Дата зміни інформації:

МЕТОДОЛОГІЯ ЗАСТОСУВАННЯ ІКТ НА БАЗІ SOLIDWORKS SIMULATION

ЯКОВИШИН В.В.

студент І курсу магістратури, факультету інженерної механіки

Науковий керівник: Диха О.В.

доктор технічних наук, професор,

завідувач кафедри трибології, автомобілів та матеріалознавства

Хмельницький національний університет

Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) – це узагальнююче поняття, яке описує методи, способи й алгоритми збору, зберігання, обробки, представлення й передачі інформації. Під ІКТ розуміють комплекс об’єктів, дій і правил, пов’язаних з підготовкою, переробкою, доставкою інформації при персональній, масовій і виробничій комунікації, а також усі технології й галузі, що інтегрально забезпечують перераховані процеси [1, 2].

Застосування SolidWorks Simulation розглянемо на прикладі дослідження на статичну міцність цанги гвинтового знімача кулькових радіальних однорядних підшипників колінчастого вала, виготовленої зі сталі 45Х (DIN 1,7006 – 46Сr2). Розрахунками [3] встановлений мінімальний запас міцності k = 12,91, що набагато більше допустимого [k] = 5. Тому метою роботи ставилось можливість заміни даного матеріалу на дешевший – сталь 20 (AISI 1020).

В результаті аналогічного повторного розрахунку цанги, виготовленої зі сталі 20 (інформація про сітку: 4 точки Якобіана, розмір елемента 2,13987 мм, допуск 0,106994 мм, всього вузлів 15782, всього елементів 8757), встановлені максимальні напруження Von Mises 50,20 MПa (вузол 5939 – рис. 1, а), максимальне результуюче переміщення URES 0,008811 мм (вузол 11974), максимальна еквівалентна деформація ESTRN 0,0001481 (елемент 8146), мінімальний запас міцності k = 7,004 (рис. 1, б).

 

 

 

 

 

 

 

Рис. 1. Контурні графіки сумарних напружень von Mises (а) та мінімальний коефіцієнт міцності (б) для цанги, виготовленої зі сталі 20

Так як отриманий мінімальний запас міцності цанги більше допустимого, то це гарантує працездатність гвинтового знімача і виправдує застосування ІКТ (системи SolidWorks та її додатку SolidWorks Simulation) у дослідженнях працездатності пристосувань для ремонту автомобільної техніки.

Список використаних джерел

  1. Рудик О. Ю. Методологія використання ІКТ на базі SolidWorks / О. Ю. Рудик, О. В. Диха // Сучасні інформаційні технології в освіті і науці : 3 Всеукр. наук. Інтернет-конф., 26-27 березня 2021 р. : (зб. матеріалів) / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини, Ін-т інформаційних технологій і засобів навч. НАПН України [та ін.] ; [редкол.: Медведєва М.О. (голов. ред.), Ткачук Г.В., Жмуд О.В., [та ін.]. – Умань : Візаві, 2021. – С. 120-122.
  2. РудикО. Ю. SolidWorks як інноваційний засіб вивчення дисциплін автомобільного профілю / О. Ю. Рудик, О. В. Диха // «Системні технології» 3 (128) 2020. – C. 21-35. – Режим доступу: https://journals.nmetau.edu.ua/index.php/st/article/view/178/92

3. Псьол С. В. Вплив кріплень у SolidWorks Simulation на працездатність деталей [Електронний ресурс] / С. В. Псьол, О. Ю. Рудик, Б. В. Андрійчук. – Режим доступу: http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/10195

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *