Дата зміни інформації:

ДЕЯКІ АСПЕКТИ ЗАСТОСУВАННЯ QR-КВЕСТІВ

Лещук С.О.

кандидат педагогічних наук, доцент,

доцент кафедри інформатики та методики її навчання

Тернопільський національний педагогічний університет
імені Володимира Гнатюка

Підвищення ефективності та якості навчального процесу в значній мірі залежить від активізації пізнавальної діяльності здобувачів освіти. З цією метою доцільно розвивати пізнавальний інтерес (вдосконаленням змісту навчального матеріалу, спрямуванням на практично значущий результат діяльності, вибором організаційних форм роботи, створенням ситуацій досягнення успіху, використанням сучасних досягнень науки та освіти, застосуванням новітніх засобів інформаційно-комунікаційних технологій тощо). Одним із способів такої активізації є впровадження нових навчальних технологій, до яких відносяться і квести. Технологія передбачає вибір системи методів, організаційних форм і засобів навчання з урахуванням цілей і управління навчанням; вона спрямована на тих, хто навчається.

Під час квесту (як аматорського спортивно-інтелектуального змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями) учасники вирішують логічні завдання, здійснюють пошук на місцевості, будують оптимальні маршрути переміщення, шукають оригінальні рішення і підказки, застосовують веб-технології. Після завершення чергового завдання – переходять до виконання наступного. Веб-квести є однією з ефективних моделей використання мережі Інтернет в навчальному процесі. Приклад використання веб-квест-технологій як інтерактивної роботи студентів подано в [1].

В даній публікації пропонуємо на розгляд застосування QR-квесту для популяризації спеціальності «Інформатика» на фізико-математичному факультеті Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Даний квест був проведений до Дня відкритих дверей [2]. На фейсбук-сторінці факультету було опубліковано пост із початковим QR-кодом, який перенаправляв на ресурси зібрані на Google-диску. Першим завданням було розкодувати шрифт Брайля (див. рис. 1):

 

 

В логічній японській головоломці судоку був зашифрований символ Python (див. рис. 3):

 

Рис.5. Ключ закодованого слова

Застосування даного квесту посприяло активній навчально-виховній діяльності розробникам QR-квесту (магістрам фізико-математичного факультету під керівництвом куратора) та учасникам (майбутнім абітурієтам). Подібні технології ефективні і можуть бути реалізованими в освітніх закладах.

Список використаних джерел

  1. Галан В.І. QR_WebQuest 2013. Дата оновлення: 12.09.2013. URL: http://elar.fizmat.tnpu.edu.ua/handle/123456789/546 (дата звернення: 09.03.2021)
  2. QR-квест до Дня відкритих дверей фізико-математичного факультету ТНПУ імені Володимира Гнатюка. Дата оновлення: 28.04.2020. URL: https://www.facebook.com/fizmat.tnpu.edu.ua/posts/3392485120779505 (дата звернення: 09.03.2021)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *