Дата зміни інформації:

СУЧАСНІ ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ІНОЗЕМНИМИ СТУДЕНТАМИ МЕДИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Заліпська І. Я.

кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови

Тернопільський національний медичний університет

імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

 

Сьогодні освітній процес активно змінюється. Настав новий етап його розвитку, коли інформаційні технології стають однією з найважливіших складових життєдіяльності людини. Освіта шукає нові форми організації навчального процесу. Таку хвилю змін простежуємо особливо в системі вищої школи.

Заклади вищої освіти України реорганізувують свою роботу згідно з використанням інформаційних технологій у поширені знань. Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України (ТНМУ) пропонує послуги для українських та іноземних абітурієнтів. Відповідно до «Стандартизованих вимог до рівнів володіння українською мовою як іноземною», затверджених Колегією МОН України [1], у вищих медичних навчальних закладах викладають дисципліну «Українська мова як іноземна». Зважаючи на ситуацію, яка склалася протягом останнього року у світі, для ефективної дистанційної навчальної роботи й організаційно-кадрової роботи ТНМУ застосовує програму Microsoft Teams.

Розкриємо зміст викладання української мови студентам-іноземцям медичних спеціальностей під час дистанційного навчання. Програма Microsoft Teams – це об’єднання робочого середовища, яке інтегрує спілкування користувачів за допомогою створених нарад, обмін інформацією через чат та файлообмінник, а також корпоративних програм.

Під час навчання української мови як іноземної викладач може виконувати такі основні дії у Microsoft Teams:

1) спілкуватися зі студентами наживо через аудіовідеозв’язок;

2) бачити перелік присутніх чи відсутніх студентів;

3) демонструвати відеофрагменти, презентації до заняття;

4) працювати з інтернет-порталами;

5) створювати нотатки до заняття;

6) здійснювати запис фрагментів заняття;

7) працювати спільно зі студентами у документі Microsoft Word;

8) використовувати дошку для письма «Whiteboard»;

9) застосовувати чат як засіб для обміну інформації.

Детально зупинимося на двох останніх позиціях. Дошка для письма «Whiteboard» нагадує маркерну дошку, проте вона має багато переваг, як-от: на ній можна працювати лише викладачеві, а також спільно зі студентами; слова та речення можна друкувати чи писати від руки; легко можна працювати зі студентами у парах чи групах, виконувати завдання на швидкість; представлено спектр шрифтів та кольорів для виділення найважливішого.

Чат у Microsoft Teams часто недооцінюють, проте він є найшвидшим засобом обміну інформації зі студентами. Викладач за допомогою нього може негайно реагувати на запитання студентів, надсилати, наприклад, правильні форми слова чи правильні варіанти відповідей. Крім того, у чаті можна ділитися документами, посиланнями та ін.

Таким чином, Microsoft Teams – це програма, який допомагає викладачеві провести дистанційне заняття на високому навчально-методичному рівні, використовувати інноваційні методи навчання, досягти поставленої мети заняття. Робота у Microsoft Teams є цікавою, а візуальний принцип подання навчального матеріалу полегшує сприйняття і розуміння лексики та граматики. Вважаємо, що застосування програми Microsoft Teams під час дистанційного вивчення української мови іноземними студентами медичних спеціальностей є ефективним і потребує перманентних досліджень.

Список використаних джерел

  1. Стандартизовані вимоги до рівнів володіння українською мовою як іноземною, затверджені Колегією МОН України 22.05.2018 р. https://mon.gov.ua/ua/ministerstvo/pro-ministerstvo/doradchiorgani/kolegiya-ministerstva/rishennya-kolegiyi-2018

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *