Дата зміни інформації:

ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

АТАМАНЕНКО А.А.

студентка 2 курсу, природничо-географічного факультету

Науковий керівник: Бондаренко Т.В.

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри

 інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

Уманський державний педагогічний університет

 імені Павла Тичини

Під час всесвітньої пандемії змішане навчання є актуальним та важливим, оскільки така форма організації роботи поєднує офлайн та онлайн заняття, що значно полегшує й покращує можливість здобуття нових знань.

Основними особливостями змішаного навчання є:

  • Синхронізація очного і дистанційного навчання;
  • Активне використання технологій під час освітнього процесу;
  • Створення відео й аудіо викладу навчального матеріалу;
  • Використання онлайн-сервісів і освітніх інтернет-платформ.

Під час змішаного навчання може практикуватися наступна система дій. Учні вивчають теоретичний матеріал, самостійно опановують інформацію, опрацьовують різні додаткові джерела, наприклад, електронні підручники, словники, довідники, наукові дослідження з метою отримання більшої кількості потрібної інформації. Під час очного навчання виконується практична частина. Школярі відпрацьовують вправи, лабораторні, дослідні, проектні роботи, проходять опитування та мають можливість поспілкуватися з вчителями та однолітками.

При змішаному навчанні активно використовується програмно-прикладні педагогічні засоби, дистанційні платформи, месенджери, за допомогою яких відбувається відтворення та опрацювання практичного навчального матеріалу.

МОН надає рекомендації закладам загальної середньої освіти [2] щодо організації освітнього процесу під час дистанційного навчання та пропонує використовувати такі освітні електронні платформи: Moodle, G Suit, ClassDojo, Edmodo, Класна Оцінка, тощо. Онлайн заняття проводити із застосуванням Zoom, Google Meet, Skype, Discord. Для підтримки зв’язку та комунікації учнівсько-педагогічного колективу задіюються такі месенджери як Viber, Telegram, WhatsApp та інші.

Вчителі для цікавої та креативної подачі інформації можуть створювати презентації й відео за допомогою Prezi, PowToon, Moovly, VideoSkribe та SpiderSkribe. Для проведення контролю знань і тестувань ефективними є такі платформи як: Kahot!, Quizizz, PLICKERS, Socrative.

Змішане навчання має ряд переваг і недоліків. Перевагами змішаного навчання є самостійна організація освітньої діяльності, створення зручного графіку та форм роботи, доступність різних джерел інформації, менша витрата часу і коштів на дорогу до навчального закладу, можливість виконання практичних і лабораторних занять під наглядом вичителів, розвиток самодисципліни та мотивації, здобуття навичок користування інформацією та її джерелами, комп’ютерними технологіями, тощо.

Однак змішане навчання має свої недоліки, такі як обмеження живого спілкування з педагогами й однолітками, залежність від технічних засобів, високий поріг цифрової грамотності та відсутність мотивованості до самостійного навчання й опрацювання матеріалу.

Змішане навчання використовується у багатьох середніх навчальних закладах України, що допомагає учням здобувати освіту, не перериваючи освітній процес в умовах карантину.

Список використаних джерел

  1. https://mon.gov.ua/storage/app/media/pozashkilna/2020/Destantsiyne%20navchannya/Orhanizatsiya%20dystantsiynoho%20navchannya.pdf
  2. Додаток до листа МОН від 19.05.2020 № 6/643-20. Організаційно-методичні рекомендації щодо навчання за допомогою дистанційних технологій в позашкільній освіті. Режим доступу: http://bdutgolosievo.inet.ua/attachments/article/651/%D0%94%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D1%82%D0%BE%D0%BA%20%D0%B4%D0%BE%20%D0%BB%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0.pdf
  3. https://nus.org.ua/view/karantynne-navchannya-vysnovky-i-rekomendatsiyi/

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *