Дата зміни інформації:

ІНСТРУМЕНТАЛЬНІ ЗАСОБИ СТВОРЕННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ЗАСОБІВ НАВЧАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ

ЯРОШИК Я.В.

викладач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

Уманський державний педагогічний університет імені Пaвлa Тичини

Розвиток комп’ютерної техніки, програмного забезпечення, інформатизація освіти спричинили появи значної кількості електронних засобів навчального призначення, в тому числі з інформатики. Проте перед сучасним вчителем дедалі частіше повстає потреба розробити власноруч додаток, який найбільш повно задовольнятиме навчальні потреби конкретного класу. Наявність великої кількості різноманітних середовищ розробки допоможуть у вирішенні даної проблеми.

Електронний засіб навчального призначення може бути створений за допомогою мови гіпертекстової розмітки HTML, гіперпосилань у середовищі будь-якого компоненту MS Office, мови об’єктно-орієнтованого програмування, програмних засобів eAuthor, Authorware, Master-klass, Autoplay, BooksForge, Exe, Adobe Captivate, Camtasia studio, тощо.

Електронний засіб навчального призначення може бути створений на основі INTERNET–технології і САSЕ–технології. Електронний засіб, реалізований засобами Internet–технології, є гіпертекстовим документом. Реалізується він за допомогою мов НТМL (Нурег Техt Магkuр Language) і Java і розповсюджується по мережі (Internet або Intranet). При використовуванні САSЕ–технології підручник реалізується як окрема програма на звичних мовах програмування [1, 54].

Для використання електронних підручників на персональних комп’ютерах з низькими технічними характеристики можливо створювати електронні засоби навчального призначення за допомогою програм MS Word і Power Poіnt. Процес створення таких програмних продуктів не складний, проте його результатом буде не досить якісний та малофункціональний продукт.

Flash MX – потужна система для створення анімаційних файлів для веб-простору, функціональність якої може стати ефективною основою створення програм навчального призначення для творчого вчителя.

Програма eAuthor СВТ призначена для розробки навчальних курсів, електронних підручників, тренажерів, вправ, тестів. Дана дає змогу створювати структуру курсів, розділи, уроки, модулі, наповнювати їх текстом, графікою, теоретичним та практичним матеріалом, реалізовувати контроль (поточний, періодичний, тематичний) з виставленням балів; створювати захищені від несанкціонованого доступу курси, забезпечувати використання цифрових аудіо та відео файлів, в тому числі об’єктів в форматах AVI (відео), MPEG (аудіо), MP3 (аудіо), DWF (креслення), VRML (інтерактивні 3D-об’єкти), підтримку специфікацій цифрових освітніх ресурсів SCORM, AICC, IMS, LOM, ЦОР.

Найважливішим позитивним моментом даної програми є простота у використанні; оскільки для того, щоб створити програмний продукт за допомогою eAuthor CBT не потрібно мати спеціальні навики, проходити підготовчі курси чи уроки. Даний додаток перед початком роботи пропонує декілька шаблонів та їх опис, після вибору одного з них користувач отримує структуру обраного курсу, модифікуючи яку створює власний продукт.

Текст та графічна інформація в розробленому за допомогою програми eAuthor CBT подається у вигляді html-сторінок, що дозволяє на основі гіпертекстових посилань логічно зв’язати необхідну інформацію, реалізувати переходи з тексту на глосарій, тощо.

Результат роботи в eAuthor CBT є публікація, що відкривається за допомогою браузера та може працювати як в мережі Інтернет, так і локально. Можливість до готового продукту застосувати одну із запропонованих тем дозволить автору зробити його індивідуальним та цікавим.

Ще однією перевагою розробки електронних засобів навчального призначення з eAuthor CBT є незначні програмні вимоги як самої програми, так і створених за її допомогою публікацій, що дозволить легко використовувати розроблений курс в комп’ютерних класах. Даний додаток розповсюджується абсолютно безкоштовно.

Програми, призначені для створення різного роду моделей часто стають середовищем розробки електронних засобів навчального призначення. Наприклад, 3D Studіo MAX – програмний продукт, що надає можливості створення високоякісних 3D-моделей, різноманітних анімацій та візуальних ефектів, дозволяє сучасному вчителю розробити якісне представлення тієї чи іншої інформації, унаочнити матеріал, зробити його цікавішим.

Оригінальний електронний засіб навчального призначення можливо створити за допомогою об’єктно-орієнтованого програмування, яке включає в себе наявність великої кількості зручних та надійних мов програмування (C, C+, C++, C#, Delphi, Java, Visual Basic, VB.NET), програмних платформ (JDK, .NET Framework), та середовищ розробки програмних продуктів, наприклад Visual Studio.

Серед величезної кількості сучасних технологій вчитель в процесі розробки електронного засобу навчального призначення повинен обрати ту технологію, що може реалізувати в готовому продукті всі потрібні функції. Також слід звернути увагу на складність процесу розробки, вільність використання, та програмні вимоги, які буде мати кінцевий результат.

 

Список використаних джерел

  1. Зорі А.А., Тарасюк В.П. Особливості електронного підручнику «Аналогова схемотехніка та імпульсні пристрої» згідно вимогам кредитно-модульної системи: Освіта в сучасній школі, 2002. №4. С. 48-62
  2. Корбут О.Г. Електронний підручник як елемент освітнього середовища. Педагогічні науки: збірник наукових праць. №51, 2010.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *