КУЛЕНКОВА Г.В.
студентка 1 курсу, факультету фізики, математики та інформатики
Науковий керівник: Криворучко І.І.
викладач-стажист кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій
Уманський державний педагогічний університет
імені Павла Тичини
Стрімкий розвиток новітніх інформаційних технологій (НІТ) в світі, зокрема в Україні, веде до усвідомлення зручностей і переваг їх використання. Останнім часом впровадження хмарних та мобільних технологій досить зростає, адже завдячуючи новим технологіям, освіта стає ще доступнішою та легшою, адже, вчитися можна скрізь: не лише в приміщенні, а й на відкритому повітрі.
Використання такого освітнього середовища, яке було б насичене різноманітними електронними ресурсами, пізнавальними онлайн-іграми, значно підвищує інтерес учнів до навчання в цілому, створює умови для розвитку дитини, а також активізує розумову та пізнавальну діяльність дітей молодшого віку, шкільного віку та студентів. Реалізація вище переліченого можлива за умови використання сучасних онлайн-технологій.
Хмарні технології – це технології, що передбачають обробку та зберігання даних. Вони дозволяють використовувати програми без встановлення доступу до особистих файлів з комп’ютера, телефона, планшета, що має вихід в Інтернет.
У наш час, ці технології набувають все більшого значення у професійній діяльності вихователів закладів дошкільної освіти (ЗДО), вчителів закладаів загальної середньої освіти (ЗЗСО), викладачів закладів вищої освіти (ЗВО). Пояснюють це, перш за все, новими можливостями, що базуються на Інтернет-технологіях. Роботу більшості вчителів, викладачів та вихователів можна значно спростити, використовуючи хмарні технології. Можна збільшити певну частину завдань, які буде цікаво вирішувати дітям. Зберігання файлів на хмарі не займає багато місця [1].
Використання хмарних технологій в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти та закладів вищої освіти, дозволить вирішити проблему забезпечення рівного доступу учнів (студентів) та вчителів (викладачів) до якісних освітніх ресурсів як на уроках, так і в позаурочний час.
Більшість інформації, яка знаходиться в бібліотеках – є застарілою, і учням (студентам) легше знайти все в Інтернеті. За допомогою хмарних та мобільних технологій вчителі можуть розробляти тестові завдання, пізнавальні ігри для дошкільнят, а також додатки в яких можна побудувати діаграми, таблиці та інше. Що значно спрощує роботу вихователів, вчителів, викладачів [2].
Використання хмарних та мобільних технологій в освітньому процесі має дуже багато позитивних моментів, адже набагато легше підібрати потрібну інформацію, вибрати найважливішу та використати.
Список використаних джерел
- Використання хмарних технологій та сервісів в освітньому процесі. Освітній проєкт «На Урок» для вчителів. URL: https://naurok.com.ua/z-dosvidu-roboti-vikoristannya-hmarnih-tehnologiy-ta-servisiv-v-osvitnomu-procesi-6840.html.
- Вакалюк Т. А. Можливості використання хмарних технологій в освіті. Актуальні питання сучасної педагогіки: матеріали міжнар. науково-практ. конф., м. Острог, 1-2 листоп. 2013 р. Херсон, 2013. С. 97–99.