Дата зміни інформації:

Шевченко В. Є. “СИСТЕМА ЗАХИСТУ ІНФОРМАЦІЇ В ІНТЕРНЕТІ”

ІІ курс, факультет фізики, математики та інформатики

Науковий керівник:

Медведєва М.О., кандидат педагогічних наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

 

В наш час інформація є, мабуть, одним з найдорогоцінніших ресурсів людства. Це пов’язано з розвитком суспільства та все інтенсивнішого впровадження цифрових технологій в наше життя.  Проте поява нового ресурсу спонукає зародження нового виду шахрайства – кібершахрайства. Ось кілька різновидів шахрайства в електронній комерції:

  1. Навмисне перехоплення даних.
  2. Некоректна ідентифікація користувача.
  3. Несанкціонований доступ користувача з однієї мережі в іншу.

Мета, з якою шахраї можуть викрасти ваші дані може бути різноманітною: від безкорисливого, жартівливого «ознайомлення» з даними інших користувачів до навмисного викрадення  даних із ціллю шантажу та матеріального збагачення. На жаль в законодавстві нашої країни немає чітка встановленого закону щодо інтернет шахрайства, тож потрібно вміти захистити себе на просторах Інтернету. І щоб цього уникнути потрібно бути ознайомленим з методами захисту інформації в Інтернеті. Взагалі, засобів для захисту користувача в Інтернеті досить велика кількість, проте все ж варто користуватися актуальними та дієвими засобами. Одним із найпростіших засобів захисту інформації в Інтернеті є її шифрування.

Шифрування – метод перетворення початкових даних у закодовану форму. Цей засіб використовується для автентифікації та збереження конфіденціальності. Шифрування з ключем має дві переваги: Використовуючи ключ, можна застосовувати той самий алгоритм для відправлення повідомлень різним людям. Головне – закріпити окремий ключ за кожним респондентом. Якщо хтось «зламає» зашифроване повідомлення, щоб продовжити шифрування інформації, достатньо лише змінити ключ. Надійність алгоритму шифрування залежить від довжини ключа.

Симетричне шифрування або шифрування з таємним ключем. Це найдавніша форма шифрування з використанням ключа. Під час шифрування за такою схемою відправник і одержувач володіють одним ключем, з допомогою якого обидва можуть зашифровувати і розшифровувати інформацію.

Однак існують проблеми з автентичністю, оскільки особистість відправника або одержувача повідомлення гарантувати неможливо. Криптографія з відкритим ключем. Даний засіб заснований на концепції ключової пари. Даний засіб працює за принципом взаємодії обох половин пари(окремий ключ), тобто інформація шифрується так, що її може розшифрувати інша половина. Одна частина ключової пари – особистий ключ – відомий лише її власнику, а інша половина – відкритий ключ, який розповсюджується серед усіх респондентів та пов’язаний лише з власником.

Використання цифрових сертифікатів. Цифровий сертифікат – електронний ідентифікатор, який підтверджує достовірність користувача, містить інформацію про нього, є електронним свідоцтвом відкрих ключів. Сертифікаційні центри несуть відповідальність за перевірку особистості користувача, надання цифрових сертифікатів та перевірку їх достовірності. Як засоби захисту інформації можна також згадати захист Web-додатків за допомогою S-HTTP та SSL-протоколів, захист електронної пошти за допомогою стандартів PEM, S/MINE, PGP, та захист мереж міжмережевими екранами.

Тож з розвитком цифрових технологій та появою такого поняття, як цифрова інформація, з’явилися люди, які хотіли заволодіти даною інформацією в корисливих цілях, тож цілком закономірно, що це призвело до логічної протидії в появі різноманітних систем захисту інформації в Інтернеті.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

  1. Макарова М.В. Електронна комерція: Посібник для студ. вищих навчальних закладів. – К.: Видавничий центр “Академія”, 2002. – 272 с.
  2. Балабанов И.Т. Электронная коммерция. – СПб.: Питер, 2001. – 336 с.
  3. Холмогоров В. Интернет-маркетинг: Краткий курс. – СПб.: Питер, 2001. – 208 с.
  4. Успенский И. Энциклопедия Интернет-бизнеса. СПб.: Питер, 2001. – 432 с.
  5. Крупник А. Как продавать товар и получить деньги в Internet (введение в электронную коммерцию). М.: МикроАрт, 2001. – 245 с.
  6. Електронна комерція: Навч. посіб./ Береза А.М., Козак Г.А., Левченко Ф.А. К: КНЕУ, 2002. – 328с.
  7. Ситник В.Ф., Козак І.А. Телекомунікації в бізнесі. К: КНЕУ, 2002. – 258 с.
  8. Пейтел К., Мак-Картни М.П. Секреты успеха в елктронном бизнесе. СПб.: Питер, 2001. – 120 с.
  9. Годин В.В., Корнеев И.К. Информационное обеспечение управленческой деятельности. – М: Мастерство, Вісш. школа, 2001. – 240 с.
  10. Спивак В.А. Современніе бизнес-коммуникации. – СПб.: Питер, 2002. – 447 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *