, пояснення, бесіда), так і роботу учнів з книжкою (підручником, довідковою, науково-популярною і навчальною літературою) та комп’ютерними програмами чи глобальною мережею Інтернет [1].
Під час подання матеріалу вчителем можна застосувати такий метод, як бесіда, створивши діалог з кожним із учнів, задаючи питання. Ефективність бесіди залежить від уміння вчителя навчити учня формулювати і ставити запитання.
При вивченні теми « Базові поняття програмування » доцільно використовувати роботу в парах. Учні задають питання подібні до: «Який оператор виводу, вводу даних ви знаєте?» «Які помилки програмування ви знаєте?». Інший учень висловлює власну думку і обґрунтовує її. Таким чином виховується толерантність, терпимість до іншої думки, уміння аргументувати власні твердження. Отже, за допомогою вербальних методів можна розвинути мовленнєві, комунікативні навички на уроках інформатики.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
- Тищенко В. А., 2006. Тищенко В. А. Формирование коммуникативных умений учащихся средствами информатики. Информатика и образование. № 5. С. 114–119.