Дата зміни інформації:

ВЕБОРІЄНТОВАНІ ТА МУЛЬТИМЕДІЙНІ ТЕХНОЛОГІЙ У ФОРМУВАННІ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ШКОЛЯРІВ

Криворучко І.І.

викладач-стажист кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

Ковтанюк М.С.

викладач-стажист кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

Уманський державний педагогічний університет

 імені Павла Тичини

Використання сучасних засобів інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) в освітньому процесі спричиняє зростання вимог до професійної підготовки педагогічних працівників, їх ІК-компетентності, до обсягу їх знань, культури мови, поведінки. Потрібно мати універсальні, фундаментальні знання, щоб ефективно в педагогічному плані використовувати засоби сучасних ІКТ, створювати для учнів умови для повного розкриття їхнього творчого потенціалу, здібностей і можливості, задоволення запитів. Також, комп’ютери та мобільні засоби стали невід’ємною частиною побуту та навчання дітей. Постійне використання розвивальних мультимедійних програм та комп’ютерних ігор стало для багатьох користувачів звичайним заняттям.

Інформаційні технології (ІТ) стрімко увійшли в наше життя, а тому заклади освіти  як носії культури та соціальні інститути, не можуть залишатися осторонь цих процесів. Це стосується не тільки про включення уроків інформатики у навчальний план школи, але і застосування ІКТ учителями та соціальними педагогами для виховних і навчальних цілей, проведення більш ефективної соціально-педагогічної роботи для формування соціальної компетентності школярів [2].

Застосування мультимедійних засобів у освітньому процесі для формування соціальної компетентності школярів є доцільним, оскільки: створюються умови для отримання яскравих вражень, емоційних переживань, активної діяльності та мимовільного збагачення пам’яті; збуджується активність школярів в опануванні знаннями, спонукаються бажання до навчання, заохочення до пошукової діяльності, залученими є сенсорні системи, розвиваються творчі здібності тощо. Також, впровадження веборієнтованих і мультимедійних технологій в освітній процес закладів загальної середньої освіти (ЗЗСО) сприяє процесу інформатизації освіти, що відповідає сучасним запитам школи [2].

С.В. Івашньова у своїй роботі зазначає, що персональні вебсайти педагогічних працівників отримують все більшого поширення, оскільки створюються переважно з власної ініціативи (з метою забезпечення зв’язку з колегами, учнями та батьками, презентації досвіду) чи на вимогу програм підвищення кваліфікації [1].

Навчання у школі змінює соціальну позицію дитини, яка стає школярем. Цей важливий перехідний період потребує системної роботи всіх суб’єктів освітнього процесу щодо соціального розвитку особистості учня. На поведінку школяра суттєво впливає сучасний техногенний соціум за допомогою засобів масового інформування, мобільних телефонів, комп’ютерних пристроїв, що поширюють інформаційні повідомлення через анімаційні фільми, відеоігри, рекламні ролики та ін.

Список використаних джерел

  1. Івашньова С. Формування структури і контенту персонального сайту педагогічного працівника. URL: http://www.sworld.com.ua/konfer27/77.pdf.
  2. Коваленко В. В. Використання web-орієнтованих і мультимедійних технологій у формуванні соціальної компетентності молодших школярів : дис. канд. : Київ, 2018. 286 с. URL: https://lib.iitta.gov.ua/710765/1/Дисертація% 20Коваленко%20В.В.pdf

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *