Дата зміни інформації:

ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

СУХИНА О.В.

студент 1 курсу, факультету фізики, математики та інформатики

Науковий керівник: Криворучко І.І.

викладач-стажист кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

Уманський державний педагогічний університет

 імені Павла Тичини

Мобільне навчання – це нова технологія навчання, яка базується на інтенсивному застосуванні сучасних мобільних засобів та технологій. Мобільні технології в освітньому процесі мають широкий спектр застосування: це як і освітні платформи з матеріалами, так і програми, які дають змогу проводити експерименти, працювати з обчисленнями та побудовою графіків тощо. Мобільне навчання надає змогу студентам долучатися  до навчання будь-де і будь-коли. Використання мобільних технологій відкриває нові перспективи для навчання, особливо для тих, хто живе ізольовано чи у віддалених місцях або стикається з труднощами в навчанні [2].

Розглянемо в чому полягає актуальність питання використання мобільних технологій у освіті.

Передумови використання мобільних технологій:

  • в сучасних умовах конкуренції серед представників професій з’являється потреба постійно вчитися;
  • глобальний характер явища поширення впливу інформації в світі;
  • розвиток інформаційних та комунікаційних технологій;
  • стрімке розширення загальної бази знань сучасної людини і неможливість засвоїти все класичними методами;
  • потреба в підготовці фахівців, що зможуть вирішувати питання сучасними методами.

Використання мобільних технологій в освітньому процесі задовольняє вищезгадані тенденції розвитку освітньої системи. На сьогодні створюються спеціальні портали та платформи, де розміщуються  освітні і наукові ресурси. Мобільні технології забезпечують доступ до них. Також не менш актуальним є використання мобільних технологій під час дистанційного навчання. Можливість підтримувати зв’язок між студентами та викладачами. Матеріал, доступ до яких ми маємо завдяки інноваційним технологіям, поділені на невеликі частини, супроводжуються аудіо- та відеофайлами, що робить навчання легшим для засвоювання. Також мобільні технології корисні як носії інформації, наприклад різні словники чи електронні бібліотеки.

Окрім цього існує дуже багато різних програм, які надають змогу спрощувати освітній процес чи займатися навчанням самостійно [1]. Хочеться відмітити такі, як Lingoleo i Geogebra. Lingoleo – застосунок, який дає можливість зручно вивчати іноземні мови, наявні різні види матеріалів та завдань. За допомогою Geogebra зручно будувати різні графіки функцій, адже на простому листку важко вгадати масштаб і точно побудувати якусь складну функцію. Також можна використовувати як приклад розв’язування задач графічним методом. І таких різних програм існує дуже багато. Це можуть бути збірники задач, тести, конструктори експериментів і т.д.

Які переваги і недоліки використання мобільних технологій в освітньому процесі?

Переваги:

  • Студенти, які використовують мобільні телефони підвищують співпрацю у навчальному колективі;
  • Доступ до освітньої бази матеріалів будь-де і будь-коли;
  • Зручність у використанні;
  • Можливість швидко перевіряти інформацію у різних наукових джерелах;
  • Можливість спростити подачу матеріалу, ігрові елементи перевірки знань;
  • Різні види подачі матеріалу і урізноманітнення освітнього процесу;
  • Можливість під час дистанційного навчання підтримувати контакт між учнями/студентами і викладачами;
  • Можливість проводити консультації.

Недоліки:

  • Проблеми підключення та термін дії батареї пристрою;
  • Доступ до Інтернету;
  • Стандарти, різні операційні системи та програмне забезпечення. Системні вимоги;
  • Складання систем вивчення і закріплення матеріалів;
  • Відсутність графіку;
  • Дизайн застосунків мобільних технологій;
  • Доступність і цінові межі придбання необхідного забезпечення для користувача.

Впровадження мобільних технологій в освітній процес є актуальною проблемою, адже збільшення впливу інформації в світі, в свою чергу вимагає використання інноваційних технологій в усіх сферах життя. Використання мобільних технологій дуже добре доповнює і урізноманітнює освітній процес, а також спрощує сприйняття матеріалу.

Список використаних джерел

  1. Криворучко І.І., Ковтанюк М.С. Використання мобільних додатків для оптимізації самостійної діяльності студентів. Особистісно орієнтоване навчання математики: сьогодення і перспективи: матеріали V Всеукр. наук.-практ. конф., 19-20 листоп. 2019 р. Полтава, 2019. С. 105–106.
  2. Семеріков С. О., Стрюк М. І., Моісеєнко Н. В. Мобільне навчання: історико-технологічний вимір. Розділ 2. Теоретико-методичні основи застосування сучасних ІКТ в організації самостійної навчальної діяльності студентів. С. 188–241.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *