Дата зміни інформації:

ВИКОРИСТАННЯ GOOGLE JAMBOARD З МЕТОЮ РЕАЛІЗАЦІЇ ЗВОРОТНОГО ЗВ’ЯЗКУ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ФІЗИКИ

Решітник Ю.В.

кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Лампіка Я.І.

вчитель фізики

Уманська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №5

ім. В.І.Чуйкова Уманської міської ради Черкаської області

Михайлуца О.В.

вчитель математики та інформатики

Острожанський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Соколівської сільської ради Черкаської області

 

У сучасних кризових умовах розвитку науки і глобальної інформатизації суспільства важливим постає питання ефективності використання інформаційно-комунікаційних технологій у сфері освіти. Особливого значення при цьому набувають технології дистанційного навчання. Процес набуття програмних результатів навчання в умовах дистанційного навчання відбувається через взаємодію віддалених один від одного викладача та здобувачів освіти у програмному середовищі, яке функціонує на основі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.

Впровадження технологій дистанційного навчання під час вивчення фізики сприяє формуванню пізнавальної самостійності та активності, розвитку критичного мислення, толерантності, готовності до конструктивного спілкування. Переваги такої форми – це навчання в психологічно комфортних умовах, індивідуальні терміни і темп, високий рівень самостійності поряд з можливістю в будь-який момент отримати допомогу викладача.

Освітній процес в сучасних умовах слід реалізовувати як взаємодію викладача і здобувачів освіти, які об’єднані спільною роботою для досягнення поставленої мети. Саме тому актуальною стає проблема організації зворотного зв’язку від здобувачів освіти, що принципово впливає на підвищення ефективності освітнього процесу в цілому.

Реалізація зворотного зв’язку має ефективний результат за умов регулярності, систематичності, зрозумілості завдань та критеріїв оцінювання здобувачами освіти та сфокусований, у першу чергу, на навчальних цілях та очікуваних результатах, а потім – на оцінюванні. Таким чином, викладач регулюючи процес навчання, має можливість враховувати необхідні зміни у викладанні і вчасно корегувати хід навчання [1].

Одним із способів організації зворотного зв’язку в реальному часі є використання безкоштовного інтерактивного сервісу від Google – Jamboard.  Базується даний застосунок на хмарних технологіях, тож користуватися ним можна з будь-яких гаджетів, основною вимогою є наявність Google акаунта.

Багато в чому віртуальна дошка схожа на звичайну дошку для відтворення інформації маркерами, але на відміну від неї, Jamboard не має обмежень за розміром вільного місця і кількістю учасників, які можуть одночасно малювати на ній. Оскільки Jamboard – це новий інструмент сімейства Google Workspace (G Suite), то дозволяє синхронізувати дошку з презентаціями, документами, таблицями та Google Диском.

Цей інструмент має зручний інтерфейс і надає ряд можливостей для організації ефективного вивчення фізики. Зокрема:

  • фіксувати основні визначення та формули за допомогою стікерів різного кольору;
  • здійснювати перевірку знань під час розв’язання задач;
  • створювати записи та малювати рисунки за допомогою цілого набору інструментів, у тому числі за допомогою розпізнавання рукописного тексту і перетворення його у друкований;
  • здійснювати опитування з використанням спеціальних шаблонів;
  • завантажувати зображення та текст із Google Диску;
  • приєднуватись як за допомогою комп’ютера, так і зі звичайного смартфона, завантаживши додатки Android або iOS;
  • привертати увагу здобувачів освіти до окремих частин робочої поверхні за допомогою віртуальної лазерної указки;
  • змінювати фон робочої поверхні, у тому числі завантажувати окремі шаблони для роботи;
  • зберігати усі напрацювання на Google Дисках учасників;
  • експортувати проєкти у PDF чи PNG;
  • інтегрувати віртуальну дошку з Google Classroom.

Серед численних варіантів використання дошки Jamboard: проблемний виклад матеріалу (здобувачі освіти, записавши свої ідеї на стікерах, потім розміщують їх на інтерактивній дошці), організація групових проектів, рефлексія тощо. Цей простий сервіс стане чудовим доповненням для організації інтерактивної роботи під час дистанційного навчання.

Отже, використовуючи даний застосунок на заняттях з фізики, здобувачі освіти не лише отримують нові знання, але і відчувають свою причетність до освітнього процесу, усвідомлюють важливість їхньої думки. Саме за допомогою зворотного зв’язку забезпечується динаміка освітнього процесу і реалізується його основна мета – формування всебічно і гармонійно розвиненої особистості.

Список використаних джерел

  1. Гончарова Н. Зворотний зв’язок як фактор підвищення якості підготовки здобувачів вищої історичної освіти / Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету: збірник наукових праць. Серія «Історичні науки». Ізмаїл : РВВ ІДГУ, 2020. Вип. 46. С.42-50.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *