Дата зміни інформації:

ПРОЄКТНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ У ПІДГОТОВЦІ МАГІСТРАНТІВ ДО ВПРОВАДЖЕННЯ ЄВРЕПЕЙСЬКИХ ТРАДИЦІЙ СІЛЬСЬКОГО ТУРИЗМУ В УКРАЇНСЬКІЙ ТУРИСТИЧНІЙ ГАЛУЗІ

Безкоровайна Л.В.

доктор педагогічних наук, доцент,

професор кафедри туризму

та готельно-ресторанної справи

Венгерська Н.С.

кандидат економічних наук, доцент,

доцент кафедри міжнародної економіки,

природних ресурсів та економіки міжнародного туризму

Запорізький національний університет

На сьогодні проєктна та інноваційна діяльність є потужним стратегічним напрямом освітнього процесу закладів вищої освіти [2]. Як зазначається в Законі України «Про освіту», наукова, науково-технічна та інноваційна діяльність закладів вищої освіти є обов’язковою та невід’ємною складовою частиною їхньої освітньої діяльності [3].

Розвиток та диверсифікація видів туризму породжує нові форми професійної підготовки, орієнтовані на впровадження позитивного досвіду єврепейських традицій туризму, зокрема, сільського, в українському туризмі. Тому, розроблення нових, креативних туристичних проєктів вимагає певної підготовки фахівців. У ході самостійної роботи студентів з оформлення туристичних проєктів з використанням методів моделювання та проєктування із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій спостерігається сформованість:

  • особистісних якостей: активності; ініціативності; відповідальності за хід і результати діяльності, креативного мислення; аналітичного мислення; наполегливість у досягненні встановленої мети;
  • умінь і навичок: організації проєктної діяльності; планування діяльності; аналізу та контролю; спілкування; колективної праці; управління інтеграцією проєктів; моделювання професійних ситуацій; фінансового планування; встановлення мети та вибору шляхів її досягнення; аналізу та структуризації інформації; маркетингового дослідження туристичного ринку; подання інформації для ефективного впливу на цільову аудиторію; презентація та реалізація власних проєктів; інтеграція туристичних проєктів із застосуванням інновацій; самостійності й послідовності прийняття рішень; самостійної проєктної роботи; самооцінки; самоорганізації; самоконтролю; самонавчання; виступів і презентації; самовдосконалення особистості.

В рамках проєкту «Диверсифікація сільського туризму через збалансованість та креативність: поширення європейського досвіду в Україні» для магістрів спеціальностей 051 Економіка, 071 Облік і оподаткування, 072 Фінанси, банківська справа та страхування, 073 Менеджмент, 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність, 075 Маркетинг, 242 Туризм, викладається відповідний курс, метою якого є надання майбутнім фахівцям знань про диверсифікацію сільського туризму України на засадах збалансованості й креативності шляхом формування бізнес-моделей відповідно до європейських цінностей, принципів встановлення гармонійного балансу між екологічними, економічними, соціокультурними аспектами. Викладання курсу супроводжується використанням таких інноваційних та проєктних методів навчання, як: під час проведення лекцій: візуалізація, сторітеллінг; брейншторм; лекція-бесіда; лекція-конференція; лекція прес-конференція; технологія «перевернутий клас» (flipped classroom); кейс-метод; в ході семінарів та практичних занять: технологія «перевернутий клас» (flipped classroom); брейншторм; рольовий проєкт; ділова гра; творчий проєкт; туристичний проєкт; воркшоп, кейс-метод.

Інтерактивний формат курсу, що спонукає до розв’язання проблемних кейсів і ситуацій, аргументованого відстоювання власної точки зору, орієнтований на розвиток критично важливих для фахівця в сфері туристичного бізнесу навичок ефективної усної комунікації та вирішення бізнес-проблем, а також оволодіння вміннями: аналізувати туристичну діяльність європейських й українських суб’єктів сільського і креативного туризму та оцінювати показники ефективності їх діяльності; здійснювати еколого-економічний аналіз функціонування суб’єктів господарювання у галузі сільського туризму, зокрема агросадиб; оцінювати конкурентоспроможність туристичних дестинацій та розробляти креативні та збалансовані туристичні продукти в сфері сільського туризму; формувати стратегії диверсифікації суб’єктів господарювання у галузі сільського туризму через креативність і збалансованість з урахуванням європейського досвіду; інтерпретувати бізнес-моделі сільського туризму на засадах бережливого ставлення до природи та забезпечення креативного розвитку сільських територій, використовуючи європейські практики; характеризувати структуру зайнятості в сфері сільського туризму; аналізувати сильні та слабкі сторони бізнес-планів диверсифікованих суб`єктів у сільському туризмі ЄС; обґрунтувати доцільність співробітництва суб`єктів у сільському туризмі ЄС, освітніх та наукових установ.

Публікацію підготовлено в рамках проєкту «Диверсифікація сільського туризму через збалансованість та креативність: поширення європейського досвіду в Україні»/«Diversification of rural tourism through sustainability and creativity: disseminating European experience in Ukraine» (DIRUT) 620720-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-MODULE за підтримки Програми Erasmus+: Jean Monnet Європейського Союзу, що реалізується в Запорізькому національному університеті (2020-2023).

Список використаних джерел:

  1. Безкоровайна Л. В. Особливості створення та реалізації проєкту віртуального студентського бюро з надання туристичних послуг у Запорізькому національному університеті. Вісник Запорізького національного університету: Педагогічні науки. Запоріжжя, №1 (32) 2019. С. 63–67. DOI https://doi.org/10.26661/2522-4360-2019-1-32-11
  2. Безкоровайна Л. В. Теоретичні і методичні засади професійної підготовки майбутніх фахівців з туризмознавства у вищих навчальних закладах: дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04 / Запорізький національний університет. Запоріжжя, 2018. 713 с. http://phd.znu.edu.ua/page//dis/09_2018/Bezkorovaina_dis.pdf
  3. Про освіту: Закон України від 05.09.2017 р. № 106-ХІІ. Відомості Верховної Ради України. 1991. № 34. Ст. 451. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/page

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *