Дата зміни інформації:

ЗАСТОСУВАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНОЇ ДОШКИ В СУЧАСНОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

ШПИРКА І.А., ЩУР Я.В.

студентки 3 курсу, відділення дошкільної і початкової освіти

Науковий керівник: Шимкова Ю.М.

викладач вищої кваліфікаційної категорії 

Комунального вищого навчального закладу

«Уманський гуманітарно-педагогічний коледж ім. Т. Г. Шевченка»

Якщо оглянути історію педагогіки, то стає зрозумілим, що дошка є невід’ємним атрибутом навчального процесу. А все пішло від наших пращурів – це вони винайшли першу дошку – кам’яну й почали викарбовувати наскальні наочні зображення, що збереглись дотепер.

Можна припустити, що ця вдала спроба не була першою: первісний учитель перепробував купу матеріалів, припустимо, той же розповсюджений пісок? на якому теж можна щось зображати… Коли всі скелі було розписано, учителі дійшли думки, що можна використовувати дошку з деревини та робити надписи глиною, а згодом – крейдою. І це ще не все. У пошуках зручної шкільної дошки звертались і до грифеля, і до скла, і до лінолеуму [1].

Кінець двадцятого та початок двадцять першого століть ознаменувались стрімким зростанням інформаційного потоку, який надзвичайно швидко почав змінювати якість та зміст життя суспільства. Незалежно від бажання людей в їх життя влилися і стали його органічною часткою електронні засоби зв’язку, цифрові технології, комп’ютерна техніка.

Тому проникнення сучасних, в тому числі і мультимедійних, технологій в галузь освіти є закономірним і невідворотним.

Застосування інтерактивних дошок обіцяє чималі вигоди, але вимагає значних змін у методичних підходах до викладання. Проте, навіть викладачам з досвідом роботи, які побоюються обчислювальної техніки, інтерактивні дошки дозволяють вести заняття звичними методами (маркером на дошці), одержуючи всі записи в електронному вигляді [2].

Сучасні методи навчання потребують відповідних засобів їх реалізації, саме тому обов’язковою складовою навчального середовища є сучасні інтерактивні засоби навчання. Використання їх у процесі навчання дозволяє значно підвищити рівень взаємодії між викладачем і студентом. Однак, педагогічно доцільним, дидактично обґрунтованим є застосування сучасних засобів навчання тільки тоді, коли викладач знає особливості засобу навчання, має навички управління цим засобом. Отже, в сучасному інформаційному суспільстві головною діючою особою при проведені аудиторних занять залишається викладач який володіє сучасними активними методиками, а всі засоби інформаційно-комунікаційних технологій є тільки допомогою в його діяльності [3].

Виділимо основні переваги використання інтерактивних дошок:

  • економія часу на заняттях за рахунок часткової відмови від малювання схем, діаграм і конспектування. Кожний студент одержує можливість після закінчення заняття одержати файл з його записом, який можна продивитися на комп’ютері в будь-якому режимі
  • підвищення ефективності подачі навчального матеріалу. Поєднання інтерактивної дошки з мультимедійним проектором дозволяє розв’язати низку завдань підвищення якості навчального процесу.
  • сприяє організації під час групової роботи (або групових ігор) навичок, які принципово важливі для успішної діяльності в багатьох галузях.
  • допомагає в організації зворотного зв’язку і забезпечують нелінійність викладу навчального матеріалу. Робота з різною аудиторією дозволяє здійснити не лише навчання в інтерактивному режимі (відхід від лінійності подачі матеріалу із зворотним зв’язком), а й іммерсивність (ефект присутності різної аудиторії) навчального заняття.
  • дозволяє відразу контролювати роботу студентів і закріплювати навчальний матеріал, проводячи опитування та контрольні роботи.
  • підвищує зацікавленість студентів у навчанні. Слід зазначити, що викладачі, які використовують інтерактивну дошку на заняттях і володіють методикою її застосування, відзначають, що студенти, які раніше не виявляли особливого інтересу до навчання, нині з інтересом працюють [2].

Електронна інтерактивна дошка дозволяє й суттєво прискорити темп заняття, успішно просуватись навчальною темою та втягнути в навчальний процес всю аудиторію. Будь-який студент, і з високими навчальними можливостями, і студенти, які традиційно вважалися «слабкими», з появою інтерактивної дошки почали виявляти неабияку активність на заняттях. А відповіді студентів перед електронною інтерактивною дошкою дозволяють викладачеві налагодити стійкий зворотний зв’язок. Вони самі часто-густо напрошуються на відповідь і перевірку знань, щоб зайвий раз попрацювати з дошкою.

Чи існує хоча б один викладач чи учитель, який би не мріяв про те, щоб на його уроках усі без винятку діти активно працювали? Мрія може здійснитись, якщо встановити та навчитись користуватись електронною інтерактивною дошкою [5].

Список використаних джерел:

  1. Ващенко І. Використання мультимедійних технологій в сучасному навчально-виховному процесі. – [Ел. ресурс] – ustiv-schoolua/multimedia.doc
  2. Інтерактивна дошка (SMART Board) – [Ел. ресурс] – http://olala-smartboard.blogspot.com/
  3. Сучасна школа. Сучасний урок. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі – [Ел. ресурс] – http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/30549/
  4. Танцюємо від дошки. – [Ел. ресурс] – http://osvita.ua/school/method/ technol/3480/
  5. Федоринчик Р.М. Впровадження інтерактивної дошки в навчальний процес освітньої галузі «Технології». – [Ел. ресурс] – http://www.teacherjournal.com.ua/shkola/trudove-navchannya/6795-vprovadzhennya-nteraktivno-doshki-v-navchalnij-proczes-osvtno-galuz-ltexnologr.html

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *