Дата зміни інформації:

ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТА МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

НІКОЛАЙЧУК Н.

студентка IІІ курсу, факультету початкової освіти

Науковий керівник: Паршукова Л.М.

старший викладач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

Стрімкий розвиток інформаційних технологій в усьому світі і, зокрема в Україні, веде до усвідомлення зручностей і переваг їх використання. Сучасний перехід України до інформаційного суспільства, коли сьогодні до Інтернету може підключись практично будь-яка людина і безліч пристроїв обумовлює можливість переходу до так званих «Хмарних послуг». Останнім часом впровадження хмарних технологій стрімко зростає, завдяки хмарним технологіям освіта стає ще доступніше, адже, вчитися можна скрізь: у приміщенні та на відкритій місцевості.

Хмарні технології (Cloud Computing) — це парадигма, що передбачає віддалену обробку та зберігання даних. Хмара — сервер або мережа, де зберігаються дані та програми, що з’єднуються з користувачами через Інтернет. Хмарні технології дозволяють використовувати програми без установки і доступу до особистих файлів з будь-якого комп’ютера, що має доступ в Інтернет.

Хмарні сервіси надають широкі можливості для створення різних навчальних ситуацій в яких учні можуть освоювати і відпрацьовувати навички необхідні в XXI столітті:

  • інформаційна грамотність, тобто вміння шукати інформацію, порівнювати її з різних джерел, розпізнавати та вибирати найнеобхідніше;
  • мультимедійна грамотність – здатність розпізнавати і використовувати різні типи медіаресурсів як у роботі так, і в навчанні;
  • організаційна грамотність – здатність планувати свій час так, щоб встигнути, все що заплановано;
  • розуміння взаємозв’язків, які існують між різними людьми, групами та організаціями;
  • комунікативна грамотність – це навички ефективного спілкування та співробітництва;
  • продуктивна грамотність – здатність до створення якісних продуктів, можливість використання засобів планування.

Найпоширеніші сервіси:

  • Google Диск представляє 15 ГБ (разом з поштою) місця на своєму диску.
  • Microsoft SkyDrive – 7 ГБ.
  • Dropbox – 2 ГБ (безкоштовно можна більшувати до 16 ГБ).
  • Mega – представляє безкоштовно 50 ГБ дискового простору.
  • eDisk – це доступне з будь-якої точки Землі персональне сховище файлів. В цьому сховищі можна зберігати до 4 ГБайт інформації (близько 40 000 документів).

Хмарна платформа Google Apps Education Edition надає такі сервіси: календар Google, електронна пошта Gmail,  диск Google, сайти Google, диск Google,  Google Docs.

Диск Google – сховище зберігання власних файлів та можливість настройки прав доступу до них.

Google Docs – сервіс для створення документів, таблиць, презентацій можливістю надання прав спільного доступу декільком користувачам.

Можливості хмарного освіту

  • зберігання фото, відео, текстових документів необмеженого обсягу;
  • спільна діяльність на віддаленій відстані;
  • доступність поза межами роботи;
  • миттєве збереження інформації.

Використання хмарних технологій у навчальному процесі  навчальних закладів перш за все дозволить вирішити проблему забезпечення рівного доступу учнів та вчителів до якісних освітніх ресурсів як на уроках, так і у позаурочний час.

Отже за допомогою хмарних технологій можна виконувати велику кількість базових операцій. Тим не менш, майже кожен з цих сервісів пропонує встановити спеціалізований клієнт для вашої системи, що прискорить роботу із хмарою.

У мобільному навчанні пропонуються нові засоби дистанційного навчання, засновані на мобільному зв’язку, комп’ютерних та мережних технологіях. Це досягається за рахунок використання мобільних і портативних пристроїв, таких як КПК, смартфони, портативні комп’ютери та електронні записники. При цьому потрібно мати змогу під’єднуватися як до інших комп’ютерних пристроїв, так і до глобальної мережі Інтернет для надання навчальних матеріалів та здійснення двостороннього обміну повідомленнями між учасниками навчального процесу (студенти, викладачі, провайдери мобільних послуг та провайдери Інтернет).

Як одну з основних передумов для розвитку мобільного навчання слід указати експоненціальний розвиток мобільного зв’язку та технологій. Поряд із розвитком мобільного зв’язку зростає і потреба швидко отримувати різноманітні знання, із огляду на значну мобільність населення (понад 50 % співробітників компаній 50 % робочого часу працюють поза межами офісу).

Основні проблеми, що стоять перед корпоративним мобільним навчанням: 1) для організацій: – зняття бар’єрів для обміну досвідом і використання всіх наявних інформаційних ресурсів компанії; – швидке створення нових інформаційних ресурсів. 2) для індивідуальних користувачів: – отримання доступу до великого обсягу різноманітних інформаційних ресурсів із різних галузей діяльності людини; – надання можливостей публікації своїх повідомлень і нових ідей.

Список використаної літератури

  1. Нетребчук Л. Використання «хмарних технологій» у викладанні дисциплін: переваги та недоліки. Smart – освіта: ресурси та перспективи: матеріали  Міжнар. наук. – метод. конф. (Київ, 16-17 жовтня 2014 р.): тези доповідей. – К.: Київ.нац.торг. – екон.ун-т, 2014.- С.83-85.
  2. Хміль Н. А. Зарубіжний і вітчизняний досвід інтеграції хмарних технологій у педагогічний процес вищого навчального закладу. Інформаційні технології і засоби навчання.2015.Том 50.№6.С.128-138.
  3. Інтернет – ресурс: С. О. Семеріков, М. І. Стрюк, Н. В. Моісеєнко Мобільне навчання: історико-технологічний вимір.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *