Дата зміни інформації:

СТОРІТЕЙЛІНГ В ОСВІТІ

ЗОЗУЛЯ Д.Р.

студентка 2 курс, факультету фізики, математики та інформатики

Науковий керівник: Бондаренко Т.В.

кандидат педагогічних наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

Сторітелінг як ефективний метод донесення інформації до аудиторії є потужним прийомом у цілеспрямованій пізнавальній діяльності школярів. Ефективний медіа-потенціал, який задіюється під час передачі інформації, забезпечує більш доступне транслювання абстрактних або концептуальних навчальних тем. Як стверджує Bernard R. Robin [1] цифрова розповідь або «сторітелінг» може використовуватися для підтримки освітньої діяльності учнів та студентів, що дозволяє ефективно донести інформацію до аудиторії, мотивувати її на певні вчинки і отримати максимально високі результати.

Сторітейлінг (storytelling, story – історія, telling – розповідь) – це мистецтво цікавої розповіді з метою навчання та надихання до якоїсь дії [2]. Головна його суть – з великого обсягу інформації обрати головне та презентувати в цікавій для слухачів формі. Американські вчені Донна Вілсон та Маркус Коньєрс довели, що мозок людини краще запам’ятовує інформацію, завдяки історіям і асоціаціям [3]. Адже коли урок проведено в інтерактивній формі з використанням яскравої презентації та пізнавальної розповіді – це буде ефективніший метод запам’ятовування інформації, ніж звичайне вичитування матеріалу. Також завдяки історіям із життя аудиторія стає більш відкритою, може включитися в процес, що дає змогу розвивати навички в спілкуванні, в критичному мисленні та кращому освоєнні вивченої теми.

Метод сторітейлінга може бути комерційним, коли історія полягає в просуванні бренду, марки, товару; пасивний, коли історію розповідає сам учитель та активний, коли учні слідують за вчителем і розповідають свої історії. Обов’язково розповідь має бути коротка, зі своїми персонажами, логічно сформульована (експозиція, зав’язка, розвиток дій, кульмінація, розв’язка), емоційно забарвлена та інтрига, яка тримає увагу аудиторії. Головна особливість сторітейлінгу, це те що «правильна» історія нічого не нав’язує, а прослухавши її аудиторія повинна зробити власні висновки.

Завдяки сторітейлінгу та різним інтерактивним сервісам урок в школі може пройти набагато цікавіше та з більшою користю. До прикладу сервіс My Story Book – це онлайн інструмент для створення міні-книг. В сервісі є можливість друкувати текст, додавати різні зображення або ж намалювати їх власноруч. Учні мають нагоду самі вигадати свою історію та пов’язати з темою уроку. Він є досить легким та зручним у використанні.

Ще один сервіс під назвою Sway. З його допомогою історію можна візуалізувати. Створити ефектну презентацію, з цікавими переходами. В ньому вбудована велика кількість медіа файлів, що дає змогу працювати не виходячи за межі сервісу. Ще одна перевага, що над однією презентацією, може працювати декілька користувачів. Учні розвивають свою креативність та навички командної робити.

Сервіс Make Beliefs Comix. Він дає змогу створювати комікси (графічні історії). Комікси легко привертають увагу учнів, дають змогу легко передати складні ідеї за допомогою мінімальних художніх засобів.

Всі ці веб сервіси є засобом для візуалізації розповіді доповідача. Вони спрямовані на розвиток уяви учнів, вміння чітко висловлювати свої думки, з їхньою допомогою діти зрозуміють вивчений матеріал і надовше його запам’ятають. Ще однією перевагою є освоєння комп’ютерної техніки та розвинути уміння фільтрування інформації.

Метод сторітейлінгу широко поширений в закордонних закладах освіти. Дослідження стосовно даного методу показують, що з його допомогою матеріал краще засвоюється, а учні виховують в собі вміння широко мислити. Тому цей метод потрібно поширювати й в Українських закладах освіти.

Список використаних джерел:

  1. Режим доступу до джерела: https://www.learntechlib.org/primary/p/22129/
  2. Режим доступу до джерела: https://naurok.com.ua/post/metod-storytelling-yak-zacikaviti-ditey-rozpovidayuchi-istori
  3. Режим доступу до джерела: https://www.edutopia.org/profile/donna-wilson-and-marcus-conyers
  4. Режим доступу до джерела: https://sites.google.com/a/lyceum2.cv.ua/metodicnij-navigator/metodicni-materiali/storitelling
  5. Режим доступу до джерела: https://osvitoria.media/experience/7-sposobiv-zastosuvaty-storiteling-na-urokah/

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *