Дата зміни інформації:

ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ У ПРОФІЛЬНІЙ ШКОЛІ

СТРОКОВА М.А.

студентка І курсу, факультету фізики, математики та інформатики

Науковий керівник: Стеценко Н.М.

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

В чаш час рівень розвитку технологій та суспільства не стоїть на місці, з’являються нові професії та більше можливостей для здобуття освіти. Сучасні заклади освіти повинні зробити акцент на особистість учня та його інтереси шляхом впровадження профільного навчання. Підростаюче покоління дуже швидко розвиває свої навички та розумові здібності, тому освітні заклади мають допомогти учням у виборі майбутньої професії.

З впровадженням профільної школи стала можливою така організація освітнього закладу, яка не лише реалізує зміст обраного особистого профілю, а й дає учням можливість вивчати цікаві та важливі змістовні професійні предмети. Ця можливість може бути реалізована шляхом організації різних форм освітнього процесу та через співпрацю різних закладів освіти. Це дозволить старшокласникам одних освітніх закладів при необхідності скористатись освітніми послугами інших закладів середньої загальної та професійної освіти для забезпечення найповнішої реалізації власних інтересів та освітніх потреб.[1]

Головною особливістю чинного Державного стандарту з інформатики є надання переваги програмним засобам і ресурсам з інтерфейсом державною мовою, також визнання ролі розповсюдження інформаційних технологій.

Основна мета навчання інформатики в закладах загальної середньої освіти за чинним Державним стандартом полягає в:

  • створюванні цифрових інформаційних об’єктів державною мовою;
  • спілкуванні державною мовою з використанням інформаційно-комунікаційних технологій;
  • умінні висловлюватися і дискутувати на тему сучасних цифрових технологій з використанням відповідної термінології;
  • умінні презентувати засобами цифрових технологій власну чи групову діяльність українською мовою[2].

Як бачимо, прослідковується великий акцент на обов’язкове впровадження рідної мови в інформатичну галузь, тому і особливість підготовки вчителя полягає у тому, щоб він вільно міг послуговуватися державною мовою і здійснювати переклад англомовного інтерфейсу прикладних програмних засобів.

Основні знання, вміння та навички інформатики забезпечують учнів каналами використання нових інформаційних технологій, що сприятиме кращому засвоєнню матеріалів з інших предметів. Таким чином, застосування комп’ютера в профільних класах має виходити за межі курсу «Інформатика» і все більше спрямовуватись на підтримку навчання таких предметів, як математика, фізика, астрономія, креслення та ін. [3]

Реалізація концепції профільної освіти змушує випускників школи стикатися з необхідністю вибору різних освітніх програм. Необхідною умовою розширення освітнього простору є запровадження допрофесійної підготовки шляхом організації курсів за вибором для сприяння здатності учнів до самовизначення у контурному напрямку власної діяльності та пов’язаних з цим професійних визначень, які:

  • поглиблюють зміст базових уроків інформатики;
  • розвивають зміст однієї чи кількох окремих тем базового уроку, пов’язаних з вивченням певних засобів інформаційних технологій;
  • допоможуть задовольнити пізнавальні інтереси учнів. [4]

Для цього вчителю інформатики необхідно впроваджувати у свої курси сучасні засоби навчання, зокрема, хмароорієнтовані засоби для того, що учні профільної школи могли отримати досвід використання таких технологій у своїй професійній діяльності.

Список використаних джерел

  1. Морзе Н.В. Система компетентнісних завдань як засіб формування компетентностей на уроках інформатики – 2015 – С. 17 – 27
  2. Державний стандарт базової середньої освіти [Електронний ресурс] //https://mon.gov.ua/ Режим доступу до ресурсу: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/nova-ukrayinska shkola/derzhavnij-standart-bazovoyi-serednoyi-osviti
  3. Яшанов С. М. Концептуальні засади проектування системи інформатичної підготовки майбутніх учителів в умовах компетентнісного підходу – 2015 – Вип. 17. – С. 181-190
  4. Жалдак М.І., Морзе Н.В., Кузьмінська О.Г. Профільне навчання інформатики [Електронний ресурс] //https://sj.npu.edu.ua/ Режим доступу до ресурсу: https://sj.npu.edu.ua/index.php/kosn/article/view/426/358

One Reply to “ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ У ПРОФІЛЬНІЙ ШКОЛІ”

  1. Дякую вам, Марина, за таку дуже цікаву та актуальну інформацію в наш час. Доповідь дійсно привернула мою увагу і не залишила байдужим до неї)
    Впевнений, що ця інформація колись знадобиться мені в майбутньому. Ще раз вам дякую. Ви молодець :)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *