Дата зміни інформації:

ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

КРАВЧЕНКО  Д. В.

студент 1 курсу,  факультету фізики, математики та інформатики

Науковий керівник: Джога Д. С.

викладач-стажист, кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

Середня освіта в Україні стоїть на порозі кардинальних змін, які мають наповнити освітній процес новим змістом і підходами до навчання. Одним із важливих напрямків розвитку інформатизації освіти є нові комп’ютерні технології [1]. Інтерактивність, інтенсифікація процесу навчання, зворотний зв’язок є помітними перевагами цих технологій, котрі зумовили необхідність їх застосування у різних сферах людської діяльності, насамперед у тих, які пов’язані з освітою та професійною підготовкою фахівців.

Впровадження в освітній процес сучасних інформаційно-комунікаційних технологій дає змогу не лише урізноманітнити його, але й покращити характер комунікації в школі. Учасники освітнього процесу зможуть навчитися використовувати різноманітні мобільні пристрої не лише для прослуховування музики чи онлайн ігор, але й для перевірки та аналізу отриманої інформації, підвищення рівня своїх знань.

Удосконалення системи освіти, на основі інформаційних технологій, широке впровадження в освітній процес інформаційно-комунікаційних технологій привело до появи єдиного освітнього середовища та відкритої системи освіти. Значну увагу сучасний вчитель повинен приділяти підготовчій роботі зі створення освітнього середовища, в якому будуть забезпечені навчальні потреби кожного учня. Щоб відповідати вимогам сучасності вчителю необхідно як можна швидше і повніше освоювати нові інформаційно-комунікаційні технології та оволодівати методикою їх використання в навчальному процесі.

Підготовка до уроку з використанням нових інформаційно-комунікаційних технологій вимагає більших витрат часу ніж до уроку з використанням традиційних методів та технологій. Потрібно готувати дидактичний матеріал, презентації, завдання або програму для комп’ютерного тестування і ще багато чого іншого. Проте систематичне використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках забезпечує підвищення ефективності освітнього процесу в цілому.

Кожен вчитель закладу загальної середньої освіти, незалежно від ступеня, типу, форми власності закладу та рівня своєї кваліфікації, повинен вміти орієнтуватися в інформаційному просторі, отримувати інформацію та оперувати нею відповідно до власних потреб і вимог сучасного високотехнологічного суспільства. А саме: створювати текстові документи, таблиці, малюнки, діаграми, презентації; використовувати Інтернет-технології, локальні мережі, бази даних; здійснювати анкетування, діагностування, тестування, пошук необхідної інформації в мережі Інтернет; розробляти власні електронні продукти (розробки уроків, демонстраційний матеріал); поєднувати готові електронні продукти (електронні підручники, енциклопедії, навчальні програми, демонстраційні програми т. п.) у своїй професійній діяльності.

Існує безліч різноманітних способів використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі, серед них:

  • використання електронних лекторів, тренажерів, підручників та енциклопедій;
  • розробка ситуаційно-рольових та інтелектуальних ігор з використанням штучного інтелекту;
  • моделювання різних процесів і явищ;
  • забезпечення дистанційної форми навчання;
  • проведення інтерактивних освітніх онлайн-конференцій;
  • побудова систем контролю й перевірки знань і умінь учнів (використання контролюючих програм-тестів);
  • створення і підтримка сайтів освітніх закладів;
  • створення презентацій навчального матеріалу;
  • здійснення проективної і дослідницької діяльності учнів тощо [2].

Отже, комп’ютеризація освітнього процесу призвела до появи нових інформаційних освітніх технологій, що сприяють: підвищенню мотивації учнів до освітнього процесу, розвитку особистості та навичок самостійної роботи з навчальним матеріалом, а також підвищенню ефективності навчання за рахунок його індивідуалізації.

Список використаних джерел

  1. Концепція Національної програми інформатизації: Закон України від 04.02.1998 р. № 75/98-ВР. Дата оновлення: 17.06.2020. URL:

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/75/98-вр#Text (дата звернення: 27.03.2021).

  1. Ставицька І. В. Інформаційно-комунікаційні технології в освіті. URL: http://confesp.fl.kpi.ua/node/1103. (дата звернення: 29.03.2021).

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *