Дата зміни інформації:

ПРОГРАМНІ ЗАСОБИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

ПОЛЯКОВА О.В.

студентка І курсу, факультету фізики, математики та інформатики

Науковий керівник: Медведєва М.О.

кандидат педагогічних наук, доцент,

завідувач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

Уманський державний педагогічний університет імені П. Тичини

Протягом останніх десятків років все більш активніше відбувається процес переходу від традиційних форм навчання, до тих, які відбуваються на базі комп’ютерних технологій. Це стає можливим завдяки мережі Інтернет та програмних засобів для роботи з ним. Їх розвиток надав людям можливість швидко обмінюватися повідомленнями, вести різноманітні дискусії в режимі online та надавати доступ різним користувачам до власних розробок розміщуючи їх на просторах Інтернету.

Нинішні інформаційні технології надають широкі можливості для підвищення та вдосконалення ефективності освітнього процесу, а отже постає питання про один з пріоритетних напрямів загальноосвітньої школи, тобто дистанційне навчання та програмні засоби для його організації.

Дистанційне навчання – це технологія, що базується на принципах відкритого навчання, широко використовує комп’ютерні навчальні програми різного призначення та створює за допомогою сучасних телекомунікацій  інформаційне освітнє середовище для постачання навчального матеріалу та спілкування [1].

Найбільш популярними у світі на цей час є системи організації дистанційного навчання:

  • Learning Space – це цифрова навчальна платформа, створена для миттєвого доступу користувачів до навчальної інформації, навчальних матеріалів та ресурсів для підготовки до іспитів;
  • Courseinfo – компанія, яка надає програмне забезпечення для керування курсами;
  • WebCT (World Wide Web Course Tools) – це власна система віртуального навчального середовища в Інтернеті [2].

Тоді ж як найбільш популярними програмними засобами організації дистанційного навчання в Україні є:

  • IT-арена – навчальний сайт з IT
  • Moodle – об’єктно-орієнтоване динамічне навчальне середовище.
  • lCloud – навчальна хмара;
  • Google Classroom – безкоштовний вебсервіс, створений Google для навчальних закладів з метою спрощення створення, поширення і класифікації завдань безпаперовим шляхом [3].

Отож, як бачимо розвиток сучасних інформаційних та інформаційно-комунікаційних технологій на основі мережі Інтернет надає все більше можливостей для розвитку та вдосконалення програмного забезпечення та засобів дистанційного навчання. Але також можна побачити, що завдяки цьому розвитку ми маємо чи мало програмних засобів для дистанційного навчання, які з кожним днем все більше вдосконалюються, а отже і надають більше можливостей для дистанційного навчання кожної людини в будь-який час та в будь-якому місці.

Список використаних джерел

  1. Андрусенко Н. В. Дистанційне навчання в Україні. Дистанційне навчання як сучасна освітня технологія : матеріали міжвуз. вебінару, м. Вінниця, 31 берез. 2017 р. Вінниця, 2017. С. 7–9. URL: http://www.vtei.com.ua/images/VN/31_03.pdf (дата звернення: 15.03.2021).
  2. Програмні засоби реалізації мережевих технологій дистанційного навчання | Центр дистанционного обучения НАДУ. Центр дистанционного обучения НАДУ. URL: http://bizztobizz.net/templates/library/zhura_isdn.html (дата звернення: 17.03.2021).
  3. Учасники проектів Вікімедіа. Дистанційне навчання. Вікіпедія. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Дистанційне_навчання (дата звернення: 17.03.2021).

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *