Дата зміни інформації:

ВИКОРИСТАННЯ СЕРВІСУ ОНЛАЙН-ТЕСТУВАННЯ KAHOOT! ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ УЧНІВ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ

СИЧ М.В.

студентка I М курсу, факультету початкової освіти

Науковий керівник: Ткачук Г.В.

доктор педагогічних наук, професор кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

Реформування загальної середньої освіти в Україні, впровадження нових концепцій, в тому числі, Нової української школи, вимагає від шкільної освіти використання принципово нових педагогічних технологій.

Одним із напрямів впровадження нових педагогічних технологій є тестові технології як засоби контролю знань учнів. Питання контролю та моніторингу знань засобами електронного тестування досить ґрунтовно викладені в працях таких науковців В. Аванесов, А. Анастазі, І. Булах, І. Карпова, В. Краснов, О. Кривоніс, О. Мінцер, Л. Романишина, Г. Ткачук, Н. Іванькова, Д. Свенсон та ін.

Використання тестів в освітньому процесі являється одним із раціональних доповнень до методів перевірки знань, умінь та навичок учнів на уроці. Зокрема, електронні тестові завдання для перевірки знань учнів з інформатики зручно і легко створювати засобами спеціальних інструментальних програм – сервісів онлайн-тестування.

Тест являє «собою сукупність завдань з певної галузі знань або навчального предмета, що дозволяє кількісно оцінити знання, вміння, навчальні досягнення і компетентність учнів» [1, с. 902]. Відмінною рисою тесту є можливість вимірювання у кількісній і якісній формі, що дозволяє встановити динаміку якості навчання та виконати його діагностичний аналіз [2, с. 13].

Сьогодні ціла низка веб-сервісів, як у комп’ютерному, так і в мобільному варіантах, покликана забезпечити вчителів доступними інструментами організації, реалізації та опрацювання даних тестового контролю на уроках інформатики. Однією з хмарних платформ-сервісів із можливістю безкоштовного користування конструкторами онлайн-тестів є Kahoot! [5].

За допомогою сервісу Kahoot! можна організувати на уроках інформатики фронтальне тестування, опитування, дискусію, турнір або змагання між командами, отримати зворотній зв’язок і провести поточне оцінювання за допомогою спеціального клієнта, що встановлюється на смартфонах учнів.

Для того, щоб розпочати онлайн-тестування на уроці в сервісі Kahoot необхідно зайти в свій обліковий запис, відкрити список створених тестів (My Kahoots), налаштувати параметри та запусти тест, вибравши варіант Classic або Team mode. У варіанті Classic кожен учень зі своїм пристроєм грає сам за себе. У другому варіанті – грають команди. У кожної команди один пристрій для надання відповідей. У процесі гри різниці між цими двома варіантами немає. Після запуску тестування у класі на загальному екрані відображається запитання з варіантами відповіді. Учні на екранах своїх пристроїв бачать лише кнопки вибору варіанта відповіді. Через ці пристрої вони і відповідають. Після отримання усіх відповідей, або по закінченню часу, відведеного на запитання, на загальний екран виводиться підсумок у вигляді діаграми та загальний рейтинг учасників за отриманими балами. Усі учасники повинні брати участь у онлайн-тестуванні одночасно, перебуваючи в одному приміщенні, в якому встановлено загальний екран.

Вчитель може проводити тестування двома способами:

  • віртуальний клас – дає змогу організувати тестування в режимі реального часу (наприклад, це може бути як в аудиторії, так і онлайн в режимі відеоконференції);
  • самостійне тренування – учні проходять тестування самостійно, питання та варіанти відповідей з’являються на екрані їхніх комп’ютерів чи смартфонів. Цей спосіб також дає змогу встановити дату та час доступу до проходження тесту.

Сервіс пропонує різні види тестових завдань. Наприклад, «Quiz» вікторина кількома варіантами відповідей та «True or false», де гравці вирішують чи є твердження істинним чи хибним є абсолютно безкоштовними для використання. Інші види Type answer (введіть відповідь), Puzzle (головоломка), Poll (опитування), Word cloud (хмара слів) доступні тільки в платній версії. Кожен вид дозволяє перевірити певні види знань і відповідні їм уміння та навички учнів.

Загалом, систематичне використання якісно розроблених тестів в освітньому процесі за допомогою онлайн-сервісу Kahoot! на уроках інформатики дає змогу організувати більш ефективний контроль знань учнів, виявити прогалини у знаннях, залучити до активної роботи на уроці як сильних, так і слабких учнів, а також значно посилити мотивацію учнів за рахунок інтерактивності самого тесту.

Список використаних джерел

  1. КременьВ.Г. Енциклопедія освіти. 2008. 1040с.
  2. МайоровА.Н. Теорія і практика створення тестів для системи освіти. Київ : Народна освіта, 2000. 352 с.
  3. ТкачукГ. В. Досвід організації тестового контролю в системі дистанційного навчання Moodle. Вісник Черкаського університету, серія педагогічні науки, 2015. №3 (336). С. 78-84.
  4. ТкачукГ. В. Тестовий контроль як засіб оцінювання професійних компетентностей майбутніх учителів інформатики. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія №  Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання: Зб.наук.праць. 2017. №19 (26). С. 127-131.
  5. ТкачукГ. В. Організація поточного контролю знань студентів з використанням онлайн-сервісу Kahoot!. Нові комп’ютерні технології, Том XVI. С. 142-146.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *