ТРИТЯК С.В., ДЗЯЛОВСЬКА С.Л.
студенти 4 курсу, факультету фізики, математики та інформатики
Науковий керівник: Криворучко І.І.
викладач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій
Уманський державний педагогічний університет
імені Павла Тичини
У вік технічного прогресу складно собі уявити робочий, а тим паче освітній процес без комп’ютерного оснащення. Технології стрімко розвиваються і, трансформуючись, змінюють життєвий уклад людей, тому навчання фундаментальним знанням в галузі інформатики є актуальним завданням школи і ЗВО.
Починаючи з початкових класів, діти активно навчаються використанню різних інструментів інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ), як в школі, так і в повсякденному житті.
Інтерес дітей до роботи за комп’ютером, гра чи творча діяльність, завжди великий. Комп’ютер надає дитині не тільки текстову інформацію, але і інформацію в зображеннях, звуках, на відео і т.д.
Підвищений інтерес дітей до комп’ютерної техніки, інтерактивних додатків, електронної комунікації надає викладачам можливість організовувати навчання дітей новим способам застосування інформаційних технологій (ІТ), заснованим на останніх досягненнях інформатики.
Однією з інновацій сучасного інформаційного простору є 3D-моделювання та прототипування. Діти отримують можливість, через плоскі геометричні фігури, визначати просторові об’єкти і конструкції, наприклад, вузли і складові частини роботів. 3D-моделювання допомагає дітям відчути об’ємність реального та віртуального просторів і оцінити різноманітність форм геометричних тіл.
3D-технології в освіті дозволяють урізноманітнити уроки та лекції, робити освітній процес ефективним і візуально – об’ємним. Застосування 3D-контента в класі дає можливість наочно пояснювати учням шкільну програму, сприяє «зануренню» в тему досліджуваного предмета в ході уроку і дозволяє мобільно переходити від цілої структури до окремих її елементів, від складного до простого, і навпаки. Навчальний інтерактивний контент для середньої шкільної освіти складається з поєднання тестів, 3D-відео, моделювання, віртуальних лабораторій, інтерактивних завдань, ігор, а також текстів, зображень і гіперпосилань.
Переваги використання 3D-технології:
- Озброює вчителя високоякісними навчальними матеріалами, заощаджуючи, таким чином, час на пояснення складних понять.
- Візуалізація «складних» тем шкільної програми допомагає учням краще розуміти досліджуваний матеріал.
- Включення 3D (тривимірних моделей) процесів і об’єктів в традиційні способи навчання вносить інновацію в «рутинний» процес навчання, підвищує мотивацію до навчання.
- Спрощує керування знань.
- Сприяє засвоєнню більшого обсягу інформації, що позитивно позначається на результатах тестів та іспитів.
- 3D-моделювання дозволить доповнити навчання як за звичайних предметів, так в різних гуртках і секціях.
Одним з багатьох програмних засобів для 3D- моделювання є Tinkercad. Tinkercad – це просте хмарне середовище для твердотільного 3D-моделювання, підтримувана компанією Autodesk. Тобто користувачеві не потрібно встановлювати локального клієнта, а використовуючи Інтернет-браузер, заходити в хмарне середовище Tinkercad і працювати під своїм профілем. Все, що треба зробити, це зареєструватися в системі та створити свій профіль в Autodesk. Tinker – перекладається з англійської як лагодити, лудити, паяти, ремонтувати на швидку руку. Тобто, це можливість швидко створити нескладний 3D-об’єкт і негайно роздрукувати свою модель на 3D-принтері.
Tinkercad є безкоштовним середовищем і може використовуватися початківцями як просте середовище для побудови перших 3D-об’єктів і підготовки їх до 3D-друку. У редакторі присутня бібліотека готових елементів, що спрощує швидке створення моделей. Початківцям доступні онлайн-підручники. Всі інструменти безкоштовні.
Список використаних джерел
- Сайт учителя інформатики. URL: https://aovchin67. wordpress.com/learn-by-yourself/3d-technology/tinkercad-2/.
- 3D-технологии в образовании. URL: https://www.avclub.pro/articles/3d-tekhnologii/3d-tekhnologii-v-obrazovanii/.