Дата зміни інформації:

Карауш С.В.”ВИКОРИСТАННЯ ДИДАКТИЧНИХ ІГОР НА ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТТЯХ З АНАЛІТИЧНОЇ ГЕОМЕТРІЇ”

ІІ курс ОС «Магістр», факультет фізики, математики та інформатики
Науковий керівник:
Тягай І.М., кандидат педагогічних наук
Уманський державний педагогічний університет
імені Павла Тичини

Специфіка нинішнього етапу розвитку вищої освіти полягає в тому, що його функціонування тісно пов’язане з постійним пошуком шляхів удосконалення системи освіти. Підвищення ефективності навчання безпосередньо залежить від доцільності вибору і використання різноманітних, найбільш адекватних навчальній темі методів навчання, а також від активізації всього освітнього процесу, тому нині у навчально-виховний процес сучасного ЗВО активно упроваджуються дидактичні ігри.
Гра допомагає знайти шлях до адаптації з реальним життям. Можна стверджувати, що ігри як дітей, так і дорослих є спонтанним актом саморозвитку. Це, начебто, недирективна підготовка до «серйозної діяльності». В грі відображається не лише зв’язок дитини чи дорослого з власними внутрішніми процесами, а й також зв’язок з іншими людьми, подіями, що відбуваються у соціальному середовищі [1]. Іншими словами, мова йде про інформаційне спілкування в соціумі, коли досить важко провести межу між суто діловим та ігровим спілкуванням. У цьому випадку маємо на увазі фахову підготовку студентів педагогічного університету до майбутньої професійної діяльності із застосуванням ігрових методів навчання, котрі все ширше і частіше застосовують на уроках у середній загальноосвітній школі.
Поєднання ІКТ з ігровими методами навчання студентів створює нові можливості засвоєння ними навчальної інформації:
 поєднання ІКТ з ігровими методиками дозволяє врахувати індивідуальний темп засвоєння студентами знань, умінь і навичок;
 студенти одержують можливість самостійно регулювати кроки, котрі необхідно здійснити в процесі пізнавальної діяльності, яку краще назвати інформаційною.
Аналітична геометрія як навчальна дисципліна займає чільне місце у підготовці майбутніх вчителів математики, вона є основою для формування нових абстрактних понять, для введення нового математичного апарату, що в свою чергу слугує базою як для подальшого поглибленого вивчення курсу геометрії, так і пізнавальним інструментом у багатьох курсах прикладних природничих наук.
Позитивним аспектом дидактичних ігор є той факт, що об’єднання студентів у групи в процесі їх виконання приводить до того, що: студенти більш сумлінно ставляться до роботи на занятті; зростає їхня пізнавальна активність і творча самостійність; витрачається менше часу на формування предметних компетентностей; зростає об’єм і глибина розуміння навчального матеріалу; студентам більш комфортно на занятті, вони отримують задоволення від навчання, а, що суттєво, старанно виконана робота сприяє розвитку почуття задоволеності від діяльності.
Важливими для формування ключових компетентностей студентів є командні ігри. Нами розроблено систему таких ігор з різних тем аналітичної геометрії. Аудиторія студентів об’єднується у дві команди, кожна з яких робить хід, відповідає на питання, обране програмою з бази запитань гри і прямує до фінішу. Дидактичні ігри можна також проводити в режимі онлайн. Блок «Коментарі» інформаційного порталу «Аналітична геометрія» надає багато можливостей для взаємодії студентів між собою та з викладачем, зокрема для проведення ігор, вікторин у режимі реального часу.
Використання дидактичних ігор в освітньому процесі закладів вищої освіти, зокрема при вивченні аналітичної геометрії, створює умови для розвитку самореалізації особистості та допомагає досягти високого інтелектуального розвитку студентів.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Тягай І.М. Інтерактивні методи навчання як засіб активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів на практичних заняттях з аналітичної геометрії / І.М. Тягай, Т.М. Махомета // Вісник Черкаського університету : наук. журн. – Черкаси : «ЧНУ імені Богдана Хмельницького», 2013. – №17. – С. 118 – 125.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *