Дата зміни інформації:

ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ СТВОРЕННЯ ТА ФУНКЦІОНУВАННЯ WEB-САЙТУ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

МУНЬКО С.М.

студентка I курсу магістратури, факультету інформатики, кафедри теоретичних основ інформатики

Науковий керівник: Франчук Н. П.

доцент, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теоретичних основ інформатики

Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

Суспільство, в якому ми живемо набуває рис інформаційного, і це позначається у всіх сферах нашого життя. На сьогоднішній день зростання рівня володіння комп’ютерною технікою суб’єктів освітнього процесу, відкритість освітніх систем стали незмінним помічником для закладу освіти.

Єдиний інформаційний освітній простір закладу освіти – це система, в якій задіяні на інформаційному рівні та пов’язані між собою всі учасники навчального процесу: адміністрація, вчителі, учні та їхні батьки. Практично всі учасники навчального процесу об’єднані між собою відповідними інформаційними потоками [5].

Використання якісного інформаційно-навчального контенту [4], розміщеного на web-сайті закладу освіти, може покращувати якість етапів навчання, полегшувати повсякденну працю учителя. Сайт закладу освіти повинен містити функції сайту-візитки та бути інформативних. Ключовим аспектом для повноцінного функціонування web-сайту навчального закладу є інформаційне наповнення, використання якого дозволить його позиціонувати як інформаційно-навчальний ресурс.

За допомогою цілісного і структурованого веб-сайту [3], можливим є забезпечення ряду потреб, зокрема:

  • популяризація / презентація досвіду роботи закладу освіти (розміщення матеріалів на web-сторінках освітніх сайтів, створення окремих web-сайтів);
  • можливість вчителям ефективно управляти навально-пізнавальною діяльністю учнів, оперативно відстежувати результати навчання, добирати обґрунтовані й доцільні заходи щодо підвищення рівня та якості знань;
  • вчителі мають оперативний адресний доступ до необхідних матеріалів навчального, методичного й організаційного характерів;
  • учні мають змогу: доступу до навчальних матеріалів відповідно темі заняття; користуватися навчальними матеріалами до заняття і виконання домашнього завдання, якщо з певних причин учень був відсутній на ньому; отримати доступ до навчального контенту, через посиланням на додаткові тематичні Інтернет-ресурси; брати участь в Інтернет конкурсах і олімпіадах; навчитися працювати з певними матеріалами, що подані в різних формах;
  • розвиток здібностей учнів, покращення розумового розвитку і підготовка до майбутнього самостійного життя.

Структура інформаційного контенту Web-сайту закладу освіти [2] може полягати в поєднанні таких компонентів (Рис. 1):

Таким чином, стрімкий розвиток мережевих інформаційно-комунікаційних технологій відкрив нові перспективи для навчання. На web-сайті закладу освіти передбачається інформаційно-презентаційна, консультативна, інформаційно-методична, просвітницька, навчальна підтримка діяльності суб’єктів навчання. Використання такого web-сайту відкриває нові можливості взаємодії з громадськістю та дозволяє швидко донести відомості до аудиторії незалежно від її територіального місцезнаходження.

Рис. 1. Структура інформаційного контенту сайту закладу освіти.

Web-сайт може і повинен стати для здобувачів освіти одним із пріоритетних засобів і способів самоосвіти [1]. Його потрібно використовувати як додаток до традиційних форм навчання, що в свою чергу дозволить підвищити якість навчання.

Подальшого вивчення потребують питання побудови раціональної структури та визначення основних етапів формування єдиного інформаційного простору закладу освіти. Перспективи подальших досліджень можуть полягати у проведенні експериментів щодо вибору ефективних стратегій навчання з використанням web-сайту.

Список використаних джерел

  1. Буряк О.О., Саприкіна Т.Г. Значення веб-сайтів навчального закладу задля формування єдиного інформаційного освітнього простору. Тенденції розвитку вищої освіти в Україні: європейський вектор: матеріали міжнародної науково-практичної конференції. Ялта 2014. Ч.1. С.16-19.
  2. Горбатюк Р. М. Web-сайт у структурі інформаційного навчального середовища педагогічного університету. Науковий вісник МНУ імені В.О. Сухомлинського. Педагогічні науки. 2015. № 1(48). С.80-84.
  3. Карташова Л. А., Юрженко В. В., Гуралюк А. Г., Липська Л. В. та ін. За наук. ред. Лузана П.Г. Інформаційно-освітнє середовище професійно-технічних навчальних закладів: посібник. Київ: ІПТО НАПН, 2017. С. 124.
  4. Франчук В.М., Франчук Н.П. Організація електронного навчального курсу для підтримки аудиторного навчального процесу. П`ята міжнародна науково-практична конференція «MoodleMoot Ukraine 2017». Теорія і практика використання системи управління навчанням Moodle. Київський національний університет будівництва і архітектури, 26-27 травня 2017 р. Київ: КНУБА, 2017, с. 51. URL: http://2017.moodlemoot.in.ua/course/view.php?id=119.
  5. Франчук Н.П. Створення комп’ютерно-орієнтованого методичного забезпечення навчально-виховного процесу. Науковий часопис нпу імені М.П. Драгоманова. Серія 2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання. Київ: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2017. № 19 (26). С. 181-187.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *