Дата зміни інформації:

Кагал О.О. “WEB-ОРІЄНТОВАНІ І МУЛЬТИМЕДІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ФОРМУВАННІ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ШКОЛЯРІВ”

1 курс магістратури, факультет фізики, математики та інформатики

Науковий керівник:

Медведєва М.О., кандидат педагогічних наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

 

 

Формування соціальної компетентності школяра є одним з найбільш важливих завдань сучасної освіти, оскільки ця компетентність визначає успішність в їх повсякденному житті, стимулює їх інтеграційні процеси, дозволяючи не тільки адаптуватися, але й активно впливати на життєві події, засвоювати певні соціальні позиції, змінювати навколишню дійсність і, звісно, самого себе.

Соціальна компетентність школяра характеризує дитину як відкриту для соціуму особистість, яка володіє навичками поведінки в суспільстві, готовністю до сприймання соціальної інформації, бажанням пізнати навколишній світ. Фундаментом розвитку повноцінної особистості є засвоєння ще в молодшому шкільному віці стратегії соціальної поведінки. Саме тому важливою умовою є цілеспрямована допомога у побудові ефективних стратегій поведінки, а розвиток соціальної компетентності школярів повинен стати одним із найважливіших напрямів роботи в початковій школі. Напружена ситуація в сучасному українському суспільстві загострює проблему формування соціальної компетентності кожного громадянина і особливо в цьому напрямі важливо здійснювати кроки починаючи ще з молодшого шкільного віку [1].

Застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) в освітньому процесі зумовлює зростання вимог до професійної підготовки педагогічних працівників і, зокрема, до їх інформаційно-комунікаційної компетентності. Наразі, щоб ефективно і педагогічно виважено використовувати ІКТ необхідно мати універсальні знання та навички, створювати для учнів умови для розкриття їх здібностей, творчого потенціалу, задоволення запитів для формування повноцінної особистості. Сьогодення вимагає від педагогічних працівників застосовувати ІКТ не тільки під час навчання, а й для ефективного проведення соціально-педагогічної та позакласної роботи з учнями.

Впровадження ІКТ в освітній процес вимагає відповідності професійної підготовки вчителів сучасному рівню інформатизації суспільства. Тому, однією з глобальних цілей інформатизації освіти є підготовка вчителів, які володіють належним рівнем застосування мультимедійних технологій, готові використовувати їх в освітньому процесі [2, с. 7].

Слід зазначити, що недостатньо розробленими залишаються питання підготовки педагогічних працівників до використання ІКТ, зокрема, web-орієнтованих і мультимедійних технологій у формуванні соціальної компетентності учнів.

Тож, актуальною стає проблема використання web-орієнтованих і мультимедійних технологій у формуванні соціальної компетентності учнів та підвищення компетентності педагогічних працівників у цьому напрямі.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Коваленко В.В. Формування соціальної компетентності молодших школярів засобами інформаційно-комунікаційних технологій : посібник / за наук. ред. проф. М. П. Лещенко. К., 2017. 192 с.
  2. Кучай О. В. Теоретичні і методичні засади підготовки майбутніх учителів початкових класів засобами мультимедійних технологій у вищих навчальних закладах Польщі / за ред. А. І. Кузьмінського. Черкаси, 2014. 361 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *