Дата зміни інформації:

ВИКОРИСТАННЯ ІКТ В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Безноско І. С.

викладач-стажист кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Стрімке становлення інформаційних технологій приносить зміни в усі сфери життя, зокрема, з’являються і нові можливості в освіті. Актуальності набуває розробка дієвих способів  із застосуванням інформаційних технологій у навчанні. На рівні вищої освіти змінюються вимоги до професійної підготовки спеціалістів, до процесу формування вмінь та навичок особистості. Виходячи з даних змін набувають сенс цілі інформатизації освіти, які полягають в раціоналізації розумової роботи за рахунок застосування інформаційних технологій, збільшенні продуктивності  та якості підготовки фахівців. До провідних напрямків та завдань модернізації освіти та підготовки фахівців, зокрема, педагогічних спеціальностей, відносять навчання студентів із застосування інформаційних та комунікаційних технологій в освітньому процесі, розробка та впровадження в процес вивчення у закладі вищої освіти передових моделей практичної підготовки студентів.

Використання мультимедійних технологій у процесі підготовки фахівців природничо-математичних дисциплін свідчить, що впровадження їх у освітній процес університету підвищує ефективність засвоєння інформації, сприяє активізації освітнього процесу за рахунок посилення наочності, розвиває творче мислення студентів, активізує самостійну пізнавальну діяльність [3].

Як показує власний досвід, у процесі викладання дисципліни «Інформатика та інформаційні технології в освіті», особливу увагу під час створення презентації слід приділяти формуванню системи інтеграції природничо-математичних дисциплін. Інтеграція сприяє формуванню в студентів  гнучкої системи знань, що можуть застосовуватися у професійній діяльності.

Так, в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини  майбутні фахівці самостійно створюють мультимедійні презентації з дисциплін природничо-математичного циклу. Застосування мультимедійних засобів навчання на заняттях спрямоване на формування в студентів нового типу мислення – інформаційного, оперативного, удосконалення самостійної роботи.

Впровадження ІКТ у процесі вивчення природничо-математичних дисциплін має сприяти збільшенню уваги студентів до отримання знань; забезпеченню диференціації, індивідуалізації у процесі навчання, зокрема, проходженню матеріалу за особистим темпом; об’єктивності контролю якості знань; активізації процесу навчання, зокрема, крізь інтенсифікацію процесу вивчення з використанням ІКТ; формуванню умінь і навичок різної творчої діяльності; вихованню інформаційної культури; оволодінню навичками оперативного прийняття рішень в важких ситуаціях [2].

Індивідуалізація навчання на базі ІКТ має можливість бути при рефлексивному управлінні навчальною діяльністю. Впровадження комп’ютерно-орієнтованих систем навчання гарантує відповідність інформаційної моделі конкретному студенту.

Список використаних джерел

  1. Актуальні проблеми математики, фізики і технологічної освіти : збірник випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». – № 562. – С. 430.
  2. Вища освіта України – Додаток 2 до № 3, том II (27). – 2011 р. – Тематичний.
  3. Жалдак М. І., Шут М. І., Жук Ю. О., Дементієвська Н. П., Пінчук О. П., Соколюк О. М.,  Соколов П. К. / за ред. Жука Ю. О. – К. : Педагогічна думка, 2012. – 112 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *