Дата зміни інформації:

ВІРТУАЛЬНА ІНТЕРАКТИВНА ДОШКА PADLET, ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ІНСТРУМЕНТ СТВОРЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЄКТУ

КРИВОРУЧКО І.О.

студентка І  курсу магістратури, факультету фізики, математики та інформатики

Науковий керівник: Поліщук Т.В.

кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри вищої математики та методики навчання математики

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

Цифрові технології достатньо швидко увійшли практично у всі сфери нашого життя. Їх вплив став критично потужним у період пандемії. Перед спільнотою освітян постало питання: Як ефективно провести заняття в умовах дистанційного навчання? Адже в умовах такої форми організації освітнього процесу підходи до викладання та навчання суттєво різняться від класичного навчання у класі. Більшість педагогів успішно подолали «цифрову прірву» і досить швидко освоїли цифрові освітні інструменти. Використання можливостей віртуальної онлайн-дошки відноситься до сучасних освітніх технологій, актуальність яких пояснюється специфікою нашого часу, коли результати суспільного прогресу концентруються в основному в інформаційній сфері.

Ця дошка є безкоштовний веб-інтерфейс, універсальний багатофункціональний сервіс, що дозволяє вирішувати низку освітніх завдань. Аналіз функціональних можливостей інтерактивної віртуальної дошки вигідно вирізняє її серед інших цифрових сервісів. Наприклад, можна писати прямо на дошці, переміщати елементи, збільшувати і зменшувати їх, налаштовувати фонове зображення, і працювати в команді. Коли дошка готова, Ви можете поділитися нею в соцмережах, вбудувати її в сайт, експортувати в різних форматах, роздрукувати, і навіть створити QR-код [1]. Засоби сервісу Padlet надають можливість аудіовізуалізувати навчальний матеріал і репрезентувати його більш привабливо та зрозуміло, що спинятиме кращому засвоєнню здобувачами освіти нового навчальний матеріал. Використання інтерактивної онлайн-дошки є корисним інструментом у створенні різних видів проектів, оскільки уроки-проєкти – невід’ємна частина сучасного освітнього процесу. Просто виконати проект у вигляді презентації вже не здається ефективним методом отримання нової інформації. А якщо над проектом працює група здобувачів освіти, то створення даної роботи в синхронному режимі може викликати деякі труднощі. При реєстрації в онлайн-сервісі Padlet, можна додати саме ту кількість учасників, яке буде брати участь у створенні проєкту. Інтерактивна онлайн-дошка Padlet дає можливість візуалізувати інформацію, працюючи в групах у синхронному режимі, навіть перебуваючи на відстані один від одного, але під контролем педагога, який дистанційно регулює даний процес, оскільки він отримує оповіщення про зміни на дошці.

Розглянемо приклади розробок уроків-проектів з фізики у 7 класі на тему «Сполучені посудини»(рис. 1) та математики у 6 класі на тему «Масштаб» (рис. 2). Заздалегідь створюємо дошку [2], на якій розташовуємо назву теми, у додаткових постах розміщуємо «хмари тегів» із необхідних понять «закон Паскаля», «гідростатичний тиск», «принцип сполучених посудин», що обговорюватимуться на занятті (теоретична колонка) та завдання для виконання. Напередодні уроку здобувачі освіти разом із вчителем відвідали Національний дендрологічний парк «Софіївка» НАН України з метою ознайомлення практичного застосування принципу сполучених посудин. Потім учні виконують завдання заповнюючи відповідні колонки дошки. Під час уроку учні презентують свої наробки.

Рис. 1. Зразок дошки тему «Сполучені посудини».

Рис. 2. Зразок дошки на тему «Масштаб».

Таким чином, використання інтерактивних онлайн-дошок дозволяє педагогу в режимі онлайн слідувати за роботою над проєктом кожного окремо учасника та групи в цілому. Кожен із виконавців у процесі роботи може оцінити свій внесок у розвиток даного проекту. Вчителі, які використовують у своїй роботі методи проєктів, можуть підібрати для себе саме той варіант інтерактивної онлайн-дошки, який буде найбільш ефективним у процесі викладання предмета.

Список використаних джерел

  1. Padlet [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://ceit-blog.ucu.edu.ua/resursy/tsyfrovi-instrumenty/zvorotnij-zv-yazok/. (14.03.2021)
  2. Padlet [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://padlet.com/

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *