Дата зміни інформації:

ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ ДО ВИКЛАДАННЯ У ПРОФІЛЬНІЙ ШКОЛІ

МЕЛЬНИК Р. В.

студентка І курсу, факультету фізики, математики та інформатики

Науковий керівник: Стеценко Н.М.

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

Нинішня модернізація освіти відкриває нові горизонти й можливості, але і висуває підвищені вимоги до професійної компетентності вчителя. На сьогоднішній день у світі панує тенденція  до прискорюється процесу появи нових знань, тому постійно виникає потреба у нових професіях, що вимагає від педагога готовності до постійного оновлення й безперервного вдосконалення своїх професійних можливостей. У зв’язку з цим виникає необхідність вивчення питання готовності майбутніх учителів інформатики до професійної діяльності.

Аналіз сучасного стану підготовки майбутніх учителів у педагогічних закладах вищої освіти дозволив виявити ряд суперечностей між:

– потребою в удосконаленні професійної підготовки вчителя інформатики, що реалізує сучасні стандарти освіти й підходи до навчання, і недостатньою теоретичною та методичною розробленістю педагогічних основ, що забезпечують її ефективність;

– постійно зростаючими вимогами державних стандартів до діяльності педагога й фактичним рівнем готовності випускників до виконання ними своїх професійних функцій;

– необхідністю створення організаційно-педагогічних умов для формування готовності майбутнього вчителя до викладання предмета «Інформатика» і неготовністю системи середньої освіти в повному обсязі забезпечити процес її розвитку.[1]

З усуненням цих суперечностей пов’язана можливість здійснення ефективного формування готовності майбутніх учителів інформатики до професійної діяльності.

Вагомого значення набуває проблема підготовки майбутніх педагогів у ЗВО в умовах реформування середньої ланки освіти, що передбачає впровадження низки інновацій в освітній процес: розширення списку ключових компетентностей, якими має оволодіти учень, визначення наскрізних умінь учня, нова структура школи тощо. Відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти учень «…усвідомлено використовує інформаційні та комунікаційні технології та цифрові інструменти для доступу до інформації, спілкування та співпраці як творець та (або) споживач, а також самостійно опановує нові технології»…[2]. Тому майбутній учитель інформатики в умовах реформування освіти має вміти ефективно реалізувати набір здатностей, якими він оволодів під час навчання у ЗВО у сфері професійної діяльності.

Важливими аспектами такої підготовки є оволодіння майбутніми  вчителями методикою навчання інформатики, формування інформаційно-комунікаційної культури, впровадження та застосування сучасних технологій, професійний розвиток та саморозвиток в процесі здобуття педагогічної освіти.

Професійна підготовка майбутніх учителів інформатики у ЗВО має здійснюватися на засадах використання сучасних хмарно орієнтованих засобів, що сприяють формуванню нового хмарно орієнтованого середовища навчання, у якому викладачі можуть використовувати сучасні форми організації освітнього процесу та інноваційні методи навчання.

Список використаних джерел:

  1. Про деякі питання державних стандартів повної загальної середньої освіти [Електронний ресурс] // КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ. – 2020. – Режим доступу до ресурсу:

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/898-2020-%D0%BF#Text.

  1. Про затвердження Державного стандарту базової середньої освіти [Електронний ресурс] // КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ. – 2019. – Режим доступу до ресурсу:

https://mon.gov.ua/storage/app/media/gromadskeobgovorennya/2019/06/12/standart-1206.doc.

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *