Дата зміни інформації:

КОМП’ЮТЕРНІ-ТРЕНАЖЕРИ ТА ЇХ ПРИЗНАЧЕННЯ

ЗУБАТЮК О.Р.

студентка 2 курсу, природничо-географічного факультету

Науковий керівник: Безноско І.С.

викладач-стажист кафедри інформатики і ІКТ.

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Розвиток  суспільства у наш час характеризується процесом інформатизації усього навкруг нас, у першу чергу, інформатизації освіти у будь-якому напрямку. У таких незвичайних умовах наука й освіта повинні постійно вдосконалюватись і розвиватись стрімким темпом. Найбільш перспективним напрямком покращення навчального процесу у закладах вищої освіти являється комп’ютеризація на всіх його рівнях. Тобто введення комп’ютерних тренажерів для вдосконалення, розвитку та поглиблення знань та навичок здобувачів освіти.

Як у прикладному, так і в фундаментальному плані існують проблеми, вирішення яких потребує об’єднання зусиль науковців та спеціалістів науковопромислового комплексу держави. Ці проблеми пов’язані, насамперед, із досягненням максимальної адекватності, комплексності і життєздатності запропонованих дидактичних, технологічних та технічних рішень, які використовуються в побудові сучасних тренажерів.

Комп’ютерний тренажер – автоматизований апаратно-програмний функціонально орієнтований комплекс для навчання людини та відпрацювання певних навичок і вмінь. Тренажери в сучасному розумінні цього терміну з’явилися тоді, коли виникла необхідність масової підготовки кваліфікованих фахівців для роботи як на однотипному обладнанні, так зі схожими робочими діями. Останнім часом, зі швидкою комп’ютеризацією нашого суспільства, зі створенням найскладнішої техніки, використання якої пов’язана з ризиком для життя і здоров’я  не лише однієї людини, але й людства в цілому, виникла ціла індустрія, яка стрімко розвивається й зараз  – тренажерні технології, які базуються як складні комплекси, системи моделювання і симуляції, комп’ютерні програми та фізичні моделі, спеціальні методики, що створюються для того, щоб підготувати особистість до прийняття якісних і швидких рішень, удосконалення знань у тій чи іншій галузі [2].

У сучасних тренажерах та в програмах підготовки і навчання, на них заснованих, закладаються принципи розвитку практичних навичок з одночасною теоретичною підготовкою. Реалізація такого підходу стала можливою у зв’язку з бурхливим розвитком та здешевленням електронно-обчислювальної техніки і прогресом у сфері створення віртуальної реальності.

Тренажери можуть об’єднуватися між собою в мережу для відпрацювання навичок взаємодії кількох осіб. При цьому може використовуватися загальний моделюючий комп’ютер із декількома інтерфейсами операторів або окремі моделюючі комп’ютери з пристроєм узгодження між ними [1].

Визначимо основні закономірності розвитку комп’ютерних тренажерів:

  • їх розвиток має відбуватися в тісному взаємозв’язку з усіма елементами системи навчальної (професійної) підготовки;
  • існує першочерговий вплив законів і принципів педагогіки та психології навчання на створення і використання перспективних зразків;
  • дидактичні та технічні вимоги до перспективних зразків повинні відповідати завданням навчання;
  • рівень досконалості залежить від використання нових інформаційних технологій;
  • створення принципово нових зразків має супроводжуватися розробкою методик їх застосування, а також змінами у програмах підготовки.

Викладач послідовно виконує дії, яких він хоче навчити слухачів: запускає програму, вводить пароль, вибирає режим роботи. Програма Adobe Captivate відстежує зміни, що відбуваються на екрані монітора внаслідок маніпуляцій мишею, натискань клавіатури, виконання команд. У результаті формується анімаційний ряд із записом усіх дій викладача. Може бути використано такі режими запису: Автоматичний (Automatic mode), Ручний (Manual Recording), Запис відео (Full Motion Recording). Вибір режимів запису залежить від призначення навчальних матеріалів, що створюються.

Комп’ютерна програма Adobe Captivate може бути застосована і для створення інших електронних навчальних ресурсів: мультимедійних демонстрацій, презентацій (зокрема, конвертування презентацій Microsoft PowerPoint у формат Adobe Flash). У програмі є ефективні засоби для тестових перевірок засвоєння навчального матеріалу слухачами. Робота з Adobe Captivate не потребує від користувачів навичок програмування [3].

Отже, розгляд досліджуваних питань з аналізу виникнення, етапів розвитку комп’ютерних тренажерів, що застосовуються в підготовці фахівців педагогічних спеціальностей на сучасному етапі, свідчить про високу ефективність цього засобу навчання та необхідність його впровадження у навчальну і професійну підготовку військовослужбовців.

Список використаних джерел

  1. Барахсанова, Е. А. Научно-методические основы разработки учебных средств : монография / Барахсанова Е. А., Данилов А. И., Слободчикова А. А. – М. : Изд-во МГОУ, 2007. – 146 с.
  2. Башмаков, А. И. Разработка компьютерных учебников и обучающих систем / Башмаков А. И., Башмаков И. А. – М. : Информационно-издательский дом «Филинъ», 2003. – 616 с.
  3. Темников, Д. А. Методология разработки и графическое оформление электронных образовательных ресурсов / Д. А. Темников. – Казань : Изд-во «Бриг», 2010. – 80 с.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *