Дата зміни інформації:

РОЛЬ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ

ГОЛЕНКО М.Ю.

студент І курсу магістратури, факультету інформаційно-комп’ютерних технологій

Науковий керівник: Вакалюк Т.А.

доктор педагогічних наук, професор

професор кафедри інженерії програмного забезпечення

Державний університет «Житомирська політехніка»

Хмарні технології в освіті вже досягають піку своєї продуктивності. І такі тенденції, як впровадження нових цифрових продуктів підкреслюють глибину процесів трансформації системи освіти у всьому світі. Актуальність використання нових інформаційних технологій зумовлена насамперед педагогічними потребами підвищення ефективності розвитку освіти, зокрема, необхідністю формування навичок самостійної навчальної діяльності, що вимагає від викладача-дослідника творчого підходу до навчання, формування критичного мислення, інформаційної компетентності та культури. Одним із перспективних напрямків, який швидко розвивається в інформаційних технологіях є хмарні обчислення.

Технічні характеристики сучасного обладнання покращуються майже щодня, що ускладнює закладам освіти можливості щодо оновлення власної матеріальної бази відповідно до постійних змін обчислювальних можливостей сучасних комп’ютерів, а також можливості забезпечення навчального процесу новітніми комп’ютерними технологіями. Та сама проблема з програмним забезпеченням, яке передбачає величезні матеріальні витрати на підтримку відповідних інформаційних послуг для студентів. Цю проблему можна вирішити за допомогою хмарних технологій. Хмарні обчислення звільняють заклади освіти від відволікання уваги на управління інфраструктурою, дозволяючи викладачам приділяти більше уваги студентам. Хмарні технології також дозволяють закладам освіти отримувати доступ до найновіших технологій за доступною ціною, незалежно від їх розміру. Крім того, хмара пропонує інструменти для різних цілей, від управління даними сервера до віртуальних робочих столів, так що кожен студент отримує увагу, необхідну для розвитку.

Найпоширенішою хмарною сервісною системою, яка використовується в освітньому процесі, є сервісна система Google. Використання сервісів Google (Документи та Презентації) дає змогу здійснювати спільну проектну діяльність у малих та великих групах студентів. Цей хмарний сервіс дозволяє обговорювати нові ідеї в групах, спільне редагування в режимі реального часу з кожним учасником проекту під час виконання завдань, спільну підготовку текстових файлів та презентацій і публікацію результатів в Інтернеті у формі загальнодоступної сторінки.

Використовуючи Службу Google (Таблиці), користувач може створювати зведені таблиці та графіки з подальшим аналізом отриманих даних та відстежувати етапи виконання кожного завдання, проводити індивідуальну та спільну роботу з різних дисциплін.

Використання сервісу Google (Форми) дозволяє викладачу створювати інтерактивні тести з різними типами питань, використовуючи спеціальні форми в документі, організовувати вікторину та створювати опитування для учасників навчального процесу [1].

Планування навчального процесу за допомогою сервісу Google Calendar дозволяє скласти графік проведення теоретичних та практичних занять, консультацій, нагадати про контрольну та самостійну роботу, терміни здачі рефератів, проектів, інформувати студентів про завдання чи перенесення занять.

Хмарні технології також можуть забезпечити нову аналітику для підвищення якості занять та оцінювання ефективності роботи. Сучасне хмарне сховище дозволяє централізовано зберігати всі дані, незалежно від масштабу, та надавати детальну аналітичні дані всім користувачам. Наприклад, американський стартап Apex Learning розробив хмарну платформу для більш гнучкого та детального відстеження успішності студентів, використовуючи великі дані для налаштування освітнього напрямку. А хмарне рішення Naviance, яке дає рекомендації щодо вибору спеціальності на основі успішності студентів у засвоєнні навчальної програми, дозволило минулому році кільком коледжам збільшити частку студентів, які успішно закінчили освітні програми, на 67%.

Хмарні технології надають альтернативу звичним формам організації навчального процесу, створюючи умови для індивідуального навчання, інтерактивних занять та колективного навчання. Таким чином, впровадження хмарних технологій не тільки покращить якість та ефективність навчального процесу, але й підготує студента до життя в інформаційному співтоваристві, що невпинно розвивається.

Список використаних джерел

  1. Хмарні технології в освіті [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://sites.google.com/view/cloudinedu/google-forms/.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *