Дата зміни інформації:

ВИКОРИСТАННЯ ВЕБ-ОРІЄНТОВАНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ

БОЙКО В.М.

студент І курсу магістратури, факультету фізики, математики та інформатики

Науковий керівник: Ярошик Я.В.

викладач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

Уманський державний педагогічний університет

 імені Павла Тичини

Використання веб-орієнтованих технологій в закладах освіти впливає на уявлення учнів про організацію освітнього процесу на основі інформаційно-комунікаційних технологій. Для створення достатньо ефективних умов комунікації і співробітництва вчителю необхідне сучасне навчальне середовище. Використання комп’ютеризованої системи управління навчальними матеріалами допомагає вирішити низку навчальних проблем, серед яких доступність до освітніх ресурсів, співпраця та комунікація між учасниками навчального процесу.

Використання веб-орієнтованих технологій стає все більш важливим у повсякденному житті та в освіті. Інтеграція таких технологій до навчально-методичного середовища закладу освіти дає більше можливостей учасникам освітнього процесу працювати краще в глобалізованому інформаційному суспільстві. Існує величезний потенціал підвищення ефективності навчання для вчителів на основі педагогічно виваженого використання ІКТ в освітньому процесі.

У галузі досліджень використання засобів ІКТ у навчальному процесі закладів освіти працюють такі науковці як В. Биков, М. Жалдак, Н. Морзе, С. Раков, О. Співаковський та ін.

Питання інформатизації навчального процесу в закладах освіти розглянуто у працях таких вчених, як В. Биков, М. Жалдак, Л. Макаренко, Н. Морзе, О. Овчарук, С. Раков, О. Спірін, Ю. Триус, С. Яшанов та ін.

Процес інформатизації освіти потребує формування нових методичних систем навчання, орієнтованих на формування знань, умінь і навичок, потрібних для успішної самореалізації, та створенні нового інформаційно-освітнього середовища, використання якого забезпечує необхідні умови для навчання учнів.

У зв’язку з цим, визначення перспектив використання веб-орієнтованих технологій в процесі навчання різних предметів, зокрема інформатики, їх ролі і місця в організації навчального процесу, методичних засад їх застосування є актуальною проблемою теорії та методики навчання різних предметів з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в освіті. Для її вирішення необхідним є науково-методичне обґрунтування педагогічно виваженого використання веб-орієнтованих технологій в процесі навчання інформатики.

Головною метою інформатизації навчального процесу освіти є підготовка здобувачів освіти до життєдіяльності в інформатизованому суспільстві: формування інформатичної культури учнів, розвиток їх здібностей, розкриття їхнього творчого потенціалу [4, с. 4-5].

Т. Вакалюк [2, с. 44] виокремлює переваги використання веб-орієнтованих технологій в закладах освіти України для підвищення якості освіти та наводить порівняння з іншими провідними країнами світу. Автор стверджує, що веб-орієнтовані технології в освіті є одними із пріоритетних напрямів досліджень, а також, що ця тематика й надалі буде актуальною та вимагатиме подальших досліджень.

Г. Лаврентьєва наголошує, що багато фахівців та вчителів зазначають, що численні електронні освітні ресурси, незважаючи на їх високий освітній потенціал, використовуються вкрай рідко, безсистемно, переважно з метою контролю знань і формування репродуктивних навичок [3, с. 35].

Як зазначає В. Биков [1, с. 4-5], використання інформаційно-комунікаційних технологій концентрується на навчальних потребах здобувачів освіти завдяки створенню і впровадженню у навчальний процес хмаро-орієнтованих курсів і соціальних мереж навчального призначення.

Методика та технології використання ресурсів мережі Інтернет має бути еволюційною та поступовою, оскільки доводиться враховувати швидкі зміни в інформаційному суспільстві та розвиток інформаційно-комунікаційних технологій.

Таким чином, можемо стверджувати, що бурхливий розвиток веб-орієнтованих технологій зумовлює удосконалення нових форм взаємодії учасників освітнього процесу, а особливого значення набувають веб-технології, на основі яких розробляється велика кількість різних програмних засобів для професійної діяльності.

Список використаних джерел:

  1. Биков В. Ю., Лапінський В. В. Методологічні та методичні основи створення і використовування електронних засобів навчального призначення. Комп’ютер у школі та сім’ї. 2012. №3. С. 3-6.
  2. Вакалюк Т. А., Шевельова М. К. Використання інформаційно-комунікаційних технологій в загальноосвітніх школах для підвищення якості освіти. Інформаційно-комунікаційні технології як засіб підвищення якості освіти. Хмельницький: Видавництво ХОІППО, 2015. С. 40-45.
  3. Лаврентьєва Г. П. Психолого-педагогічні аспекти використання ІКТ у початковій школі. Інформаційні технології і засоби навчання. 2012. №3 (29).
  4. Огнев’юк В. О., Биков В. Ю., Жалдак М. І. Концепція програми інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів, комп’ютеризації сільських шкіл (проект). Комп’ютер у школі та сім’ї. 2000. №3, С. 3-10.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *