Дата зміни інформації:

ХМАРНІ СЕРВІСИ В РОБОТІ ВЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ

КОШЕНА В.П.

студентка І курсу, факультету інформатики

Науковий керівник: Кузьміна Н.М.

кандидат фізико-математичних наук,
професор кафедри теоретичних основ інформатики   

 Київський національний педагогічний університет

 імені М.П.Драгоманова

Сьогодні неможливо уявити життя без комп’ютера, Інтернету та IT технологій. Сучасні діти не уявляють своє життя без Інтернету з його соціальним спілкуванням та інформаційними ресурсами. Ми спостерігаємо, як росте покоління візуалів, для яких головним джерелом інформації є зоровий ряд. Все це пояснює необхідність використання нових світових інформаційних розробок в освітній діяльності. Однією з інновацій в освітньому процесі, використовуваному в сучасному світі, є хмарні сервіси.[1].

Хмара — сервер або мережа, де зберігаються дані та програми, що з’єднуються з користувачами через Інтернет. Хмарні технології дозволяють використовувати програми без установки і доступу до особистих файлів з будь-якого комп’ютера, що має доступ в Інтернет[3].

Хмарні технології — це парадигма, що передбачає віддалену обробку та зберігання даних[3].

Оновною  перевагою  використання  хмарних  платформ  та  хмарних  сервісів  є безперервність  та  доступність  навчання  будь-де  та  будь-коли.

Застосування хмарних технологій на уроках інформатики має ряд переваг перед уже існуючими технологіями. Серед них такі як розвиток креативних, дослідницьких здібностей та інтелекту учнів, підвищення мотивації навчання, активізація пізнавальної діяльності та підвищення інтересу до предмета, диференціація та індивідуалізація процесу навчання, активізація самостійної діяльності учнів, орієнтація в інформаційних потоках оточуючого світу, розвиток умінь обмінюватися інформацією за допомогою сучасних електронних ресурсів, допомога вчителю в підвищенні рівня власної комп’ютерної грамотності. [2].

Працюючи вчителем інформатики в школі, я активно використовую різноманітні хмарні сервіси. Завдання у вигляді інтерактивних малюнків створюються за допомогою сервісу Тhinglink. Малюнок містить теги, натиснувши на які, учень отримує певну інформацію може переглянути відео фрагмент або посилання на веб-ресурс. Малюнок можна використовувати для вивчення нового матеріалу, узагальнення та систематизації знань учнів [2].

Для узагальнення та систематизації знань учнів на уроці використовую інтерактивні завдання, які створені за допомогою таких сервісів як Тhinglink, LearningApps.org За допомогою сервісу Сервіс Umaigra можна створювати дидактичні онлайн-ігри з різних навчальних предметів для дітей. Umaigra може бути легко інтегрований в основний навчальний процес в якості додаткового навчального інструменту – ігрового, та ефективного, який можна використовувати в школі та вдома, як індивідуально, так і для групи учнів. Дозволяє публікацію і вільний обмін іграми між викладачами та учнями[2].

Для створення різноманітних дидактичних матеріалів для учнів використовую також такі мережеві сервіси такі як: документи Goоgle, таблиці, презентації та малюнки. Дидактичні матеріали створені за допомогою сервісу GoogleDocs, використовую як для різноманітних дистанційних заходів, та під час уроків як короткостроковий чи довгостроковий проект (заповнення спільної Google презентації), форма контролю (заповнення Google таблиці, Google форми), в залежності від завдання та мети навчання[2].

Вчителі використовують сервіси Google  (ClassRoom) для організації освітнього процесу, за допомогою яких відбувається підтримка взаємозв’язку з учнями. Матеріал, який міститься на блозі, учні можуть переглядати в зручний для них час та стільки разів, скільки їм потрібно.[2].

В своїй роботі я планую розробити дистанційний курс інформатики для учнів старших класів з використанням хмарних сервісів, використовуючи освітню платформу «Мій клас».

 Моя робота буде представляти класифікацію дистанційних курсів з інформатики як діяльнісний. Матеріали курсу максимально спрямовані на практичну навчальну діяльність, та будуть містити завдання для самостійної роботи, тестування та виконання контрольної роботи. На всіх етапах діяльності передбачена співпраця з викладачем.

Курс дистанційного навчання з інформатики буде мати план діяльності учня та точну постановку завдань і цілей навчання. Він буде забезпечений навчальними матеріалами, і зворотнім зв’язком між учнем і вчителем. Мотивація і зацікавленість учнів дозволяє успішно завершити розпочате навчання, найважливіший елемент курсу дистанційного навчання – це застосування різноманітних прийомів і засобів. Необхідно передбачити варіативні завдання різного рівня складності, що забезпечують можливість більш глибокого опанування навчальним матеріалом.

Список використаних джерел

  1. Франчук В.М. Галицький О.В. Використання хмарних сервісів у навчальному процесі// Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія N2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання: Зб. наук. праць /Редрада. – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2016. – No 18 (25).
  2. Янчук В.В. Хмарні технології та навчання у школі – що спільного? / В.В.Янчук // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. – 2012. – № 5. – С.29-32.
  3. Дюлічева Ю. Ю. Упровадження хмарних технологій в освіту: проблеми та перспективи / Ю. Ю. Дюлічева // Інформаційні технології в освіті. – 2013. – № 14. – С. 58-64.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *