Дата зміни інформації:

Фіголь М.П. “МЕТОДИКА НАВЧАННЯ УЧНІВ ПОЄДНАННЮ ЗОБРАЖЕННЯ ТА ТЕКСТУ В ОДНОМУ ДОКУМЕНТІ”

IV курс, природничо-географічний факультет

Науковий керівник:

Дегтярьова Н.В., кандидат педагогічних наук,

доцент кафедри інформатики

Сумський державний педагогічний університет

 імені А. С. Макаренка

Зображення завжди акцентує увагу, сприяє кращому сприйняттю та  запам’ятовуванню інформації,  і реалізації принципу наочності. Поєднання зображення і тексту іноді викликає у учнів певні труднощі. Тому варто виділити декілька рекомендацій, які б допомогли в цьому питанні [1;2]:

  • Зображення відповідає тексту. Так, звичайно, зображення має місце, проте не слід його використовувати лише, щоб привернути увагу, воно є доповненням до тексту, поясненням.
  • Зображення мають назву та пояснення. Безумовно, не варто просто посеред тексту подавати зображення, котре не всім буде зрозумілим, його слід розмістити так, щоб воно не переривало думку автора, а слідувало після завершеного блоку інформації, а також мало підпис та нумерацію.
  • Зображення відповідають часу та аудиторії. Слід обирати такі зображення, котрі будуть зрозумілими читачу та допоможуть глибше осягнути текст.
  • Зображення є якісними, та підготовленими для використання. Якщо ви вирішили використовувати зображення, то потурбуйтесь про його якість та вигляд.
  • Дотримання авторських прав є обов’язковим, адже використання чужих напрацювань як власних може призвести до висунення автором звинувачень проти вас.

Таким чином, учням пропонується створити документ за зразком. У зразку міститься текст. Учням він наводиться для відповідного форматування їх документа. Далі пропонуємо учням вставити зображення до кожного з абзаців. При цьому учні самостійно вирішують чи необхідне у певному абзаці тексту зображення і яке саме? Як свідчать результати такої роботи, учні у переважній більшості додають зображення і не замислюються над тим чи дійсно воно потрібно [3]. За віковими особливостями підліткам подобається шукати яскраві малюнки та оздоблювати ними сухий текст. І тому, так важливо вчителю зосередити увагу на аргументуванні учнем його вибору, на доведенні ним доцільності використання зображення. У деяких випадках, учні погоджувалися, що зображення не завжди доцільне, якщо не має на меті унаочнити текст.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. СмолякВ. М. Методичний посібник. Методика викладання інформатики в школі. Частина 2. Запоріжжя. 2007р.
  2. Барболіна Т. М. Шкільний курс інформатики та методика його викладання: Навчальний посіб. Полтав. держ. пед. університет ім. В.Г. Короленка. Полтава:, 2007. Ч.1. Загальна методика. 124 с.
  3. Вернидуб Г. О., Дегтярьова Н. В. Формування інформатичних компетентностей учнів за допомогою комплексних завдань з інформатики Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2014, № 5 (39). С. 70-79.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *