Дата зміни інформації:

ОНЛАЙН СЕРВІСИ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ДИДАКТИЧНИХ МАТЕРІАЛІВ

До сервісів для створення дидактичних матеріалів можна віднести ті, що дозволяють створити щось на зразок карток чи таблиць.

Рис.1. Приклад карти знань

Одним з найцікавіших на сьогодні способів подачі навчального матеріалу, а також систематизації самостійної роботи учня є так звані карти знань.

Карта знань застосовують для:Карти знань (англ. Mind map) — спосіб зображення процесу загального системного мислення за допомогою схем. Також може розглядатися як зручна техніка альтернативного запису.

  1. створення інформаційних моделей;
  2. впорядкування даних;
  3. відображення процесів;
  4. візуалізації нових ідей;
  5. класифікації понять;
  6. прийняття рішень;
  7. фіксування та структурування даних;

Карти знань використовуються для створення, візуалізації, структуризації і класифікації ідей, а також як засіб для навчання, організації, вирішення завдань, ухвалення рішень, при написанні статей.Карти знань (англ. Mind map) — спосіб зображення процесу загального системного мислення за допомогою схем. Також може розглядатися як зручна техніка альтернативного запису [5, ст. 80].

Карти знань ідеально підходять для використання в школах, коледжах, можуть бути застосовані до будь-яких видів завдань, активно привертає учнів різного віку в творче мислення, організацію і вирішення проблем. Гнучкість карт знань дозволяє розглядати будь-яку тему або питання, вони можуть використовуватися для всього класу, групи або індивідуально [2, ст 302-303].

Рис 2. Приклад карти знань з інформатики

Можливості карт знань дозволяють:

  1. поліпшити пам’ять, нагадати факти, слова і образи;
  2. продемонструвати концепції і діаграми;
  3. аналізувати результати або події;
  4. структурувати курсові роботи.

XMind – чудова програма, за допомогою якої можна створювати зручні карти знань, а також проводити мозкові штурми. XMind має зручний інтерфейс.

Рис 3. Інтерфейс програми XMind

Переваги:

  1. створення різнотипних схем;
  2. красивий дизайн, яскраве оформлення;
  3. працювати над однією інтелект-картою можуть декілька користувачів;
  4. програма безкоштовна [4].

Рис 4. Інтерфейс програми Kahoot

Kahoot! — онлайн-сервіс для створення вікторин, дидактичних ігор і тестів. Сервіс пропонує три форми гри. Мета, з якою збираєтеся створити гру, допоможе визначитися з формою: визначити рівень ознайомленості учасників із тою чи тою темою чи рівень її розуміння — вікторина (Quiz) улаштувати дискусію щодо певного питання, презентувати ідею й отримати щодо неї «зворотній зв’язок» — обговорення (Discussion) зібрати думки, погляди учасників на ту чи ту проблему — опитування (Survey) [1].

Mindomo

Рис 5. Інтерфейс програми Mindomo

Інтернет-версія Mindomo доступна через будь-який браузер. Існують також офлайн-версії для настільних комп’ютерів для Windows , Linux і Mac. Зареєстровані користувачі можуть створювати та співпрацювати в режимі реального часу на розумових картах, тоді як незареєстровані користувачі можуть переглядати спільні з ними карти.   Програмне забезпечення також надає способи створення презентацій та завдань розумової карти.Mindomo розроблений Expert Software Applications, може бути використаний для розробки ідей та інтерактивного мозкового штурму за допомогою таких функцій, як спільний доступ, співпраця, управління завданнями, презентація та інтерактивна веб-публікація.

Особливості

Mindomo має високо настроювані вузли, куди користувачі можуть вставляти відео, аудіо, зображення, нотатки, смайли, гіперпосилання та вкладення до будь-якого іншого вузла. Користувачі можуть співпрацювати в режимі реального часу і можуть публікувати свої роботи в Інтернеті. Mindomo має інтуїтивно зрозумілий режим презентації, що дозволяє подорожувати по вашій розумовій карті за допомогою масштабів та панорам. Ви також можете публікувати інтерактивні версії ментальних карт, а також їх статичні зображення [3].

Список використаних джерел

  1. Kahoot URL: https://kahoot.com/.,
  2. Гнедко Н. М. Методика використання засобів віртуальної наочності у навчальному процесі: [навч.-метод. посіб.] / Наталя Гнедко, Ігор Войтович. – Рівне: О. Зень [вид.], 2014. – 303 с;
  3. Міндомо URL: https://en.wikipedia.org/wiki/Mindomo.,
  4. XMind URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/XMind.,
  5. Засєкіна Т. М. Роль дидактичних засобів у формуванні самостійної пізнавальної діяльності учнів / Тетяна Засєкіна // Зб. наук. пр. «Проблеми педагогічних технологій» –Луцьк, 2008. – Вип. 1(№38). – С.78– 82.

 

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *