Дата зміни інформації:

ВИКОРИТАННЯ ДОПОВНЕНОЇ РЕАЛЬНОСТІ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ

МАТВІЄНКО Ю.С.

заступник директора

КЗ «Полтавський міжшкільний ресурсний центр Полтавської міської ради»

На сьогоднійшній день важливим завданням для суспільства є зміна системи навчання у зв’язку з діджиталізацією всіх сфер життя. Однією з галузей, що найбільше потребує модернізації є освіта.  Для результативності навчання потрібен постійний високий рівень мотивації учнів, а реалії сьогодення свідчать про те, що цифрові інструменти, які використовуються у більшості сфер життя, не застосовуються у навчанні, що призводить до зниження цієї мотивації [2].  Окрім того, зростання ролі цифрового середовища в освітньому процесі призводить до потреби більшої залученості цифрових технологій в навчанні, що спонукає до постійного пошуку та використання нових методик викладання, до яких належить і використання доповненої реальності в освітньому процесі.

Доповнена реальність (в перекладі з англійської – augmented reality або AR) – це доповнення фізичного світу за допомогою цифрових даних, яке забезпечується комп’ютерними пристроями (смартфонами, планшетами та окулярами AR) в режимі реального часу. На відміну від VR (Virtual Reality), яка вимагає повного занурення у віртуальне середовище, AR використовує середовище навколо нас і просто накладає поверх нього певну частинку віртуальної інформації, наприклад графіку, звуки, реакцію на дотики. Оскільки віртуальний та реальний світи гармонійно співіснують, користувачі з досвідом доповненої реальності мають змогу спробувати цілком новий, покращений світ, де віртуальна інформація використовується як додатковий корисний інструмент, що забезпечує допомогу в повсякденній діяльності [3].

Основними перевагами використання технології доповненої реальності в освітньому процесі є:

– можливість більш детально розглянути будь-які процеси чи об’єкти, порівняно зі звичним переглядом статичних ілюстрацій в підручниках, картах тощо;

– більш висока зацікавленість та зосередженість дитини при вивченні нового матеріалу, повторенні;

– можливість контролювати та змінювати сценарій події, проводити власні дослідження, експериментувати;

– можливість проведення складних та небезпечних дослідів, спостереження без шкоди здоров’ю учнів;

– простота у використанні технології у навчанні.

Розглянемо декілька додатків реалізованих з AR технологією, які доцільно використовувати в навчальному процесі, що безумовно підвищить інтерес до навчання, сприятиме покращенню засвоєння матеріалу через візуальне сприйняття.

         AR Solar System – безкоштовний ресурс для вивчення астрономії. Мобільний додаток дозволяє отримати на екрані гаджета 3D модель Сонячної системи, побачити  3D моделі усіх її планет та їх обертання вздовж своїх орбіт. Це цікавий спосіб досліджувати Сонячну систему та космічний простір у вигляді  голограм.

CleverBooks Spaceдодаток для вивчення космічного простору, розрахований на дітей віком від 5 до 12 років. Додаток охоплює інженерні та космічні інтерактивні завдання. За допомогою ресурсу можна розглянути планети Сонячної системи, скласти космічну ракету, ознайомитися із навчальним матеріалом з механіки та будови космічної ракети, обрати космічну місію. Програма спрямована на зосередження уваги на персоналізоване навчання за допомогою кінетичних, аудіальних та візуальних навчальних підходів [1].

CleverBooks Geometry – інноваційний та захоплюючий спосіб вивчення геометрії за допомогою візуалізації та взаємодії. У програмі представлені AR 3D-моделі геометричних фігур, що вивчаються в школі. Можливість взаємодіяти з фігурами покращує просторове мислення [1].

Bridges AR – додаток, який містить 3D моделі відомих мостів світу. Включивши режим «Fly», учень може проїхати по мосту або здійснити політ над ним, дослідити його конструкцію.

Skyscrapers AR – мобільний додаток, що пропонує користувачам опинитися поруч із відомими хмарочосами світу, з’ясовуючи особливості їх конструкції та архітектури.

Quiver – додаток, що дозволяє дітям і дорослим розкрити в себе таланти художника і особисто взаємодіяти зі своїми творіннями. Розфарбовані картинки «оживуть» прямо на екрані, з’явиться можливість взаємодіяти з анімованими персонажами. Програма сприяє розвитку дрібної моторики, зменшує стрес та забезпечує творчу виразність. Може використовуватися дітьми від 3-х років.

Українська освіта наразі робить тільки перші кроки в напрямку використання новітніх технологій. Існує низка проблем, які заважають впроваджувати технології доповненої реальності в освітніх закладах [4]. Google Play та App Store пропонують велику кількість мобільних застосунків з AR, але попри це, україномовного контенту все ще недостатньо.

Список використаних джерел

  1. CleverBooks AR Geometry App – Printout Test Shapes [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://www.cleverbooks.eu/download/cleverbooks-ar-geometry-app-printout-test/.
  2. Кравчук С. Доповнена реальність, або AR-технології. Як це працює? [Електронний ресурс] / Сергій Кравчук // FUTURIO – Режим доступу до ресурсу: http://thefuture.news/page1837780.html.
  3. Що таке доповнена реальність? [Електронний ресурс] // TEACHHUB – Режим доступу до ресурсу: http://teach-hub.com/scho-take-dopovnena-realnist/.
  4. Віртуальна та доповнена реальність: як нові технології надихають вчитися [Електронний ресурс] // Освіторія. – 2019. – Режим доступу до ресурсу: https://osvitoria.media/opinions/virtualna-ta-dopovnena-realnist-yakoyu-mozhe-buty-suchasna-osvita/.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *