II курс, факультет фізики, математики тa iнфoрмaтики
Стеценко Н.М.., кaнд. пед.нaук, дoцент,
Уманського державного педaгoгiчнoгo університету iменi Пaвлa Тичини
Умaнь
Основним пріоритетом розвитку будь-якої розвиненої країни та її стратегії є покращення якості освіти і, в першу чергу, ефективне запровадження інформаційних та комунікаційних технологій в освіту. У більшості вищих навчальних закладах, студенти використовують комп’ютерні технології, які пропонують освітні ресурси у вигляді електронних підручників та навчальних курсів. На даному етапі розвитку комп’ютерних технологій з’явилось мобільне навчання.
Перспективною формою навчання на даний час є дистанційне навчання, яке тісно пов’язане з мобільним навчанням.
Дистанційне навчання – це форма навчання з використанням комп’ютерних і телекомунiкацiйних технологiй, якi забезпечують iнтерактивну взаємодiю викладачiв та студентiв на рiзних етапах навчання [1].
Мобільне навчання – це будь-яка навчальна активність, у якій переважно або виключно використовуються портативні пристрої – телефони, смартфони, планшети, тощо, але не звичайні настільні комп’ютери [2].
Мобільне навчання може здійснюватися незалежно від місця знаходження користувача освітніх послуг, яке відбувається при використання портативних технологій. Мобільне навчання надає більше можливостей для здобуття освіти. Воно функціонує в реальному часі, надаючи актуальні інформаційні матеріали. При використанні мобільного навчання досягається висока ступінь соціалізації учнів, розвиток комунікативних компетенцій і вміння працювати в команді.
Переваги мобільного навчання:
– використання персональних комп’ютерів наряду із застосуванням кишенькових комп’ютерів в аудиторіях, що дозволяє підвищувати співпрацю між студентами і викладачами.
– можливість організовувати навчальний процес незалежно від місця і часу за допомогою мобільних пристроїв.
– використання словників або інших засобів для вивчення іноземних мов.
Мобільне навчання може здійснюватися за допомогою таких пристроїв:
– 3GP;
– Tablet PC UMPC мобільні телефони;
– Wi-fi надає доступ до ресурсів через Інтернет та викладачів;
– GPRS;
– Особистий цифровий помічник;
– Аудіо плеєр ( для прослуховування записів лекцій).
Разом з тим, мобільне навчання має деякі недоліки:
- малий розмір екрану, клавіш на мобільних пристроях;
- інколи виникають труднощі з доступом до Інтернету;
- невисокий рівень захисту особистої інформації.
- висока вартість початкових вкладень в організацію мобільного навчання;
Таким чином, мобільне навчання надає можливість користувачам освітніх послуг отримувати більше інформації з різних джерел за допомогою мобільних пристроїв, є досить зручним та сприяє ефективній організації навчального процесу.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:
- Дистанційне навчання [Електронний ресурс]. – 2017. – Режим доступу до ресурсу: http://vnz.org.ua/dystantsijna-osvita/pro.
- Вдовиченко О.О. Мобільне навчання в освіті. [Електронний ресурс]. – 2017. – Режим доступу до ресурсу: https://informatika.udpu.edu.ua/?page_id=3413.
- Мобільне навчання [Електронний ресурс]. – 2017. – Режим доступу до ресурсу: http://scaliy.blogspot.com/.