Дата зміни інформації:

ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ФОРМУВАННІ ОСОБИСТІСНО-ДІЛОВИХ ЯКОСТЕЙ МАЙБУТНЬОГО КЕРІВНИКА ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

ШАРАПАНІВСЬКА І.В.

студентка ІІ курсу магістратури, факультету соціальної та психологічної освіти

Науковий керівник: Стеценко Н.М.

канд. пед. наук, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

Сучасна освіта зорієнтована на формування компетентностей у здобувачів освіти, оскільки саме компетентнісний підхід забезпечує  інтегральні результати навчання, якими є загальні (базові, ключові) і спеціальні (предметні) компетентності.

Процес формування особистісно-ділових якостей керівника як інтегральної компетентності невіддільно пов’язаний з використанням мобільних технологій, роль яких посилюється в умовах поширення коронавірусної інфекції та переходу закладів освіти на дистанційний режим навчання. В таких умовах використання мобільних технологій дає можливість здійснювати не лише освітній процес, а й виховний серед майбутніх керівників закладами освіти, формування у них моральних та лідерських цінностей, як умови претендента на посаду керівника: «керівником закладу загальної середньої освіти може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, … має організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків» [1].

Використання мобільних технологій при підготовці майбутніх керівників закладів освіти сприяє:

– прискоренню процесів передачі суспільного досвіду та цінностей українського суспільства;

– оперативному отриманню інформації щодо шляхів та способів самовдосконалення та підвищення професійної майстерності;

– оптимізації виховного процесу за рахунок програмного забезпечення (мультимедійні, телекомунікаційні, комп’ютерні програми);

– ефективній і швидкій взаємодії всіх учасників освітнього процесу.

Особистісно-ділові якості майбутнього керівника повинні бути спрямовані на вирішення різноманітних завдань закладу освіти і на даний час керівник їх не зможе ефективно вирішувати, якщо не володітиме мобільними технологіями. Проведення засідання педагогічної ради, прийняття відповідних рішень щодо впровадження онлайн-освіти з елементами дистанційної, вибір платформи для закладу, формування єдиного освітнього середовища, напрацювання рекомендацій щодо розкладу, тощо, – все це вимагає від керівника як особистісно-ділових якостей, так і володіння технологіями, які базуються на використанні мобільних пристроїв (телефони, смартфони, планшети), мобільні додатки та сервіси (для отримання, зберігання, обробки, передачі інформації) та засобів мобільного зв’язку.  

 Найпоширенішими платформами, що використовуються для відеоконференцій є Google Meet та Zoom, які легко встановити на мобільний телефон або планшет і в будь-якому місці та в зручний час (за наявності інтернету) взаємодіяти з учасниками освітнього процесу.

Месенджери Viber або Telegram є службами миттєвого обміну повідомлень і дають змогу створювати закриті групи, спільноти, чати, вести обговорення тем, проблем, та передачі термінової інформації.

Діяльність керівна закладу освіти досить складна та відповідальна, яка має свої особливості і вимагає поєднання в одній особі: вчителя, методиста, організатора освітнього процесу, чуйного та уважного наставника, лідера для колективу. Всі ці якості формуються різними шляхами та засобами, в тому числі за допомогою мобільних технологій.

Список використаних джерел

  1. Закон України «Про повну загальну середню освіту». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text.

2. Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2021-2031 роки. URL: http://www.reform.org.ua/proj_edu_strategy_2021-2031.pdf

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *