МОРОЗ С.О., САВЕЛЮК А.І.
студентки 4 курсу, відділення дошкільної і початкової освіти
Науковий керівник: Шимкова Ю.М.,
викладач вищої кваліфікаційної категорії
Комунального вищого навчального закладу
«Уманський гуманітарно-педагогічний коледж ім. Т. Г. Шевченка»
Сучасний розвиток інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) розкриває широкі можливості Інтернет для його використання в освітній галузі. Застосування Інтернет-технології започаткувало нову форму навчального процесу, яка отримала назву – електронне навчання (E-learning). Найбільшого поширення ця форма набула в галузі вищої освіти. E-learning покладено в основу дистанційного навчання, яке сьогодні динамічно розвивається, використовуючи різноманітні спеціальні програмно-інструментальні платформи [1].
Однією з активних форм E-learning є мобільне навчання (M-learning), яке все більше набуває популярності серед сучасної молоді. M-learning поширюється завдяки розвитку технології мобільного зв’язку, що базується на застосуванні мережі Інтернет, і в майбутньому може стати потужним засобом підвищення успішності навчання на всіх етапах становлення особистості – від загальноосвітньої до вищої освіти.
Технічним засобом, що забезпечує можливість мобільного навчання є смартфон («розумний телефон»).
Застосовувати смартфон можна в будь-якому розділі навчальної програми, якщо проявити креативність. Але найдоречніше, мабуть, у розділах, які пов’язані з самостійною роботою учнів/студентів, або спрямовані на формування у студентів творчих задатків [2].
Позитивні сторони використання «розумних телефонів» у навчально- виховному процесі:
- Смартфон є не лише і не стільки засобом зв’язку, як потужним інтерактивним мультимедійним технічним засобом. Звичайно, смартфони, як і планшети, електронні книжки можуть застосовуватися у навчанні і мають великий потенціал до того аби стати найрозповсюдженішими засобами дистанційного навчання. Вони зручні переважно тим, шо дозволяють зробити навчальний процес географічно та ситуаційно незалежним, автономним.
- Мобільне навчання підтримує можливість проводити тестування, перевірку знань учнів у реальному часі.
- Навчання з використанням мобільних пристроїв не відокремлене від реального життя.
- Надзвичайно важливим мобільне навчання є і для людей з обмеженими фізичними можливостями, адже це зручний спосіб отримувати освіту у гнучкій формі – у різний час, та не залежно від місця розташування.
- За допомогою смартфона можливо обирати за своїм власним смаком навчальні ігри, тренажери, реєструватися на освітніх сайтах, мережах.
Негативні сторони використання «розумних телефонів» у навчально- виховному процесі:
- Відволікання учнів від уроку.
- Спокуса у відведений для роботи зі смартфоном час на уроці не шукати інформацію, як пропонував вчитель, а займатися питаннями, не пов’язаними з темою уроку.
- Можливість списування.
- Вірогідність виникнення проблем з зором та слухом.
- Нарешті, для того, аби використовувати смартфони, необхідно щоб вони були у всіх учнів, аби нікому не було образливо [2].
Можливості використання смартфонів у навчальному процесі:
- Створення фотоматеріалів та відеороликів у зручний час та будь-який момент, оскільки фото-, відеокамера завжди під рукою.
- Пошук інформації в мережі Інтернет.
- Робота з електронною поштою.
- Використання електронних версій підручників та посібників для читання та аудіокниг для прослуховування.
- Використання офісних програм для підготовки есе, рефератів, курсових робіт та підключення смартфона до принтера для друку документів.
Список використаних джерел:
- Горбатюк Р. М., Тулашвілі Ю. Й. Мобільне навчання як технологія вищої освіти // Науковий вісник Ужгородського національного університету / Серія «Педагогіка, соціальна робота». Випуск 27. – Електронний ресурс. – [Режим доступу]: http://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/1815/1
- Смартфони. – Електронний ресурс. – [Режим доступу]: http://ru.calameo.com/read/0030835617c289b6ef95b