Дата зміни інформації:

ПОНЯТТЯ ЕЛЕКТРОННОГО ПІДРУЧНИКА ТА ДОЦІЛЬНІСТЬ ЙОГО ВИКОРИСТАННЯ

БАЦЬКО Б.М., ЗОЛОТОУСТ Л.П.

студенти 3 курсу, відділення дошкільної і початкової освіти

Науковий керівник: Шимкова Ю.М.

викладач вищої кваліфікаційної категорії

Комунального вищого навчального закладу

«Уманський гуманітарно-педагогічний коледж ім. Т. Г. Шевченка»

У сучасних освітніх установах велика увага приділяється комп’ютерному супроводу професійної діяльності. У навчальному процесі використовуються навчальні і тестуючи програми з різних дисциплін. Застосування мультимедійних засобів на заняттях дозволяє підвищити не тільки інтерес до майбутньої спеціальності, але і успішність по даній дисципліні. Навчальні комп’ютерні програми і електронні підручники дають можливість кожному студенту незалежно від рівня його підготовки брати активну участь у навчальному процесі, індивідуалізувати свій процес навчання, здійснювати самоконтроль [1].

Як термін електронний підручник замінив багато інших термінів. Можна назвати ППЗ (педагогічні програмні засоби), ПЗНП (програмні засоби навчального призначення), АНС (автоматизовані навчальні системи) та інші. У зв’язку з тим, що особливо успішних розробок масових електронних підручників ще немає, можна припустити, що на зміну цьому терміну прийде новий. Можливо, ІОР (інформаційний освітній ресурс).

Як термін електронний підручник замінив багато інших термінів. Можна назвати ППЗ (педагогічні програмні засоби), ПЗНП (програмні засоби навчального призначення), АНС (автоматизовані навчальні системи) та інші. У зв’язку з тим, що особливо успішних розробок масових електронних підручників ще немає, можна припустити, що на зміну цьому терміну прийде новий. Можливо, ІОР (інформаційний освітній ресурс) [1].

В різних джерелах можливо знайти наступні визначення електронного підручника:

  • це сукупність графічної, текстової, цифрової, мовної, музичної, відео-, фото- і іншої інформації, а також друкованої документації користувача;
  • повинен містити систематизований матеріал по відповідній науковопрактичній області знань, забезпечувати творче і активне оволодіння студентами знаннями, уміннями і навичками в цій області;
  • навчальне видання, що містить систематизований виклад навчальної дисципліни або її частини, що відповідає державному стандарту і навчальній програмі і офіційно затверджене як даний вид видання;
  • це електронне видання, яке частково заміняє або доповнює підручник і офіційно затверджене як даний вид видання;
  • це текст, представлений в електронній формі і забезпечений розгалуженою системою зв’язків, що дозволяє миттєво переходити від одного його фрагмента до іншого відповідно до деякої ієрархії фрагментів.

В мережі Інтернет є значна кількість сайтів, на яких можна знайти та придбати мультимедійні підручники. Зокрема:

Українська програма – http://www.ukrprog.com/index.php?categoryID=28

Розумники – http://rozumniki.net/

Більшість студентів уже на ранніх стадіях навчання прекрасно усвідомлюють необхідність застосування новітніх інформаційних технологій у своїй професійній діяльності. Ефект пізнання підсилюється, якщо навчальні завдання пов’язані з практичною діяльністю майбутнього фахівця або становлять інтерес у його сьогоднішній навчальній або науковій роботі. Студенти усвідомлюють, що в майбутньому реально захищеною у соціальному відношенні може бути тільки ініціативна і добре освічена людина, здатна гнучко перебудовувати напрямок і зміст своєї діяльності у зв’язку зі зміною технологій і соціального замовлення.

Список використаних джерел:

  1. Корбут О. Г. Електронний підручник як елемент освітнього середовища [Електронний ресурс] / О. Г. Корбут – Режим доступу до ресурсу: http://confesp.fl.kpi.ua/sites/default/files/tezi_korbut.pdf.
  2. Розумники [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://rozumniki.net/.
  3. Українська програма [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://www.ukrprog.com/index.php?categoryID=28.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *