Дата зміни інформації:

Поліщук Ю.К. “ШАБЛОН ПРОЕКТУВАННЯ MVC”

студентка 4 курсу фізико-математичного факультету

Науковий керівник:

 Вакалюк Т.А., кандидат педагогічних наук, доцент,

доцент кафедри прикладної математики та інформатики,

Житомирський державний університет

 імені Івана Франка

 

Для спрощення розробки великих проектів програмістам потрібно розділити роботу на частини. Архітектура MVC (model, view, controller) дозволяє розділити проект на три частини: розробка моделі, подання та контролеру таким чином, щоб модифікація кожного компоненту проводилась незалежно.

Додатки написані за допомогою схеми MVC розділяються на 3 частини. Розглянемо детально про кожну з них.

Модель надає дані та методи роботи з ними: запити в базу даних, перевірка на коректність введених даних. Модель не залежить від вигляду та контролера (немає точок взаємодії з користувачем), вона має доступ до даних та може керувати ними.

Модель має такі ознаки:

  • це бізнес-логіка додатку;
  • містить відомості про себе і не містить відомостей про контролер та подання;
  • для деяких проектів – це просто шар даних (DAO, БД, XML-файл);
  • для інших проектів – це менеджер бази даних, набір об’єктів або просто логіка додатку.

Подання відповідає за отримання необхідних даних з моделі і відправляє їх користувачу. Подання не обробляє введені дані користувача.

Подання має такі ознаки:

  • реалізується відображення даних, що отримуються від моделі;
  • в деяких випадках, подання може мати код, який реалізує деяку бізнес-логіку.

Прикладом подання є: HTML сторінка, WPF форма, Windows Forms тощо.

Контролер забезпечує зв’язок між системою та користувачем, контролює і направляє дані від користувача до системи і навпаки, використовує модель та подання для реалізації необхідної дії.

Контролер має такі ознаки:

  • визначає, які подання повинні бути відображені на даний час;
  • події подання можуть впливати тільки на контролер, контролер може вплинути на модель і визначити інше подання;
  • є можливість створити декілька подань для одного контролера.

Рис. 1. Взаємодія MVC з користувачем

На рис. 1 зображена схема взаємодії користувача з системою, побудованою на MVC шаблоні проектування. При взаємодії користувача з системою, модель отримує та формує дані для передачі у подання, а подання формує візуальне зображення даних в зрозумілому для користувача вигляді. При взаємодії користувача з системою (зміні даних) контролер керує моделлю для зміни даних, а модель в цей самий час змінює подання.

Отже, у даній статті було проаналізовано основні складові шаблону програмування MVC та взаємодію користувача з системою, побудованою на такій архітектурі. Даний шаблон проектування спрощує розробку великих додатків, тому що розробники можуть поділятись на групи і не заважаючи одне одному розробляти одну систему.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Model-View-Controller [Електронний ресурс] / Вікіпедія – Режим доступу: https://ru.wikipedia.org/wiki/Model-View-Controller – Загол. з екрану
  2. MVC умер, пришло время MOVE [Електронний ресурс] / Хабрахабр – Режим доступу: http://habrahabr.ru/post/147038/ – Загол. з екрану
  3. Охота на мифический MVC. Обзор, возвращение к первоисточникам и про то, как анализировать и выводить шаблоны самому [Електронний ресурс] / Хабрахабр – Режим доступу: https://habrahabr.ru/post/321050/ – Загол. з екрану
  4. MVC требования [Електронний ресурс] / Yiiframework – Режим доступу: http://yiiframework.ru/doc/guide/ru/basics.best-practices.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *