Дата зміни інформації:

МОЖЛИВОСТІ МОБІЛЬНОГО НАВЧАННЯ ДЛЯ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ТА МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

СУЛЬЖЕНКО А.О., ШВЕЦЬ В.І.

студентка 4 курсу, відділення дошкільної та початкової освіти

Науковий керівник: Шимкова Ю.М.

викладач вищої кваліфікаційної категорії

Комунальний вищий навчальний заклад

«Уманський гуманітарно-педагогічний коледж ім. Т. Г. Шевченка»

Термін «мобільне навчання» (mobile learning (M-learning)) відноситься до використання мобільних і портативних ІТ-пристроїв, зокрема кишенькових комп’ютерів PDA (Personal Digital Assistants), мобільних телефонів, ноутбуків і планшетних ПК у навчальному процесі [1].

Використання мобільної технології можливе окремо або в сукупності з іншими інформаційними та комунікаційними технологіями (ІКТ). У цьому сенсі, мобільне навчання слід розглядати як окремий напрямок в галузі застосування ІКТ в освіті. Модель застосування ІКТ в системі освіти завжди мала ряд технічних обмежень, що випливали з апаратних характеристик пристроїв. Наприклад, традиційно ІКТ пов’язували із персональними стаціонарними комп’ютерами, а тому їх застосування обмежувалося ціною цього обладнання, розмірами і вагою та необхідністю використовувати у спеціально відведених приміщеннях тощо. Розвиток комп’ютерних та мобільних технологій змінює вказані характеристики, а відтак повсякчас змінює підходи до застосування ІКТ в освітніх середовищах. Це обумовлено особливостями застосування мобільних пристроїв для отримання, обробки та передачі інформації. Назвемо кілька з них, що помітно відрізняють мобільні технології від традиційних ІКТ:

– мобільні пристрої належать приватним особам, а не організаціям;

– доступність мобільних технологій постійно зростає;

– швидкий розвиток суміжних технологій, пов’язаних з передачею і збереженням інформації в мережі Інтернет (наприклад, хмарних технологій) збільшує актуальність мобільних пристроїв [2].

Розглянемо мобільні додатки українською мовою розроблені під операційну систему Android. Серед програм є розвиваючі ігри для дітей як дошкільного так і шкільного віку та батьків.

Мишеняткова Абетка. Найпопулярніша українська гра, що дозволяє дітям дошкільного віку вивчити літери та навчитися складати слова.

Веселі тварини. Гра для найменших, що дозволить дізнатися більше про милих тваринок – звуки, які вони видають, де живуть, який вигляд мають та як називаються.

Українська абетка для дітей. Гра для малюків, що допоможе вивчити літери та говорити перші слова українською мовою.

Намбі. Арифметика для дошкільнят. Кумедний герой Намбі розповість малечі про числа та правила їх складання.

Хто в горах? Гра для раннього розвитку маленьких українців. Розробники пропонують здійснити подорож в гори, у гості до діда Івана та його симпатичних улюбленців. Мандруючи, малеча дізнається не лише назви тварин, але й те, що смакує звірятам та як звучать їх голоси, освоїть елементи лічби.

Загадки українською. Півтисячі загадок українською мовою, на які потрібно знайти відповіді. Додаток має також функцію підказок.

Світ добра. Унікальна гра, що спонукає малечу творити добрі справи. Гра містить інформацію про потужні благодійні фонди та організації України, підтримавши які можна примножити добро у цьому світі.

Українські народні аудіо-казки. Додаток містить майже сорок українських народних казок та дитячих колискових. Казки не просто начитані – а розказані яскраво, образно, емоційно.

Філворди українською. Цей додаток сподобається як школярам, так і їх батькам. В основі гри – угорські кросворди, де необхідно знайти потрібні літери та скласти з них слова.

Слова зі значень. Ще одна чудова гра в слова. Головоломка, що дозволяє тренувати пам’ять та збільшити словниковий запас.

Моя Україна. Вікторина, що перевірить знання фактів з історії, географії, культури та мистецтва України. Додаток містить понад шістсот питань. Відповідь на кожне необхідно обрати з чотирьох доступних варіантів за десять секунд.

Р.І.Д. Додаток-антисуржик. Для всіх українців, котрі прагнуть вдосконалювати свою українську. Як відзначають розробники, додаток допомагає вивчати цікаві українські слова та дізнаватися більше про історію українського народу [3].

Мобільне навчання є доступним для більшості школярів та їх батьків, а мобільні інформаційно-комунікаційні технології навчання мають достатній потенціал за гнучкістю навчання для використання та підтримки традиційного навчання. Мобільні ІКТ доцільно використовувати для підтримки навчання за моделлю змішаного навчання, оскільки надає можливість поліпшувати свої професійні навички, підвищити самооцінку та швидше пристосовуватися в житті.

Список використаних джерел:

  1. Горбатюк Р. М. Мобільне навчання як нова технологія вищої освіти [Електронний ресурс] / Р. М. Горбатюк, Ю. Й. Тулашвілі // Науковий вісник Ужгородського національного університету – Режим доступу до ресурсу: https://cutt.ly/scbVmMi
  2. Рашевська Н. В. Технології мобільного навчання [Електронний ресурс] / Н. В. Рашевська, В. В. Ткачук // Педагогіка вищої та середньої школи – Режим доступу до ресурсу: http://journal.kdpu.edu.ua/pedag/ issue/view/22.
  3. Розвиваючі ігри для дітей: 17 мобільних додатків українською для андроїд [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://cutt.ly/ycbVUC8.
  4. Сараєва Т. О. Мобільне навчання як технологія формування іншомовної комунікативної компетентності молодших школярів [Електронний ресурс] / Т. О. Сараєва – Режим доступу до ресурсу: https://cutt.ly/NcbVDo8.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *