Дата зміни інформації:

ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

ПОЛЯКОВА О.В.

студентка 1 курсу, факультету фізики, математики та інформатики

Науковий керівник: Ярошик Я.В.

викладач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

Історія хмарних технологій розпочалася досить давно, а стрімкий розвиток інформаційних технологій та пристроїв для їх застосування значно пришвидшили їх впровадження в багато сфер людського життя. Однією з таких сфер є сфера освіти. На даний момент, особливо під час дистанційного навчання, впровадження хмарних технологій швидко зростає, а завдяки їх використанню освіта стає набагато доступнішою, цікавішою та зрозумілішою для дітей.

Хмарні технології – це технології розподіленої обробки цифрових даних, за допомогою яких комп’ютерні ресурси надаються Інтернет-користувачеві як онлайн-сервіс.[1]

Хмарні сервіси є динамічно масштабованим способом доступу до зовнішніх ресурсів для обчислення у вигляді сервісу, що надається за допомогою Інтернету, при цьому користувачеві не потрібні особливі знання про інфраструктуру «хмари» або навички щодо управління цією «хмарною технологією».[2]

В своїй педагогічній діяльності ми активно використовуємо різноманітні хмарні сервіси. Розглянемо деякі з них.

  1. Використання сервісу LearningApps.org

Завдання створені за допомогою даного сервісу можна використовувати для узагальнення та систематизації знань учнів. Дані завдання дають змогу в ігровій формі перевірити, як учні засвоїли матеріал вивчений на уроці. Великою перевагою даного сервісу є можливість створювати власні вправи або використовувати наявні на сайті.

  1. Використання сервісу Kahoot!

Дана ігрова навчальна платформа є вікториною з безліччю виборів, які дають змогу генерувати користувачів та є доступною як через веб-браузер, так і через спеціальний мобільний додаток. Даний сервіс також можна використовувати для перевірки засвоєння знань учнями.

  1. Використання можливостей сервісу Google.

Для освітнього процесу буде корисно використовувати різноманітні сервіси Google. Дуже корисними є сервіси для онлайн роботи з документами MS Office, адже не кожен учень має можливість працювати за комп’ютером вдома, а дані ресурси надають можливість використовувати онлайн програми офісу. Cервіси Google для створення блогів (Google Classroom), які надають можливість підтримувати взаємозв’язок з учнями. Адже кожен учень сприймає навчальний матеріал по різному і для виконання завдань їм може знадобитись різний час, а матеріали які розміщені в блозі, діти матимуть змогу переглядати в будь-який зручний для них час. А такий сервіс як Google Meet надавав можливість в режимі реального часу взаємопрацювати з учнями та надавати їм консультацію з незрозумілих їм питань.

  1. Використання можливостей сервісу Canva

Це онлайн платформа для створення графічного дизайну. Даний онлайн ресурс можна використовувати на уроках для створення різноманітних презентацій, плакатів, плакатів та багато іншого візуального матеріалу. А оскільки програма є новою для використання в школі, то викликає неабиякий інтерес у дітей при роботі з ним, що дуже позитивно впливає на їх успішність в навчанні.

Отож, можна зробити висновок, що використання хмарних технологій значно покращує освітній процес та надає можливість більше зацікавити дітей та краще освоїти їм потрібний матеріал. Та особливо важливу роль хмарні сервіси зіграли під час дистанційної освіти, адже вони надавали можливість оперативно співпрацювати з учнями та надавати вчасно необхідні матеріали для їх навчання. А розвиток інструментів та засобів для роботи з хмарними сервісами надає можливості для більш швидкої та зручної взаємодії вчителів з учнями та навпаки.

Список використаних джерел

  1. Що таке хмарні технології і навіщо вони потрібні URL: https://edin.ua/shho-take-xmarni-texnologi%D1%97-i-navishho-voni-potribni/#:~:text=%D0%A5%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BD%D1%96%20%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97%20%E2%80%93%20%D1%86%D0%B5%20%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97%20%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D1%96%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D1%97,web%2D%D0%B1%D1%80%D0%B0%D1%83%D0%B7%D0%B5%D1%80%D0%B0%20%D0%BD%D0%B0%20%D0%BB%D0%BE%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D1%83%20%D0%9F%D0%9A (дата звернення: 24.01.2021).
  2. Жифарська Н. Є. З досвіду роботи “Використання хмарних технологій та сервісів в освітньому процесі” URL: https://naurok.com.ua/z-dosvidu-roboti-vikoristannya-hmarnih-tehnologiy-ta-servisiv-v-osvitnomu-procesi-6840.html. (дата звернення: 24.01.2021).

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *