Дата зміни інформації:

БЕРДУТА Л.Ю.

студентка 1 курсу, факультету соціально-педагогічних наук

та іноземної філології

Науковий керівник: Клєба А. І.

кандидат педагогічних наук, доцент, викладач кафедри інформатики Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради

Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) захопили майже всі сфери людської діяльності. Сьогодення демонструє нам, як освіта активно входить в нову еру свого розвитку, базуючись на нових інформаційних технологіях. Використання ІКТ в освіті дозволить кардинально змінити зміст, форму та методи навчання.

Інформаційно-комунікаційні технології — це засоби та методи для збирання, зберігання, передачі та обробки інформації. ІКТ в освіті – це методи освітнього процесу що базуються на новітніх електронних засобах.

Зміни, які вносить мережа Інтернет у сферу користування інформацією, розвиток комунікацій — все це  змінює освіту. На сьогодні існує безліч можливостей отримання навчальної інформації. Відкрито доступ до різноманітних джерел інформації, що надає можливість кожному проявити індивідуальність та творчість. Завдяки ІКТ навчання можливе в будь-якому місці та в будь-який час із використанням хмарних технологій. Створені різноманітні навчальні програми та навчальні платформи, за допомогою яких ведеться навчання на різних курсах. Кожен учасник освітнього процесу має можливість послуговуватися електронними бібліотеками та підручниками. Окрім того, сучасні технології дозволяють створювати в межах закладу освіти локальні мережі, що являють собою сукупність персональних комп’ютерів, пов’язаних між собою з допомогою спеціального сервера. Така мережа дозволяє учасникам мати постійний та безперервний доступ до джерел інформації (бібліотеки, файлові теки, інші інформаційні носії цифрового формату), а також користуватися принтерами, сканерами, комп’ютерними програмами тощо.

Водночас широко та ефективно застосовується система чатів в соціальних мережах, що дозволяє оперативно обмінюватися текстовими (в разі необхідності і голосовими) повідомленнями. Відкриваються нові можливості для застосування комп’ютерів у освітньому процесі. Це можливість збільшення продуктивності праці вчителів та учнів, спосіб підвищення ефективності і якості навчання. ІКТ  дають змогу розглядати учня як центральну фігуру у навчанні, а вчитель перестає бути основним джерелом інформації. Він організатор самостійної діяльність учнів. Сьогодення ставить завдання перед вчителем підготувати і провести урок з використанням ІКТ, бо це можливість зробити урок яскравішим і захоплюючим [1].

Слід зазначити, що процес навчання підвищують звукові файли, анімації, відеоролики, колективні заняття в режимі онлайн (семінари, дискусії, конференції, вебінари тощо). Стають в нагоді віртуальні бібліотеки, електронні підручники, навчальні засоби, що пов’язані з навчальною програмою, як для самостійної роботи учня так і під час навчання в школі. Окрім цього, учні мають змогу відразу перевірити пройдений матеріал і отримати результат. Для цього створюються тестові системи, тренажери тощо [2].

Викладач має можливість подати матеріал більш наглядним і цікавим, обʼєктивно та своєчасно здійснювати контроль знань. Компʼютер на заняттях розширює можливості подання інформації в різних формах, а також мотивує учнів, надає можливість перетворити навчання в цікавий процес.

Інтегрування звичайного уроку з новими технологіями дає можливість використовувати різноманітні форми роботи: навчання в ігровій формі,  дистанційне навчання, розвиток самостійної роботи, розвиток індивідуального підходу в навчанні та творчості, моделювання процесів і явищ. Це може бути урок-дослідження, урок-презентація, урок-подорож тощо.

Слід відзначити, що основною умовою успішної інтеграції нових технологій в освіту є професійна підготовка фахівців, матеріальна база для успішного поєднання компʼютерних технологій та навчальних програм. Удосконалення системи освіти та її інтеграцію з ІКТ розпочалось з розвитком дистанційної освіти, як системи освітніх послуг для широких верств населення. Саме вона більш повно базується на різних інформаційних технологіях навчання. Підвищується мотивація навчання, удосконалюється контроль знань, розширюється управління навчально-виховним процесом, розвиваються  індивідуальні творчі та аналітичні здібності  здобувачів освіти.

Список використаних джерел

  1. Гуревич Р. С., Кадемія М. Ю., Шевченко Л. С. Інформаційні технології навчання: інноваційний підхід : навчальний посібник. ТОВфірма «Планер», 2012. 348 с.
  2. Ставицька І. В. Інформаційно-комунікаційні технології в освіті. URL : http://confesp.fl.kpi.ua/ru/node/1103.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *