19 травня 2022 року на факультеті фізики, математики та інформатики у дистанційному форматі студентським науковим товариством (СНТ) проведено круглий стіл на тему: «Інклюзивна компетентність як один із складників професійної компетентності учителя».
Мета даного заходу викликана потребою дослідження проблем інклюзивної компетентності, оскільки вона є важливою характеристикою професійних якостей майбутнього учителя.
На початку засідання голова СНТ Дар’я ПОТЕЛЕЩЕНКО зазначила, що поширеною є думка про інклюзивне навчання як лише навчання дітей із певними діагнозами, захворюваннями, в тому числі із інвалідністю, у класах загальноосвітніх закладів освіти. Проте ця думка є хибною. Закон України «Про освіту» визначив поняття особи з особливими освітніми потребами. Це «особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту».
Голова СНТ запросила учасників до обговорення, в межах якого були заслухані доповіді:
– «Поняття інклюзивної освіти», доповідач: Євгенія ІВАНЧЕНКО (ІІІ курс, спеціальність «Природничі науки»).
– «Сприяння навчальному, практичному, соціальному та емоційному навчанню всіх учнів», доповідач: Іван ГРОМ (ІІІ курс, спеціальність «Природничі науки»).
– «Ефективні методи навчання в неоднорідних класах», доповідач: Наталя ПОПЕРЕЧНА (3 курс, спеціальність «Математика»).
– «Вчителі як практики проведення рефлексії», доповідач: Владислав ЯМКОВЕНКО (2 курс, спеціальність «Інформатика»).
– «Початкова освіта вчителів як фундамент для постійного професійного навчання та розвитку», доповідач: Дар’я ПОТЕЛЕЩЕНКО (3 курс, спеціальність «Математика»).
В результаті обговорення дискусійних питань, учасники СНТ прийшли до висновку, що інклюзивна компетентність є важливою якістю сучасного педагога, а ефективність реалізації інклюзивної освіти в загальноосвітніх школах України значною мірою залежить від кваліфікації педагогічних кадрів.