Дата зміни інформації:

ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ В УМОВАХ ВИКЛИКІВ СЬОГОДЕННЯ

ГОЛУБОВСЬКА Г.В.

студентка І курсу, факультету інформатики

Науковий керівник: Кузьміна Н.М.

кандидат фізико-математичних наук,
професор кафедри теоретичних основ інформатики   

Київський національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова

Використання інформаційних технологій в освітньому процесі дозволяє вчителям реалізувати сучасні педагогічні ідеї, а учням надає можливості самостійно обирати освітні траєкторії – послідовність і темп вивчення відповідних тем, систем тренувальних завдань і задач, способи контролю знань. Так реалізується найважливіша вимога сучасної освіти – вироблення у суб’єктів освітнього процесу індивідуального стилю діяльності, культури самовизначення, відбувається їхній особистісний розвиток [1].

Головним завданням сьогодення в системі нової освіти є опанування учнями вмінь і навичок саморозвитку особистості, що значною мірою досягається шляхом впровадження інноваційних технологій організації процесу навчання.

Так, використовуючи інтерактивні форми роботи на уроках інформатики, вчитель ставить перед собою конкретні завдання: розвиток в учнів навичок мислення високого рівня; залучення до роботи всіх учнів класу; поглиблення пізнавального інтересу до інформатики як складної, багатогранної та цікавої науки; розвиток комплексу рис, які забезпечують інформаційно-комунікаційну компетентність та соціальну мобільність школяра, здатного орієнтуватися в інформаційному просторі, отримувати відомості та оперувати ними відповідно до власних потреб і вимог сучасного високотехнічного суспільства, працювати з інформаційними ресурсами осмислено.

На даний період часу діти вже змалечку звикають до цифрової техніки і виявляють велику схильність до користування ґаджетами, але для більш серйозної та кропіткої праці потрібні більш чіткі методи для заохочування. Працюючи вчителем інформатики у початковій школі, для ознайомлення і початку роботи учнів з комп’ютером я використовую ігровий підхід. Робота за комп’ютером в ігровій формі добре впливає на формування їх креативного мислення та розвиток пізнавальних здібностей.

Також необхідно виокремити інтерактивні технології на уроках інформатики. Тобто, не відходячи від плану уроку, подати матеріал більш унікально, оригінально для більш ефективного засвоєння знань. При цьому можуть використовуватися такі форми роботи на заняттях:

1) роботи у парах;

2) метод проєктів (створення презентацій);

3) «мозкова атака», під час якої і знаходиться алгоритм розв’язування задач;

4) диференційоване навчання, яке включає в себе набір завдань для виконання практичної роботи;

5) проблемний метод, наприклад, під час вивчення програмування або на уроках математики.

У ході добору завдань до інтерактивних уроків дотримуюсь таких правил:

  • характер завдань повинен бути цікавим (за формою, змістом, сюжетом, за способом розв’язання або несподіваним результатом);
  • завдання повинні відрізнятись за рівнем склад­ності, мати кілька способів розв’язування;
  • підбираються такі завдання, що мають прак­тичну значимість і міжпредметний зміст;
  • завдання формулюються таким чином, щоб їх ви­конання було неможливе без відповідних знань теоретич­ного матеріалу;
  • завдання безпосередньо пов’язані з досліджуваною темою, сприяють засвоєнню, закріпленню, удосконалюванню отриманих умінь і навичок [2].

Як показує практика, рушійними силами розвитку пізнавальних здібностей дитини є протиріччя між новими потребами, прагненнями і рівнем розвитку їх можливостей та поставленими перед ними завданнями і рівнем опанування необхідними вміннями та навичками [3].

Актуальність теми моєї магістерської роботи полягає в тому, що в умовах викликів сьогодення, зокрема короновірусної пандемії, виникає необхідність у постійному вивченні та впровадженні нових освітніх технологій навчання на уроках інформатики в закладах середньої освіти.  У ході магістерського дослідження розглядаються питання використання сучасних освітніх технологій навчання інформатики у закладах середньої освіти, моделювання сучасних уроків інформатики з використанням інноваційних технологій навчання,  розроблено приклади інтерактивних уроків з інформатики в умовах викликів сьогодення.

Список використаних джерел

  1. Використання інтерактивних технологій на уроках інформатики як засіб підвищення ефективності навчання [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.myshared.ru/slide/1371320/.
  2. Методична розробка: «Інноваційні технології при викладанні інформатики» [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://vseosvita.ua/library/metodicna-rozrobka-na-temu-innovacijni-tehnologii-pri-vikladanni-informatiki-80446.html.
  3. Інтерактивні методи викладання інформатики [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://naurok.com.ua/interaktivni-metodi-navchannya-uchniv-na-urokah-informatiki-191096.html.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *