Дата зміни інформації:

ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

МОРОЗ С.О., САВЕЛЮК А.І.

студентки 4 курсу, відділення дошкільної і початкової освіти

Науковий керівник: Шимкова Ю.М.,

викладач вищої кваліфікаційної категорії

Комунального вищого навчального закладу

«Уманський гуманітарно-педагогічний коледж ім. Т. Г. Шевченка»

Сучасний розвиток інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) розкриває широкі можливості Інтернет для його використання в освітній галузі. Застосування Інтернет-технології започаткувало нову форму навчального процесу, яка отримала назву – електронне навчання (E-learning). Найбільшого поширення ця форма набула в галузі вищої освіти. E-learning покладено в основу дистанційного навчання, яке сьогодні динамічно розвивається, використовуючи різноманітні спеціальні програмно-інструментальні платформи [1].

Однією з активних форм E-learning є мобільне навчання (M-learning), яке все більше набуває популярності серед сучасної молоді. M-learning поширюється завдяки розвитку технології мобільного зв’язку, що базується на застосуванні мережі Інтернет, і в майбутньому може стати потужним засобом підвищення успішності навчання на всіх етапах становлення особистості – від загальноосвітньої до вищої освіти.

Технічним засобом, що забезпечує можливість мобільного навчання є смартфон («розумний телефон»).

Застосовувати смартфон можна в будь-якому розділі навчальної програми, якщо проявити креативність. Але найдоречніше, мабуть, у розділах, які пов’язані з самостійною роботою учнів/студентів, або спрямовані на формування у студентів творчих задатків [2].

Позитивні сторони використання «розумних телефонів» у навчально- виховному процесі:

  1. Смартфон є не лише і не стільки засобом зв’язку, як потужним інтерактивним мультимедійним технічним засобом. Звичайно, смартфони, як і планшети, електронні книжки можуть застосовуватися у навчанні і мають великий потенціал до того аби стати найрозповсюдженішими засобами дистанційного навчання. Вони зручні переважно тим, шо дозволяють зробити навчальний процес географічно та ситуаційно незалежним, автономним.
  2. Мобільне навчання підтримує можливість проводити тестування, перевірку знань учнів у реальному часі.
  3. Навчання з використанням мобільних пристроїв не відокремлене від реального життя.
  4. Надзвичайно важливим мобільне навчання є і для людей з обмеженими фізичними можливостями, адже це зручний спосіб отримувати освіту у гнучкій формі – у різний час, та не залежно від місця розташування.
  5. За допомогою смартфона можливо обирати за своїм власним смаком навчальні ігри, тренажери, реєструватися на освітніх сайтах, мережах.

Негативні сторони використання «розумних телефонів» у навчально- виховному процесі:

  1. Відволікання учнів від уроку.
  2. Спокуса у відведений для роботи зі смартфоном час на уроці не шукати інформацію, як пропонував вчитель, а займатися питаннями, не пов’язаними з темою уроку.
  3. Можливість списування.
  4. Вірогідність виникнення проблем з зором та слухом.
  5. Нарешті, для того, аби використовувати смартфони, необхідно щоб вони були у всіх учнів, аби нікому не було образливо [2].

Можливості використання смартфонів у навчальному процесі:

  1. Створення фотоматеріалів та відеороликів у зручний час та будь-який момент, оскільки фото-, відеокамера завжди під рукою.
  2. Пошук інформації в мережі Інтернет.
  3. Робота з електронною поштою.
  4. Використання електронних версій підручників та посібників для читання та аудіокниг для прослуховування.
  5. Використання офісних програм для підготовки есе, рефератів, курсових робіт та підключення смартфона до принтера для друку документів.

Список використаних джерел:

  1. Горбатюк Р. М., Тулашвілі Ю. Й. Мобільне навчання як технологія вищої освіти // Науковий вісник Ужгородського національного університету / Серія «Педагогіка, соціальна робота». Випуск 27. – Електронний ресурс. – [Режим доступу]: http://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/1815/1
  2. Смартфони. – Електронний ресурс. – [Режим доступу]: http://ru.calameo.com/read/0030835617c289b6ef95b

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *