Дата зміни інформації:

Савчук А. О. “ВИНИКНЕННЯ КОМП’ЮТЕРНОЇ ОСВІТИ ТА КОМП’ЮТЕРНОЇ ГРАМОТНОСТІ”

ІІ курс факультет фізики математики та інформатики

Науковий керівник:

Медведєва М. О., кандидат педагогічних наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

 

Організація об’єднаних націй зіграла велику роль для розвитку та вироблення комп’ютерної освіти. В перше поняття «комп’ютерна освіта» вживається в 1973р. на загальному засіданні організація об’єднаних націй і Міжнародної ради  фільмів і ТВ.

Окремі вченні вважають що першу програму з комп’ютерної освіти  розробив М. Мак Люес у тисячу дев’ятсот п’ятдесят дев’ятому році, а активне використання комп’ютерної освіти в освітньому процесі почалось в 1960-х роках. Перші 5-ть держав які спробували цю програму були Велика Британія, Німеччина, США, Франція.

В ділових паперах організації об’єднаних націй вказується, що комп’ютерна освіта – це навчання теорії і особистим умінням для опанування теперішніх мас-медіа, які розглядаються як частина дивної, самостійної галузь педагогіки [1].

За поясненням одного з відомих вчених О. Федоровим, комп’ютерна освіта – це техніка розвитку людини за допомогою і на матеріалі мас-медіа з цілю створити культуру спілкування в медіа, творчих, комунікативних здібностей, критичного мислення, умінь повноцінного сприйняття, визначити, аналіз і оцінку медіа текстів, навчання різним формам самовираження за допомогою медіа техніки. Людина повинна вміти і мати можливості використовувати різні види інформації.

Теоретичний огляд комп’ютерної освіти засвідчив, що вони мають неповний характер і не опираються на цілісне узагальнення теперішнього досвіду вивчення механізмів дії мас-медіа і досягнення ними ефектів, тобто впливу на аудиторії. Шуми тобто викривлення інформації на наш погляд є обов’язковою складовою вдалої комп’ютерної освіти.

Вважається, що комп’ютерна освіта пов’язана з усіма видами медіа (друкованими, графічними, звуковими, візуальними, і подібне) і різними технологіями. Вона має дати людям можливість зрозуміти, як масова комунікація використовується в їхніх життях, навчитися використовувати медіа з іншими людьми [2].

Фахівці організації об’єднаних націй думають що комп’ютерна освіта є частиною основних прав кожного громадянина будь-якої держави світу на свободу самовираження і права на інформацію і є інструментом підтримки демократії

«Денатуралізація»  є головною метою комп’ютерної освіти. Комп’ютерна освіта – дослідницька техніка, яка тримається на основних і ключових концепціях.

Допускали  що вивчення медіа і є комп’ютерна освіта. При цьому воно відрізняється від пізнання матеріалу за допомогою комп’ютерної освіти. Комп’ютерна освіта пов’язує одночасно виготовлення, розповсюдження і оцінку аналітичних здібностей для інтерпретації і оцінки їх суті.

Для порівняння вивчення медіа (media studies), пов’язується з практичною роботою зі виготовлення медіа текстів. І комп’ютерна освіта, та пізнання медіа спрямовані на досягнення цілей комп’ютерної грамотності (media literacy). Закономірною тут виглядає створення комп’ютерної освіти як від навчання за допомогою медіа, так і від пізнання самих медіа. Виразною також є настанова на ціль комп’ютерної освіти: досягнення комп’ютерної грамотності.

О.  Федоров спробував поєднати теорії комп’ютерної освіти, до однієї з таких груп захисту належать: ін’єкційну, ідеологічну і естетичну [3].

Українські вченні теж приділяли увагу дефініції і проблемам комп’ютерної освіти. Один з вчених, В. Литвин, дав пояснення, що таке комп’ютерна освіта. За його словами комп’ютерна освіта – це пізнання матеріалу і за допомогою ЗМІ, кінцева мета якого є комп’ютерна грамотність, здатність до критичного сприйняття медіа повідомлень. Свої висновки він зробив з думок  С.  Гончаренко. В одній із теперішніх енциклопедій освіти теж є пояснення поняття «комп’ютерна освіта». В ньому сказано що комп’ютерна освіта – це «технічні засоби виготовлення, запису, копіювання, тиражування, зберігання, розповсюдження, сприйняття інформації і обміну її між суб’єктом (автором медіа тексту) і об’єктом (масовою аудиторією), тобто: друк, фотографія, радіо, кінематограф, ТВ, відео, ІКТ.

Що до комп’ютерної грамотності то тут запропонували три варіанти відповідей.

  1. «Комп’ютерна грамотність вступає за те щоб людина була активна, медіа грамотною, мала розвинені здібності до сприйняття, виготовлення, аналізу, оцінки медіа текстів».
  2. «Комп’ютерна грамотність – це дія яка має сприяти зрозумінню, оцінювати створений текст ( аудіовізуальних) і самому вміти їх створювати.
  3. Комп’ютерна грамотність – це здатність оцінювати, розуміти і вміння отримати і передати повідомлення в різних розмірах.

Це говорить про те, що у США поняття «комп’ютерна грамотність» і «комп’ютерна освіта» використовуються паралельно, причому перший більш відомий широкій публіці.

Поняття  «комп’ютерна грамотність» можна використовувати як «технічна грамотність» або «інформаційна грамотність» і багато інших подібних перекладах. П. Консидайн говорив що поняття «комп’ютерна грамотність» і «комп’ютерна освіта» ідуть паралельно [4].

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Вайшенберг З. Журналістика та медіа: Довідник/ Зіґфрід Вайшенберґ, Ганс Й. Кляйнштойбер, Бернгард Пьорксен/ Перекл. з нім. П.Демешко та К. Макєєв; за загал. ред. В.Ф. Іванова, О. В. Волошенюк. – К.: Центр Вільної Преси, Академія Української Преси, 2011. – 529 с.
  2. Вайшенберг З. Новинна журналістика: Навчальний посібник/ За загал. ред. В.Ф.Іванова. – К.: Академія Української Преси, 2011. – 262 с.
  3. Валерій Іванов Основні теорії масової комунікації і журналістики: Навчальний посібник/ За науковою редакцією В. В. Різуна – К.: Центр Вільної Преси, 2010. – 258 с.
  4. Вісс В. Які зміни дають результат з інформаційного суспільства для журналістики// Мас-медіа на перехідному етапі: система мас-медіа, політична комунікація, аспекти журналістики, методи дослідження/ За ред. Р. Блюма, М. Герольд, В. Іванова, В. Різуна. – К., 2001.– С. 243-253.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *